od azaren » stř 16. led 2013 21:05:45
Se mi prostě nechce věřit, že nelze v trainz udělat složité vlakové zhlaví pro AI dopravu. (A neurazte se, ale to, že vlaku naklikám v editoru každou jednotlivou vyhýbku podle triggeru a hra (příp. Vaše cesta) je pokaždé stejná nepovažuju za AI - ani to, že zadám vlaku na jednu 20km cestu 20 příkazů kudy má jet a co má kde dělat...)
Má oblíbená je nákladní doprava a ta prostě není pokaždý stejná a libuji si ve variabilitě. Nepotřebuji skutečný provoz - ten řídí více lidí, to je mi jasné. Ale přiblížit se realistickým nádražím se složitým zhlavím většího nádraží by bylo fajn.
Je pravda, že vlakové zhlaví lze udělat pro kolik chcete kolejí. Problém je ten, že u plynulého AI provozu musíte vždy dodržet pravidlo, že AI vlak změní jednu vyhýbku hned za semaforem (je-li měněná vyh. za jinou vyh., už ji nezmění za plynulé jízdy) a musí vidět další semafor nebo náhradu semaforu (prelblok). Pokud ne, vlak se zastaví nebo zpomalí na 4km/h a přemýšlí -> NEREÁLNÝ PROVOZ, zvlášť jede-li vlak směrem do nádraží. Pokud chci docílit toho, aby mi vlak jel přez angličana (AI) zase zpomalí na minimum, s vyjímkou, že mu nenaklikám vyhýbky manuálně.
Nevím, jak Vy ostatní simulujete hustý provoz přes složité zhlaví, ale opravdu neholduju udělat pouze jeden možnej scénář a pak pouze koukat jak to všechno jezdí a já nehnu brvou nebo řídím 1-3 vlaky...
Já udělal 100km mapu, kde byly velké nádraří o 25 kolejích apod. ale jsou striktně podřízena výše vypsaným pravidlům, takže vypadají sice hezky, ale zkušenej železničář by Vám řekl, že takhle by nádraží nikdo nepostavil - v celé mapě mám 2-3 angličany pro okrasu, na kterých je stejně jenom jednosměrnej provoz-jinak by na nich vlak z druhého směru vždy zastavil. Mapa je sice zcela funkční pro moji potřebu, kdy z kteréhokoli místa mapy zadám "jeď do XXX" (nic víc) a on tam dojede a po cestě nezastaví, ikdyž je to desítky kilometrů daleko, přejede přez 50 vyhýbek a nikde nešibuje a ostatní provoz (10-20 vlaků) jezdí mezi tím a nikdy se nesrazí, ani se nedostanou na stejnou kolej v protisměru, stejně tak při přepřažení. Ale už mi to prostě nestačí.
Když se podívám na kteroukoli mapu v základu (TRS09 SP3), všechny jsou dělaný nesmyslně a dost nereálně. Buď je semafor na každé vyhýbce aby zajistili plynulost provozu (ale neřeší, že se jim vlaky můžou srazit), nebo je dělaná mapa pro 3 vlaky co mají striktně předdefinovanou cestu a řídíte jeden vlak (scénář), nebo jen řídíte jeden vlak...
Uvítám jakoukoli formu řízení hustého provozu přes složitější kolejiště, který tu napíšete, aniž by jste museli manuálně klikat všechny (nebo většinu) vyhýbek ručně, nebo zadat cestu vlaku v editoru.
PS: nejsem začátečník ve znalosti "uvažování" a chování AI vlaků, pouze potřebuji zjistit nějaké info, které mi chybí, chci-li docílit něčeho více, než toho, co mám teď. Zjistím-li, jak má projet vlak angličana ve všech možných směrech a nezastavit nebo nezpomalit na 4km/h (a neklikat mu manuálně vyhýbky), pravděpodobně mě osvítí už pro všechny mé dálší potřeby kolejiště.
Předem díky, vím že žádám hodně.