bumbrdlik píše:No Ziki ti odpověděl dost stroze, protože pro obyčejného laika je někdy dost těžké ty drážní předpisy pochopit. mě to trvalo skoro dva roky.
Takže na otázky:
1. Poslední autoblok je předzvěstí už jenom vjezdového návěstidla.
1. Pokud jsou Odjezdová návěstidla v oblouku a nejsou při odjezdu ze stanice vidět, tak se mezi ně vkládají vložená, mají červeno-bílo-modro-červený pruh.
To, že je někde před odjezdovým návěstidlem ve stanici opakovací předvěsť jsem vůbec nepochopil, nejseš sám.
Ahoj bumbrdlíku
Sice pozdě, ale trošku si přidám do problému, který jste řešili.
1. otázku jsi odpověděl naprosto přesně
2. Vložená návěstidla už jenom dosluhují, dneska už se nově nezřizují
3. Každé rekonstrukci stanice předchází vždy projekt, kde samozřejmě projektant stanoví jaké bude
vybavení stanice návěstidly ( TRS 2004 a 2006 vlastně i takovou simulaci práce projektanta nabízí ).
A ten rozhodne podle místních podmínek rozmístění a použití návěstidel. S tím souvisí i použití např.
SAMOSTANÝCH OPAKOVACÍCH PŘEDVĚSTÍ. Dříve se pro stanice v obloucích používaly ty opakovací
předvěsti. Jejich jedinou funkcí je vlastně to, že pokud vlak vjíždí do stanice na VÝSTRAHU a během jízdy PO STANICI
se změní návěst na VOLNO, strojvedoucí je informován dřív, než by viděl ODJEZDOVÝ návěstidlo. A tak může o něco
dřív zrychlit jízdu vlaku. JINOU FUNKCI NEMAJÍ.
Dnes se více využívají CESTOVÁ NÁVĚSTIDLA na NEDOSTEČNOU ZÁBRZDNOU VZDÁLENOST, které samozřejmě
jakožto HLAVNÍ návěstidla mají větší využití než OPAKOVACÍ PŘEDVĚSTI, které jsou též umístěny na NEDOSTATEČNOU
ZBRZDNOU VZDÁLENOST.