Alfa-textura v TS2009

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod heme » sob 05. kvě 2012 12:36:52

Zdravím Vás!

U osobních vozů od kilanzioma se mi stává, že nefunguje alfa textura. Konkrétně - používá ji na spodní části boku vozů, kde jsou psány váhy,označení vozů atp... Místo vyalfovaného textu mi to ve hře ukáže bílý rámeček. V Mesh Vieweru vše funguje správně. Prosímvás o radu, kde může být chyba?


Obrázek
Zamračené, 310mm, co víc říct?
Uživatelský avatar
heme
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 19. bře 2008 17:20:47
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Trainz UID: 0
Jezdím v: TRS2004 + SP4

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod ajabaja » sob 05. kvě 2012 14:36:55

Textury (obě-pokud máš k hlavní i alfa texturu) bych nejprve zkusil otevřít v nějakém grafickém editoru a uložil je znova ve formátu 24 bitů.
Pokud Ti alfa textura chybí, můžeš zkusit dopsat do texťáku hlavní textury zápis alfa-

Kód: Vybrat vše
Primary=xxxxxx.tga
Alpha=xxxxxx.tga
TILE=st


Přičemž alfa textura bude stejná, jako ta primární. V názvu texťáku nic neměň.

Je to jen obecný návod, tyto konkrétní vozy od Kilana jsem neopravoval, ale funguje mi to tak na jiných strojích.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod heme » sob 05. kvě 2012 14:53:43

Bohužel to nepomohlo. Například vůz Bc mi jde v pořádku, ale například to BDs zase nikoliv. Porovnával jsem to i s ostatníma vagónama a nemohu na to přijít. Kdysi v TRS04 mi to šlo bez problémů
Zamračené, 310mm, co víc říct?
Uživatelský avatar
heme
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 19. bře 2008 17:20:47
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Trainz UID: 0
Jezdím v: TRS2004 + SP4

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod heme » sob 05. kvě 2012 17:17:34

VYŘEŠENO! Podle vozu Bc změněny textury "txt.tga" a "txt_a.bmp" na rozlišení 512x32. Nevím proč, ale nyní se to zobrazuje správně.
Zamračené, 310mm, co víc říct?
Uživatelský avatar
heme
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 19. bře 2008 17:20:47
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Trainz UID: 0
Jezdím v: TRS2004 + SP4

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod Pifrnec » sob 05. kvě 2012 19:17:47

Dobrý na textury je AssetX,tam to nestandartní rozměry ukáže.Ve verzích do TC ale fungujou,výš už je to katastrofa.
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1542
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod pavelre » sob 05. kvě 2012 19:43:18

Klasická alfa si někdy v TS 09 u různých druhů objektů dělá co chce. Nejhorší je to u vegetace. Tam to vypadá někdy dost úděsně. A různý jiný forky. Udělal jsem si scenery alfované okno velikosti bilboardu. Za ním byla položená kolej a byla vidět. Když ale po ní něco jelo, tak to za oknem z té koleje zmizlo a za oknem se to zase objevilo. Některé stromy byly za oknem vidět, jiné nikoliv. Potíže jsou i s okny u interierů, pokud je na nich třeba zrcadlení vnitřku cabu, nebo špinavé sklo. Naštěstí stavím a jezdím ještě stále v TRS04 a v 09 si jen občas dělám nějaké pokusy. Ale i ty jsou někdy na budku. V 04 jsem v pohodě.
V TRS 2004 nemám zásadní potíže
Uživatelský avatar
pavelre
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 167
Registrován: pon 25. srp 2008 16:38:38
Bydliště: Karlovy Vary
Trainz UID: 207137
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: IntelPentinum 2GHz, Ram 2GB, GeForce 5200

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod heme » sob 05. kvě 2012 19:50:05

Díky za zkušenosti. Já u TS09 bych rád zůstal. Láká mě tam lepší grafika. Sice je tam až moc defaultních objektů a dost špatně se v tom orientuji (zlaté TRS04), jsou problémy s alfou (existuje možnost, že se dají stavět lesy jako spline a do toho když dám nějaký scenery strom, tak se navzájem překrývají a problikávají - to mi také vadí), ale díky té grafice zůstanu u 09tky.
Zamračené, 310mm, co víc říct?
Uživatelský avatar
heme
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 19. bře 2008 17:20:47
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Trainz UID: 0
Jezdím v: TRS2004 + SP4

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod janlady » sob 05. kvě 2012 21:45:45

Voni Heme klidně zůstaň a zkus ze spline a stromů odstranit trainz-built nazdar.

|D: grrr :)) :bomb: :boohoo: :))))
Uživatelský avatar
janlady
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 956
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod ajabaja » sob 05. kvě 2012 21:49:07

Všechno se to dá v TS2009 řešit.

Dobrý na textury je AssetX,tam to nestandartní rozměry ukáže.Ve verzích do TC ale fungujou,výš už je to katastrofa.


To ukazuje s přehledem jako chybu i ssp v 09.

pavelre píše:Klasická alfa si někdy v TS 09 u různých druhů objektů dělá co chce. Nejhorší je to u vegetace. Tam to vypadá někdy dost úděsně. A různý jiný forky. Udělal jsem si scenery alfované okno velikosti bilboardu. Za ním byla položená kolej a byla vidět. Když ale po ní něco jelo, tak to za oknem z té koleje zmizlo a za oknem se to zase objevilo. Některé stromy byly za oknem vidět, jiné nikoliv. Potíže jsou i s okny u interierů, pokud je na nich třeba zrcadlení vnitřku cabu, nebo špinavé sklo. Naštěstí stavím a jezdím ještě stále v TRS04 a v 09 si jen občas dělám nějaké pokusy. Ale i ty jsou někdy na budku. V 04 jsem v pohodě.


Na to pomáhá právě tag:
Kód: Vybrat vše
Alphahint=masked nebo semitransparent
a
hint=dynamic

přidané do souboru příslušného souboru xxxx.texture.txt


a pro alfu také tag, který jsem napsal o příspěvek výše. Osobně od té doby, co jsem začal tyto zápisy u alfovaných textur používat, tak s alfou u TS09 žádný problém nemám.

04 jsou enginem stavěny poněkud jinak a proto mají i v PC větší zátěž, zvláště s klasickou alfou, v novější 09 a výše jsou už kvůli plynulosti a grafice zase jiné vychytávky a staré objekty je většinou nutno upravit pro novější engine.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod janlady » sob 05. kvě 2012 22:38:22

Voni Ajabajo v TS12 specificky zápis semitransparent je indikován jako error.Všude kde byl zapsán jsem jej musel odstranit,tolik moje zkušenost.

|D: grrr :)) :bomb: :boohoo: :))))
Uživatelský avatar
janlady
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 956
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod ajabaja » ned 06. kvě 2012 3:32:51

Voni, Jendo, pokud čtu a číst snad umím, tak je toto vlákno pro TS2009 a pokud vím, tak onen tag "semitransparent" se "proflákl" zejména po vydání TS2009. Jinak mám bezpečně ověřeno, že celý zápis včetně Alphahint=masked nebo semitransparent a hint=dynamic funguje např. u alfa zábradlí i u TRS2004. Použil jsem ho už před pár lety, když jsem dělal nádraží O-Vítkovice u zábradlí schodů na peronu. Spolehlivě odstranil zubatost a podobné jevy s překrývajícími se texturami jak to známe třeba právě z TS2009. Jak je to u TS2010 a TS12, to nevím, ale pochybuji, že tam už je alfa nějakým jiným způsobem opravena.
Hezké ráno, jdu pískat do peřin. :pivo: ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod janlady » ned 06. kvě 2012 9:58:51

Voni Ajabajo číst ještě umím,jenom jsem konstatoval rozpor v 09 vsazeno ve 12 error.Klokanopu.

|D: grrr :)) :bomb: :boohoo: :))))
Uživatelský avatar
janlady
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 956
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod pavelre » pon 07. kvě 2012 8:04:47

Voni pane staviteli. S tou alfou to způsobem, co tu popisuješ, tak to na scenery objektech nefunguje. Viz můj příspěvek na foru tvého webu Trainzmoravia, vlákno Opravy objektů všeobecně,rady,návody. Tam bude zakopanej pořádnej pes někde jinde.
V TRS 2004 nemám zásadní potíže
Uživatelský avatar
pavelre
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 167
Registrován: pon 25. srp 2008 16:38:38
Bydliště: Karlovy Vary
Trainz UID: 207137
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: IntelPentinum 2GHz, Ram 2GB, GeForce 5200

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod ajabaja » pon 07. kvě 2012 10:59:29

Už jsem Ti tam odpověděl.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Alfa-textura v TS2009

Příspěvekod ajabaja » pon 07. kvě 2012 21:56:21

Oprava, rozbor a popis problému u tohoto konkrétního okna tamtéž. Takže koho zajímá řešení, klidně nakoukněte.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Další

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků

cron