Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod dodesko69 » úte 08. kvě 2012 22:39:01

jagg keby ze su aspom vykreslene ale niesu. Prepacte neviem spravne nazvy funkciji pokusim sa to ale napisat. ked som s kurzorom (pohladom mysi) uplne v predu nevykresluje to 5000 metrov ale cirka 1000 a aj ked sa odialim o jedno otocenie kolecka na mysi .Trainz vykresli vzdialenost 5000 metrov az ked sa odialim tak 3 potocenia kolieska dozadu. To iste je zrejme pri pohlade s kabiny. kedze tam sa neda odialit od bodu pohladu vykresleny svet je iba 1000 metrov a dost. Toto je aspom u mna vhre a pri max nadstaveniach.
dodesko69
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 17. čer 2011 13:32:41

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod Hekl338 » úte 08. kvě 2012 23:24:30

ajabaja píše:Toto je také tvrzení, konkrétně Heklovo, ze Šmejkiho fóra. S tím mohu nebo nemusím souhlasit. Je to jen psané tvrzení, které pro mne není nijak konkrétně logicky prokázáno a nemá pro mně žádnou informační hodnotu, přestože je Hekl můj kamarád a vážím si ho, nemusím s ním ve všem souhlasit. .

A Hekl si za tym vzdy stal a stoji. Uz vtedy som pisal, stale to tam je, ze to nie je z mojej hlavy, ze to vypina mipmaping, preto do dialky na screnoch neprirodzene rastruje. O vykone som tam pisal taktiez.
Kód: Vybrat vše
Hint
 
Texture usage hint, for internal use only. Note this should NOT be used to try and disble mip mapping.
 static - (default) Standard texture resource
dynamic - Texture will be modified in memory

Preto si nemyslim, ze to ma nulovu informacnu hodnotu.
Uživatelský avatar
Hekl338
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 48
Registrován: pon 17. bře 2008 2:03:30
Bydliště: Lodenice u Berouna

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod ajabaja » stř 09. kvě 2012 0:41:04

jaggu, ale Ty jsi opravdu neskutečný. Manipuluješ a vytrháváš z kontextu věci, které někdo napíše, abys je zase spojil... buď vůbec nečteš, nebo přeskakuješ řádky anebo to děláš zjevně záměrně...

Tvá verze mého výroku:

Dodesko píše:
Dakujem to dinamik som dopisal ale moc to nepomohlo.
Ajabaja mj. píše:
...na vykreslování to dle mého vliv nemá (myslí to, o čem předtím psal že to pomůže?)


Původní otázka dodeska:

Trainz zevraj zobrazuje model iba od urcitych pixelov. nepomohlo by keby dam vsetky komini dusla sala do jedneho meshu?


a má odpověď:

Nevím, podle mně je jedno, jestli to je jako jeden objekt nebo skupina objektů, na vykreslování to dle mého vliv nemá


čímž bylo myšleno vykreslování vzdáleného objektu nebo skupiny objektů v dané vzdálenosti.


Ta se týkala samotného komínu, odpovídal jsem dudeskovi, jestli má smysl stavět komín jeden, nebo celou sadu komínů jako jeden mesh, v té větě není ani jedna návaznost na parametr hint dynamic. Tys to klidně spojil dohromady a zase podsouváš něco, co jsem nikdy v Tebou prezentované souvislosti nenapsal. Prostě jsi ignorant a manipulant. A těch věcí je více. Nemám v tuto pozdní hodinu chuť, ani energii, neustále rozebírat "kraviny", něco dokazovat, nad čím Ty jen teoretizuješ obecně. Jen jednu věc-Trainz wiki může být pro mne vodítko, ne bible. Tak jako u Wikipedie, často se zde objevují dezinformace, které nemají ani logické opodstatnění a často ani nejsou pravdivá.Na TrainzWiki nebo Wikipedii může napsat kdokoliv, třeba já nebo i Ty a žádná zpětná kontrola tam není. Pokud Ty takové servery jako bibli bereš, tak já opravdu ne. Proto nejprve prakticky ověřuji a posléze třeba i důvěřuji.
A k parametru hint dynamic-ano, když mne zkoušíš, používá se např. i u programování v javě, oracle nebo u C++ a parametr se používá k dynamickému načtení do paměti-tedy většinou pro rychlejší načítání textur. Poslední dobou je tento parametr dost znám i vývojářům aplikací pro Android.
Takže, když trochu odbočím, zase je to všechno o konfiguraci dané sestavy a jestli budu mít na pc GK s 2Gb paměti a dalších 8Gb RAM, kde ještě mohu nastavit sdílení, asi těžko pocítím u dvou objektů v mapě-tedy 1 koleje a jednoho komínu zátěž parametrem "hint=dynamic". Jistě, na starém, slabém pc s GK 440Mx ten problém u větší mapy asi mít budu, ale tam ho budu mít i bez těchto parametrů.

