TS 2009

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Re: TS 2009

Příspěvekod haffen » čtv 08. led 2009 16:22:07

jirkammm píše:když udělám čáru z nejjemnější textury, tak je jakoby klikatá


Čau Jirko... (dlho sme nekecali... ;-) )
Nemam čas to tu nejak čítať... a všimol som si obrazok "tvojej" textury. Takže v kratkosti sa to dá zhrnuť tak, že pre mňa ako tvorcu máp sa prakticky nič nezmenilo od tých ostatných verzii hry? Teda, už som nejak očakával, že si vstúpia v aurane do svedomia, ale asi chcem príliš veľa, že?
Ak budú pekne objekty, tak to je síce fajn, ale keď sa to položí opäť na hento kľukaté, tak to bude opäť a zas škaredé jak zránik... :roll:
TRANCE MUSIC ADDICT
Uživatelský avatar
haffen
JTT: Skins
JTT: Skins
 
Příspěvky: 316
Registrován: stř 27. úno 2008 15:37:26
Bydliště: www.myspace.com/djhaffen
Trainz UID: 143792
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: Intel 8400,GTX 260,HDD 640GB+1TB,HyperX 4GB,Win 7 64bit,2xLCD 24",mice Roccat Kone, key Razer Lycosa SE

Re: TS 2009

Příspěvekod jirkammm » čtv 08. led 2009 17:13:26

Ahoj Dýdžeji Haffene

něco se změnilo - můžeš dělat tu texturu na pětimetrovém čtverci - tím pádem ta klikatost ještě víc vynikne než u TRS06

ale ty textury s vysokým rozlišením jsou jinak boží
Velkej bejk jirkammm
Uživatelský avatar
jirkammm
JTT: Public Relations
JTT: Public Relations
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:07:01
Bydliště: 3nec
Trainz UID: 237994
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: C2D E8400, 2 GB RAM, HD3870

Re: TS 2009

Příspěvekod haffen » čtv 08. led 2009 17:42:37

Jirka3xM píše:Ahoj Dýdžeji Haffene


lol ake fajne oslovenie... lol
No, takže to vyzera zase tak, že sa prenesene budeme musieť snažiť opravovať hodinky kladivom ako doposiaľ, že? :mrgreen:
TRANCE MUSIC ADDICT
Uživatelský avatar
haffen
JTT: Skins
JTT: Skins
 
Příspěvky: 316
Registrován: stř 27. úno 2008 15:37:26
Bydliště: www.myspace.com/djhaffen
Trainz UID: 143792
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: Intel 8400,GTX 260,HDD 640GB+1TB,HyperX 4GB,Win 7 64bit,2xLCD 24",mice Roccat Kone, key Razer Lycosa SE

Re: TS 2009

Příspěvekod jirkammm » čtv 08. led 2009 21:02:21

tak to gratulace

ale abych se vrátil od OT

v TS2009 jsou i boží koleje, akorát by to chtělo někoho šikovného, kdo by je počeštil

dokonce jsem na trainzdev.com našel i nějaký model, ale je to soubor ve tvaru MAX, a ten se mi nedaří otevřít, používám starý dobrý gmax a ten na to nestačí
Velkej bejk jirkammm
Uživatelský avatar
jirkammm
JTT: Public Relations
JTT: Public Relations
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:07:01
Bydliště: 3nec
Trainz UID: 237994
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: C2D E8400, 2 GB RAM, HD3870

Re: TS 2009

Příspěvekod leonell » čtv 08. led 2009 22:17:55

>v TS2009 jsou i boží koleje, akorát by to chtělo někoho šikovného, kdo by je počeštil

Nemyslíš doufám ty jejich nové koleje ;;)
Pokud ano, tak si dej SD-40 a projeď se na nich. Sleduj z kabiny, jak přední část ubíhá jinak než zbytek a vypadá to doslova příšerně.
A pak si dej externí pohled a kochej se jak nepřirozené vypadá, když ti v dálce přechod světlá/tmavá doslova ubíhá dozadu.
Něco tak nereálného se jen tak nevidí - ty jejich koleje byla první věc co jsem v TS2009 zavrhl.

