Ono ani nejak nema zmysel písať, že čo by človek chcel od Trainzu lepšie, lebo podobné veci sa už riešili dávnejšie, taktiež sme zostavovali požiadavky, čo by mal Auran zlepšiť, ale očividne to nebrali ako dôležité. Ale len zopakujem, čo by som bral ako nevyhnutnosť na novom trainze, aby som ho považoval za dobrý. K simulacii vlakov nejdem hovoriť, pretože nejazdím - len keď testujem mapu, na ktorej teraz s chalanmi pracujem. Takže len editor:
povrchová mriežka bola doposiaľ na urovni 10x10m. Vzhľadom na to, že Auran dá do hry rozsah 5x5m, je síce posun dopredu, ale stále to nemôže stačiť na kvalitnú úpravu terenu, aby ten následne vyzeral skutočne vierohodne. Ja som pri tvorbe povrchu dosť veľký pedant a dosť mi vadí, keď niečo nevyzerá dobre, preto terajšiu mriežku vnímam ako hádzanie polien pod nohy. Určite by dosť pomohla ešte polovična veľkosť, čiže nejaké 2-3 metre. Vtedy by to bolo o poznanie lepšie. Alebo, vymyslieť nový typ upravy povrchu a nanášania textury, kedy by som nebol brzdený ničím, len svojimi dovednosťami. myslím, že v tomto prípade by bolo super si predstaviť, že by som v okoli koľaje nemusel používať textury skál, resp. objekty, resp. spline, ktoré vyzerajú ako skaly, ale priamo by som si upravil ten povrch podľa vlastných predstáv. Čo sa týka textur, tak tam nevidím nejaký väčší problém. Či sú kvalitné, alebo nie, to zavisí od jej tvorcu (rozdiel medzi low poly a tými od FMA je dosť markantný). Lenže kvalita textur úzko súvisí aj s jedno vecou: a tou je opäť tá samotná mriežka. Preto človek musí prekusnuť zubkatý výzor textur prechádzajúcich cez onu mriežku. Ak chcem vytvoriť nenáročný kvetinový záhon a chcem aby vyzeral dobre, tak mám len na výber to, že nanesiem texturu, obkolesim ju nejakými objektami, aby to akotak vyzeralo a potom v konečnom dôsledku samotný záhon nie je vôbec vidieť. Ale to nielen pri ňom, ale tak všeobecne to funguje pri všetkom, čo je troška detailnejšie. Auran neustále žije v tom, že ľudia nebudú robiť mapy kvalitnejšie ako tie čo obsahujú ihlanové hory a mesačné povrchy. Okolo roku 2004 bola tvorba máp v plienkach a tie mapy nevyzerali vôbec dobre (hádam sa týmto nikoho nedotknem), ale doba postúpila a na svete je more kvalitných tvorcov. Nevynímajuc našu komunitu, ktorá sa v poslednej dobe radikalne zmenila a je vídať skutočne pekné výtvory. A s týmto súvisí ďalší problém, a tým je samotný engine, ktorý opäť hádže pod nohy polená. Ak chcem vytvoriť niečo vizualne krajšie, dám tam plne elektrifikované záhlavie, nahádžem tam nejaké odstavené súpravy, spustím hru a ono sa to seká. Preriedim teda kôli lepšiemu behu hry nejaké objekty, spustím hru a poblém je opäť späť. Zruším teda celkom objekty na nutné minimum, aby to nevyzeralo ako na marse, a opäť sa to seká. Nakoniec prídem na to, že sekaniu pomáhajú prevýšenia povrchu, takže musím vytvoriť rovnú krajinu, aby to šlo plynulejšie. Lenže to nepomáha a v konečnom dôsledku musím skonštatovať, že ak chcem, aby to šlo dobre, tak si musím vybrať, či budem mať veľke záhlavie, kde nič okolo nebude (doslova) + použijem elektrifikáciu len na tie najnutnejšie koľaje, alebo si vytvorim nejakú jednokoľajovú lokalku, kde urobím peknú okolitú krajinu a pôjde to v pohode. Iné možnosti tvorby žiaľ nie sú. Už ma moc nebaví pri tvorbe neustále rozmýšľať, čo kde vyhodiť, aby to bolo vôbec použiteľné. Ak by mi toto splnil Auran, tak som nadmieru spokojný. Už len to sa musí človek chytať za hlavu, že TRS04 z roku 2003 sa seká aj na high end grafikach (gtx260/280) ak rozlišenie dám na 1600x1200. A taký Crysis mi ide na maxime a ani raz necukne. Problémy s dažďom v tuneli, divnou oblohou, vykričníkmi nad vykoľajeným vlakom a pod, by som bral ako drobné nedostatky. Pre hráčov samozrejme by bol toto ako problém dosť veľký, ale hold tvorcovia krajin majú kopu iných problémov.
Presne pre tieto všetky problémy som žiaľ veľký negativista a odporca novších verzii hry. Zatiaľ som stále verný TRS04, ktorý je zatiaľ asi najprívetivejší tvorbe krajin. TRS06 má bordel v objektoch, viacej sa to seká a vyzerá to furt rovnako. TC sa nezmenil vôbec, a od 09 nemam dôvod čakať nejaké výraznejšie zlepšenia. A v kútiku duše očakávam, že raz príde niečo, s čím budem navýsosť spokojný a TRS04 hodim do stareho železa.
P.S. Chruňo Monster je čistý rulez. Dokonalý predstaviteľ hlúposti.