Vidím, že ale Ty stejně budeš mít tisíc jiných obecných, nic neříkajících argumentů, odkazů, zkopírovaných z netu a že ani konkrétní screeny Tě nepřesvědčily. Oni prostě všichni, kdo tento tag (a že těch autorů je, i zahraničních) používají, jsou tupci jako ajabaja, jen Ty tu pravdu máš.

Já nevím, mě tak nějak prostě nutí k reakcím takoví, co příliš často melou zmlaty, nebo co jsou nekorektně nebo sprostě kritičtí - i já sem tam určitě někdy něco mylného můžu vypustit, ale to neznamená, že bych musel být zcela zticha
Ajabaja píše:
...ale co jsem zaznamenal, je nás tady více, co diskutovat s Tebou nemusí...
Jagg odpovídá:
Ano, je možné, že se zde vyskytovalo více takových jako Ajabaja, ale Jagg je dospělý a ví, že navzdory dnešní společnosti, která pěstuje a podporuje takové nešvary jako servilnost, pseudohumanismus, asertivitu nebo multikulti, není možné za každou cenu vycházet s každým..


Toto už raději ani komentovat nebudu, to jen vypovídá o autorovi textu jako takovém, ať si obrázek udělá každý sám.
Problém je v tom, že Ty to "nevycházení s každým" vyvoláváš ne-seriozní diskusí, ale navážením se do kdekoho, vymýšlením bludů a konstrukcí, které se nestaly, zlehčováním, ztrapňováním, zesměšňováním, rádoby poťouchlou ironickou vtipností a vlastní nesnášenlivostí. Holt, každý jsme z jiného těsta. Mimochodem, oprav si, prosím, pravopis, už jsem tady mockrát psal, že nick ajabaja se píše s malým a. Pokud tedy neodpovídáš někomu jinému.

jaggu, víš, jsou tady čtyři druhy lidí- takoví, co odedávna tvořili a tvoří a žárlivě si střežili a střeží své postupy, aby prostě vždy a za každých okolností byli těmi "guru". Nemám jim to za zlé, každý jsme nějaký a dovedu pochopit i to, že někdo si holt tu svou "značku chrání".
Pak jsou tu takoví, kteří ani tak do problematiky nevidí, jsou tady třeba jen 14 dní i s cestou, někde si něco přečtou, ale často se navážejí i do začátečníků stylem "nauč se sám", "běž od toho", "stojí to za...", vysmívají se, shazují, urážejí, atd., všichni to čteme skoro denně a do nedávné doby i zde toho bylo přehršel.
Další skupina hledá pomoc a posléze Ti, kteří se jim snaží pomoci radou s něčím, s čím už nějakou zkušenost mají, zejména jako autoři. Ne proto, aby si "honili triko", jako ta druhá skupina, ale proto, že sami před lety měli stejný problém a většina nejen že nepomohla, ale ještě se jim vysmála. Myslím si, že dnešní nováčci mají situaci mnohem lehčí, než my, co jsme začínali před lety i proto, že někteří z nás změnili přístup a pomoci se snažíme. Myslím, že i já jsem mnohým-svou radou, zkušeností nezištně pomohl. Netvrdím, že mám vždy pravdu. Jestli mně ale někdo přesvědčuje "ne-argumenty" o věcech, které používám denně a ještě dávám k tomu konkrétní screeny, jako důkaz, na kterých jsou rozdíly jasně vidět(už si tak trochu připadám, jako obžalovaný, který musí prokázat svou nevinu), potom už nevím, co bych ještě dodal. Nikdy jsem nikomu nic nenutil, jen vždy doporučuji "zkus".
Ovšem, po dnešku můžeš svou "fundovanou radou" pomáhat sám, klidně Ti ten grunt předávám. Takže si můžeš zatleskat nad svým vítězstvím a do toho. Hádej, do jaké skupiny dle mého soudu asi patříš?
Naposledy upravil ajabaja dne stř 09. kvě 2012 2:56:14, celkově upraveno 5
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod ajabaja » stř 09. kvě 2012 0:58:52

A Hekl si za tym vzdy stal a stoji. Uz vtedy som pisal, stale to tam je, ze to nie je z mojej hlavy, ze to vypina mipmaping, preto do dialky na screnoch neprirodzene rastruje. O vykone som tam pisal taktiez.
KÓD: VYBRAT VŠE
Hint

Texture usage hint, for internal use only. Note this should NOT be used to try and disble mip mapping.
static - (default) Standard texture resource
dynamic - Texture will be modified in memory


Ale toto tvrzení jsem neměl na mysli, nesouhlasím s tím, že by parametr hint=dynamic měl být obecně škodlivý a měl by nějak podstatně ovlivnit výkon. Pro mně chybí hmatatelné důkazy.Tak nějak (omlouvám se a přiznávám-přesné znění si už nepamatuji) ses před časem vyjádřil.

Tento překlad jen vysvětluje, že při použití textur pomocí interních zdrojů, by se parametr neměl používat, poněvadž může zakázat MipMapování na daném objektu. Tak to chápu v překladu já.

statická - (výchozí) Standardní textura zdrojů
dynamická - textury budou upraveny v paměti

Pro mne je otázkou, co vlastně daný uživatel na konkrétním objektu upřednostňuje. Někdo použije model s 85000 polygony a s texturami o velikosti 2048x2048 kvůli kvalitě(myslím to obecně, ne konkrétně a nemám mu to nijak za zlé, je to jeho věc), zapne maximální detaily, max. MipMaping, antialiasing na full a pak mu vadí jednoduchý zápis v texturovém souboru, který vylepšuje zobrazitelnost a tvrdí, že na vině ztráty výkonu je právě parametr dynamic.

Musím říct, z praktického hlediska, že mně osobně více vyhovuje, když se mi poměrně velká mapa, i s mnoha objekty a s oním kritizovaným parametrem "dynamic", načte téměř okamžitě. Zatímco mi vadí lokomotivy bez parametru, které se delší dobu nezobrazují vůbec a posléze jsou dlouho rozmazané, než si usmyslí se doostřit. A každé pohnutí do strany nebo oddálení má za následek opětovné rozmazání. Pro mně osobně to z vizuálního hlediska v mapě reálné moc není. Samozřejmě, svůj podíl má na tom i LOD, ale ten pro mně má velký smysl v jiných směrech. Také by mně zajímalo, při tvrzení o poklesu výkonu při použití parametru dynamic, jestli si opravdu někdo dal tu práci, osadit 2 identické mapy několika stovkami, ne-li tisíci objekty, jednu s objekty bez parametru a druhou s identickými objekty s parametrem "dynamic" u textur a otestoval obě mapy třeba pomocí fps a dalších testů v nějakém benchmarku, s následným nahráním videí třeba na youtube, abychom měli opravdu pro toto tvrzení praktický důkaz. Zatím jsem nic takového nenašel. Až uvidím, uvěřím a přiznám svůj omyl.
Tudíž pro mně je to stále jen teoretizování nad něčím, co není nijak prokázáno. Vychází to jen z teoretického předpokladu, že je zatížena více paměť, do které se textury dynamicky načítají, což je jako tvrzení diskutabilní a z mnoha důvodů.

Také nejsem přesvědčen o tom, že rastr, nebo-li - máš zřejmě na mysli moiré, je zrovna produkt, či příčina vypnutého MipMapingu. I když jeho zapnutí, jako filtru, rastr samozřejmě může omezit. Ale to spíše, z mého úhlu pohledu, řeší důsledek, ne příčinu.

Nic není nikdy černobílé....
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod Hekl338 » stř 09. kvě 2012 7:39:58

Zoberiem to od toho rastrovania do dialky. Mam GK ASUS ENGTX560 Ti , dnes uz ziaden zazrak. Na nej mam nastaveny AA SUPERVCAA_64X_8v8, AF na 16X. U objektov, kde som hynt dynamic vyhadzalm ziadne rastrovanie nemam, ani ziadne rozmazanie, ci uz pri otacani, vzdialovani atd. Drzal som sa len opporucania CCG, o stranu spat je tu link, kde to priamo pisu o zatazi a ze je lepsie zapnut AF. Dokazy? Popravde, neskusal som to dosadzovat pokusne do map, ale drzim sa prave toho CCG, snad nemaju dovod si vymyslat, pisal to hadam Auran. Ak o ich vyjadreni pochybujes, mozes dany test spravit, poslat im tam oficalne stanovisko, ze nemaju pravdu. Ja ostavam pri tom, ze im verim. Preco? Lebo som spokojny jak s vykonom, tak zobrazovanim vsetkych objektov. Pri odporucanom nastaveni GK totiz to hynt dynamic posobi akurat to rastrovanie do dialky. A ked chce niekto hynt pouzivat, kludne, ved je to kazdeho vec :) Osobne ostavam pritom, ze budem doverovat CCG ;)
Uživatelský avatar
Hekl338
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 48
Registrován: pon 17. bře 2008 2:03:30
Bydliště: Lodenice u Berouna

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod dodesko69 » stř 09. kvě 2012 11:46:48

Ja sa zase moc nerozumiem do hlbin trainzu a grafiki a toto vsetko je premna spanielska dedina. sice trosku tusim o com sa tu pise ale fakt neviem ci mi to pomoze. Skusim jednoducho napisat a ukazat ako to vnimam ja. sice mam nadstavenu hru na maximalne vykreslovanie nepomoze to. v nadstaveniach mam maximalnu vzdialenost pre vykreslovanie 5000 metrov a vsetky ine tiez na maximum samozrejme okrem hmly a gamakorekcie.Lenze tych 50000 metrov mi vykresluje od urciteho stupna pohladu.Vravim neviem presne ako sa mam vyjadrit ale hadam ma pochopite. ked mam pohlad uplne blizko ci kmodelu alebo iba tak v krajine ze si s koleckom mysi natocim pohlad k bodu 0 tak sa nezobrazuje tych 5000 metrov urcite. Taky pohlad je aj v cabine . tam sa odialit neviem,jedine co mozem je priblizovanie krajiny (zoom) a tam sa krasne da ukazat ze 5000 metrov nezobrazi ani nahodou. tych 5000 metrov je zobrazenych iba ak som dostatocne vzdialeny ci nad krajinou alebo na panely ale vzdialenost od kurzora je dostatocne velka.Pridam aj ukazku. su to 3 fotky pri cuvani skabiny ako to zmyza vdialke co neni viac ako 1000 metrov urcite. Vsimnite si ze najskor zmyznu stlpy a potom trolej. Nepoznam obiekt ktori by mi nezmyzol vsetky sa tak chovaju vtejto situaciji. Pravdu poviem mna nezaujima preco to tak je niesom zjadny vyvojar tainzu iba ci je mozne stim vybabrat aby to vykreslovalo do nevidim ze ci stym nema niekto skusenost.
Obrázek
dodesko69
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 17. čer 2011 13:32:41

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod bumbrdlik » stř 09. kvě 2012 14:46:39

Myslím, že se tady dohadujete zbytečně. Spustil jsem po čase hru a vyzkoušel a dělá mi to to samé Při větším nadhledu je vidět všechno do cca 4200 metrů a při kameře až u zemně co je za za 3000 metrů vše zmizí. Já bych to přisoudil tomu, že když je kamera u povrchu, tak změní ohniskovou vzdálenost, aby byly vidět lépe detaily zblízka. No a u povrchu je plno objektů okolo, tak stejně nic v dálce neuvidíš.
Pak možná ta kamera z cabu má asi nějaké nastavení configu pro starší verze a je tam tedy menší vzdálenst, ale to je jen moje domněnka.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod jagg » stř 09. kvě 2012 16:08:31

:arrow: Bumbrdlik: napiš verzi Win (W7-64?), VGA karty (HD6670?), testované TS (native nebo compatibility?) a instalované SP, předpokládám, že jsi to zkoušel v playeru a ne v editoru.
:arrow: Dodesko: napiš verzi Win, VGA karty, TS (2009CZ? native nebo compatibility?) ) a instalované SP, zkus tu situaci otestovat i v editoru pro totožné místo na mapě, zda to dělá to samé a pak to zkus ještě ve fly (nejdřív Alt+U a pak šipkama pohyb a pohled myší) a walk (Alt+Y) módu v editoru zda je to opět to samé , mě to v TRS2006 dělalo něco podobného (navíc se mi při jízdě zobrazovala např. tráva po dávkách jen v nejbližší vzdálenosti), zajímá mě to, zkusím se poptat vůkol.
V TS2009 os SP2 výše by měla jít zapnout statistika zobrazovacího výkonu a v té se má dát identifikovat zda a proč je se zobrazováním (FPS nebo zobrazovaná vzdálenost) problém, osobně jsem ale zatím nezkoušel. Na štelování rozhledové vzdálenosti jsem používal prográmek TrainzTuner, ten byl pro TRS2004 a TRS2006, kde se nedala nastavovat větší vzdálenost přímo.
jagg
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 862
Registrován: pát 14. bře 2008 21:53:22

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

Příspěvekod bumbrdlik » stř 09. kvě 2012 20:52:47

Jagg, sestavu mám pod svým avatarem. Mám nastavenou kompatibilitu a sestavení 44653 (SP4).Ono je to v plaeru i v editoru stejné.
Já sem dám 3 obrázky Výchozí pohled ja 4000 metrů od toho pozadí. Kameru jsem zvednul dokud se tam to pozadí neobjevilo (asi 5 stisky PageDow). druhý obrázek je se stejnou výškou kamery ale jejím nakloněním na doraz pomocí šipky dolů - pozadí tam pořád je. Na třetím obrázku pozadí zmizelo když jsem sjel s kamerou na doraz s pomocí PageUp. Pak jsem se přibližoval k pozadí, a to se trvale objevilo až při při cca 1500 až 2000 metrech (počítání čtverců)).

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Předchozí

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron