No, nevím, co považuješ za oficiální zdroj, jestli diskusi na Auraním fóru, kde píšou stejní lidé, jako kdekoliv jinde na jiná fóra, akorát anglicky anebo německy, tzn. většinou neověřené domněnky, které někde teoreticky přečetli a prezentují vlastními slovy....Tím nechci říct, že by tam užitečné rady nebyly, sám tam často chodím, i když vesměs jen pasivně číst.
..že hint=dynamic se používá tehdy, když se při pohledu na model zblízka zobrazují textury rozmazaně (i když jsou samy o sobě kvalitní...
Toto není oficiální tvrzení Auranu, ale podle mně, Tvůj názor, který sis vyvodil z nedávné diskuse tady a na Šmejkiho fóru, které se týkalo zobrazení textur na loko. Nechci tvrdit, že to pravda není, ano, i to je pravda, ale podstata a hlavní přínos tkví právě v tom, že modely jsou
dynamicky vykreslovány zejména na větší vzdálenosti, což Ti konkrétně prokážu níže na přiložených konkrétních screenech. Trainz samotný má tendenci na dálku vše rozostřovat, tak, jako když se díváš v reálu na vzdálené předměty na horizontu. A tento parametr právě "vrací" objektu dynamické vykreslení i ve větší vzdálenosti. To je zase informace, kterou jsem já sám získal už před lety na fóru TrainzDev a ihned si ho prakticky vyzkoušel a ověřil.
Také není vůbec, ale vůbec pravda, že v TS09 je parametr
dynamic nežádaný, to nevím, kde jsi na to přišel. Tento parametr vešel ve známost právě a výlučně v souvislosti s TS09, i když zpětně funguje i od verze TRS2004. Sám ho používám od vydání beta verze TS09.
A taky se tam píše, že se nedoporučuje tento hint v TS2009 a výš vůbec používat, protože to zvyšuje zátěž GPU
Toto je také tvrzení, konkrétně Heklovo, ze Šmejkiho fóra. S tím mohu nebo nemusím souhlasit. Je to jen psané tvrzení, které pro mne není nijak konkrétně logicky prokázáno a nemá pro mně žádnou informační hodnotu, přestože je Hekl můj kamarád a vážím si ho, nemusím s ním ve všem souhlasit. Pokud máš k tomuto tvrzení pádný, konkrétní argument, nejlépe screen nebo lépe video, třeba s měřením fps, budu rád, když mně přesvědčíš. Dále, si myslím, že i kdyby to opodstatnění mělo, tak při dnešních výkonech GK to už taky neobstojí. SSP v TS09 v souvislosti s parametrem žádnou chybu, ani problém nehlásí, o samotném parametru jsem se prvně dozvěděl před lety na stránkách Auran fóra, právě vyhrazeným TS09.
Co se týká anizotropního filtrování a antialiasingu, k tomu se snad ani vyjadřovat nebudu, to by bylo "omílání" starých témat dokola, to, co jsem o filtrování vždy tvrdil a tvrdím, to máš i výše v odkaze na článek webu pctunning a jsou to pro IT komunitu známé věci. Nikomu tím nic nevnucuji, každý máme jiné hodnoty a nároky, nechť si každý používá, co chce.
Ale kupodivu není nikde ani slovo o tom, že by tento hint ovlivňoval (ne)zobrazování komínu ve větší vzdálenosti. Něco mi říká, že se to tam nepíše proto, protože to na to nemá vliv. Takže pointa mého původního i tohoto příspěvku je, že doporučovat tento hint jako řešení Dodeskova problému, je stejné jako doporučovat na slepé střevo četbu Dostojevského
Tento argument mně opravdu pobavil, až jsem málem spadl ze stoličky. Jen důkaz, jak se psanými větami dá krásně manipulovat všeobecným veřejným míněním. Holt "papír snese všechno".
1. Nemyslím si, že by se v souvislosti s parametrem
hint dynamic někdo zajímal zrovna o nějaký bezvýznamný komín, jako o objekt k demonstraci tohoto parametru.
2. V době, kdy diskuse a články na toto téma vznikly, určitě dodeskův komín nebyl ani v jeho myšlenkách. Takže opět jen manipulace.
Nechci se stále hádat a upřímně, řeknu to tvrdě, lezeš mi svým výsměchem a tou svou "přemoudřelostí" na nervy. Ještě jsem nikdy nezaznamenal tady, ani jinde nic z Tvé tvorby, ani plodnou radu nebo ochotu pomoci, vždy to je jen vysměvačné, znevažující rejpání a navážení do lidí, kteří nějak pomoci chtějí. Nevím, jestli jsi takový borec i v reálném životě, ale co jsem zaznamenal, je nás tady více, co diskutovat s Tebou nemusí. A ano, někdy méně znamená více.
Tak a teď jsem si ulevil. Omlouvám se všem nezůčastněným a také za částečné odbočení od tématu, napsat jsem to musel.
Screen bez parametru hint dynamic-použito část nástupiště z mého nádraží O.Vítkovice:
Screen s parametrem hint dynamic, objekt stejný, již na první pohled je patrno, že je objekt daleko ostřeji vykreslován a jsou na něm viditelnější i větší detaily:
Podotýkám, že v tuto chvíli mám taktéž zapnut antialiasing na hodnotu 16. To, aby nedocházelo k dalším nedorozuměním a dohadům.
Dodeskovi se omlouvám, že jsem mu "zaplevelil" vlákno, ale třeba ty informace užitečné budou.