Jo, vypadají pěkně. Když stojíš a nastavíš úhel 45 až 90 stupňů ke kolejnicím a postavíš lokomotivu tak abys neviděl zmiňovaný přechod :))
leonell
Začátečník
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 15. čer 2008 19:45:53
Bydliště: Kolín
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09

Re: TS 2009

Příspěvekod Atkins » čtv 08. led 2009 22:57:44

Souhlas - zlaty Trunda.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: TS 2009

Příspěvekod jirkammm » čtv 08. led 2009 23:50:34

leonell píše:ty jejich koleje byla první věc co jsem v TS2009 zavrhl


no právě, nemyslím si, že vytvoření bezešvé textury je nadlidský úkol...
Velkej bejk jirkammm
Uživatelský avatar
jirkammm
JTT: Public Relations
JTT: Public Relations
 
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:07:01
Bydliště: 3nec
Trainz UID: 237994
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: C2D E8400, 2 GB RAM, HD3870

Re: TS 2009

Příspěvekod haffen » čtv 08. led 2009 23:55:48

jirkammm píše:tak to gratulace


Že Ď...

A čo naklaňanie súprav? Fyzikálny model poškodenia? Škrípanie bŕzd? Zmeny počasia asi tiež nemožno očakávať, že?
TRANCE MUSIC ADDICT
Uživatelský avatar
haffen
JTT: Skins
JTT: Skins
 
Příspěvky: 316
Registrován: stř 27. úno 2008 15:37:26
Bydliště: www.myspace.com/djhaffen
Trainz UID: 143792
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: Intel 8400,GTX 260,HDD 640GB+1TB,HyperX 4GB,Win 7 64bit,2xLCD 24",mice Roccat Kone, key Razer Lycosa SE

Re: TS 2009

Příspěvekod janlady » pát 09. led 2009 15:07:35

Čauky Haffen :vem si kolik toho změnily klokani od UTC po dnešek a kolik toho pokazily. =; :-D :)) :bomb:
Uživatelský avatar
janlady
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 956
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: TS 2009

Příspěvekod Pifrnec » pát 09. led 2009 15:15:47

Haffen :arrow: No,naklánění souprav funguje už teď(některé dokonce na druhou stranu :-D ),skřípání brzd je též u mnoha loko(scriptovaných),počasí se dá nastavit i v příkazech pro strojvůdce(i čas) a u fyzikálního poškození jsou u TC k dispozici větší vykřičníky :-D (Dá se nastavit zatížení spřáhel a i kola pěkně prokluzujou)
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1542
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: TS 2009

Příspěvekod haffen » pát 09. led 2009 21:21:27

Janlady: ahoj ahoj... :pivo: No, mne úplne stačilo, koľko toho "zmenili" pri 06, tak už som ani nemal moc chuť skúšať, čo zas dovrzali na TC. Ale zase aj na taketo veci treba mať talent, nie každý sa predsa snaží hry zlepšovať. Treba aj spiatočnikov. Ja len stále neviem, prečo sa TRS nepredáva ako budgetovka... :D Ešte si pamätám, ako sa Lelouch okolo roku 2004 rozpisoval, čo všetko užasne prinesie nový trainz, ktorý ale nič nepriniesol, lebo nikdy nevznikol a až o cca dva roky splatali modru hrôzu. A vtedy prišlo pre mňa veľke sklamanie a už nikdy im nebudem dôverovať. Pokiaľ to nebudem mať doma čierne na bielom. B-)
Pifrnec: tak to naklaňanie je tušim už pri 04, ale nejdem klamať, lebo moc nejazdím. Myslel som na vizualne naklaňanie, tzn. že pri pohľade na vlak sa skutočne bude naklaňať. Niečo podobne tušim riešil aj Kukuk, ale to šlo len o koľaje.
To škripanie som myslel tak, že to dali tvorcovia ako podmienku, že ak to má byť v hre, tak to musí vŕzgať. Ale podľa všetkeho majú kengury dokonalé nevrzgajúce vlaky a o klasickych brzdach nič nevedia - nič nepočuli.
Jo, vykričníky, to je čistý rulez! Tie ja žeriem. Človek aspoň vie, že s vlakom nie je niečo v poriadku. :D
A tým ma hneď aj napadá, že čo sa stane s vlakmi, keď do seba vrazia? Buď sa vytvorí sa nová osobno-nákladná súprava, alebo nedajbože hru doriešili do dokonalosti a pridali výkričníky?
Kadopadne keď si sčítam jedna a jedna, tak dostanem to, že JET jadro je vlastne nesmrtelné (až do doby kým sa už konečne nevykašlu na tvorbu vlakových arkád), lebo pochybujem, že niekedy daju ine jadro s akotakou fyzikou. Tieto nove trainze budú čisto len o zaplatavaní starých chýb a niektoré veci, podstatné veci, vďaka nemu nevyriešia nikdy. Človek keď si to tak zoberie, tak vlastne ani nema čo poriadne hrať. Buď škaredý msts, Trainz s "jemnými" chybami, alebo Rail sim, ktorý ma bohvieako nenadchol. Na ostatné bolehlavy si už nespominam. Ale aby som len nenadával, tak TRS04 sa im dobre podaril. Vtedy to bol oproti staručkemu trainzu dosť veľký pokrok.
Už sa asi moc vykeciavam... nechavam týmto priestor aj ostaným...
TRANCE MUSIC ADDICT
Uživatelský avatar
haffen
JTT: Skins
JTT: Skins
 
Příspěvky: 316
Registrován: stř 27. úno 2008 15:37:26
Bydliště: www.myspace.com/djhaffen
Trainz UID: 143792
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: Intel 8400,GTX 260,HDD 640GB+1TB,HyperX 4GB,Win 7 64bit,2xLCD 24",mice Roccat Kone, key Razer Lycosa SE

Re: TS 2009

Příspěvekod Josef72 » sob 10. led 2009 8:30:09

haffen :arrow: co kdybys spíše napsal, co by podle tebe dobrá hra vlastně měla obsahovat ? Nebo co by měla umět ? Mě připadá těch změn docela dost v TS2009.
Ten Mojsejovec je odpornej.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS 2009

Příspěvekod haffen » sob 10. led 2009 12:29:31

Ono ani nejak nema zmysel písať, že čo by človek chcel od Trainzu lepšie, lebo podobné veci sa už riešili dávnejšie, taktiež sme zostavovali požiadavky, čo by mal Auran zlepšiť, ale očividne to nebrali ako dôležité. Ale len zopakujem, čo by som bral ako nevyhnutnosť na novom trainze, aby som ho považoval za dobrý. K simulacii vlakov nejdem hovoriť, pretože nejazdím - len keď testujem mapu, na ktorej teraz s chalanmi pracujem. Takže len editor:
povrchová mriežka bola doposiaľ na urovni 10x10m. Vzhľadom na to, že Auran dá do hry rozsah 5x5m, je síce posun dopredu, ale stále to nemôže stačiť na kvalitnú úpravu terenu, aby ten následne vyzeral skutočne vierohodne. Ja som pri tvorbe povrchu dosť veľký pedant a dosť mi vadí, keď niečo nevyzerá dobre, preto terajšiu mriežku vnímam ako hádzanie polien pod nohy. Určite by dosť pomohla ešte polovična veľkosť, čiže nejaké 2-3 metre. Vtedy by to bolo o poznanie lepšie. Alebo, vymyslieť nový typ upravy povrchu a nanášania textury, kedy by som nebol brzdený ničím, len svojimi dovednosťami. myslím, že v tomto prípade by bolo super si predstaviť, že by som v okoli koľaje nemusel používať textury skál, resp. objekty, resp. spline, ktoré vyzerajú ako skaly, ale priamo by som si upravil ten povrch podľa vlastných predstáv. Čo sa týka textur, tak tam nevidím nejaký väčší problém. Či sú kvalitné, alebo nie, to zavisí od jej tvorcu (rozdiel medzi low poly a tými od FMA je dosť markantný). Lenže kvalita textur úzko súvisí aj s jedno vecou: a tou je opäť tá samotná mriežka. Preto človek musí prekusnuť zubkatý výzor textur prechádzajúcich cez onu mriežku. Ak chcem vytvoriť nenáročný kvetinový záhon a chcem aby vyzeral dobre, tak mám len na výber to, že nanesiem texturu, obkolesim ju nejakými objektami, aby to akotak vyzeralo a potom v konečnom dôsledku samotný záhon nie je vôbec vidieť. Ale to nielen pri ňom, ale tak všeobecne to funguje pri všetkom, čo je troška detailnejšie. Auran neustále žije v tom, že ľudia nebudú robiť mapy kvalitnejšie ako tie čo obsahujú ihlanové hory a mesačné povrchy. Okolo roku 2004 bola tvorba máp v plienkach a tie mapy nevyzerali vôbec dobre (hádam sa týmto nikoho nedotknem), ale doba postúpila a na svete je more kvalitných tvorcov. Nevynímajuc našu komunitu, ktorá sa v poslednej dobe radikalne zmenila a je vídať skutočne pekné výtvory. A s týmto súvisí ďalší problém, a tým je samotný engine, ktorý opäť hádže pod nohy polená. Ak chcem vytvoriť niečo vizualne krajšie, dám tam plne elektrifikované záhlavie, nahádžem tam nejaké odstavené súpravy, spustím hru a ono sa to seká. Preriedim teda kôli lepšiemu behu hry nejaké objekty, spustím hru a poblém je opäť späť. Zruším teda celkom objekty na nutné minimum, aby to nevyzeralo ako na marse, a opäť sa to seká. Nakoniec prídem na to, že sekaniu pomáhajú prevýšenia povrchu, takže musím vytvoriť rovnú krajinu, aby to šlo plynulejšie. Lenže to nepomáha a v konečnom dôsledku musím skonštatovať, že ak chcem, aby to šlo dobre, tak si musím vybrať, či budem mať veľke záhlavie, kde nič okolo nebude (doslova) + použijem elektrifikáciu len na tie najnutnejšie koľaje, alebo si vytvorim nejakú jednokoľajovú lokalku, kde urobím peknú okolitú krajinu a pôjde to v pohode. Iné možnosti tvorby žiaľ nie sú. Už ma moc nebaví pri tvorbe neustále rozmýšľať, čo kde vyhodiť, aby to bolo vôbec použiteľné. Ak by mi toto splnil Auran, tak som nadmieru spokojný. Už len to sa musí človek chytať za hlavu, že TRS04 z roku 2003 sa seká aj na high end grafikach (gtx260/280) ak rozlišenie dám na 1600x1200. A taký Crysis mi ide na maxime a ani raz necukne. Problémy s dažďom v tuneli, divnou oblohou, vykričníkmi nad vykoľajeným vlakom a pod, by som bral ako drobné nedostatky. Pre hráčov samozrejme by bol toto ako problém dosť veľký, ale hold tvorcovia krajin majú kopu iných problémov.
Presne pre tieto všetky problémy som žiaľ veľký negativista a odporca novších verzii hry. Zatiaľ som stále verný TRS04, ktorý je zatiaľ asi najprívetivejší tvorbe krajin. TRS06 má bordel v objektoch, viacej sa to seká a vyzerá to furt rovnako. TC sa nezmenil vôbec, a od 09 nemam dôvod čakať nejaké výraznejšie zlepšenia. A v kútiku duše očakávam, že raz príde niečo, s čím budem navýsosť spokojný a TRS04 hodim do stareho železa. ;)

P.S. Chruňo Monster je čistý rulez. Dokonalý predstaviteľ hlúposti. :D
TRANCE MUSIC ADDICT
Uživatelský avatar
haffen
JTT: Skins
JTT: Skins
 
Příspěvky: 316
Registrován: stř 27. úno 2008 15:37:26
Bydliště: www.myspace.com/djhaffen
Trainz UID: 143792
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: Intel 8400,GTX 260,HDD 640GB+1TB,HyperX 4GB,Win 7 64bit,2xLCD 24",mice Roccat Kone, key Razer Lycosa SE

Re: TS 2009

Příspěvekod ales » sob 10. led 2009 12:35:28

Pifrnec píše:... a u fyzikálního poškození jsou u TC k dispozici větší vykřičníky :-D (Dá se nastavit zatížení spřáhel a i kola pěkně prokluzujou)


Pifrnec:
tak ted si me dostal hochu :-D :-D :-D
"Rock 'N' Roll Train"
Uživatelský avatar
ales
Zatápím pod kotlem
Zatápím pod kotlem
 
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12. bře 2008 15:38:14
Bydliště: Poděbrady (Plzeň-kolej)
Trainz UID: 376324
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: Intel Q6600 a MSI Ati Radeon HD 4870 T2DIG + 4GB RAM Corsairs, a to vše na P5K Deluxe

Re: TS 2009

Příspěvekod spyro » sob 10. led 2009 14:23:06

Tak jen jedna drobnost, zhruba za necelé 4 hodiny se stanu dalším majitelem 2009 :}>
,!,__(-_-)__,!, :D
Uživatelský avatar
spyro
Expert (zaměstnán u ČD / ŽSSR)
Expert (zaměstnán u ČD / ŽSSR)
 
Příspěvky: 495
Registrován: čtv 13. bře 2008 18:18:59
Bydliště: Rakovník
Trainz UID: 207826
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: Sony Vaio VPCEB3L1E

PředchozíDalší

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron