Tak jsem se posledních pět dní hrabal v TS2010, hledal, zkoušel, zakoušel, radoval se i smutnil.
Samostatnou kapitolou je Auran. Nejkomplexnější Trainz v celé jeho historii. Čekal bych, že vytvoří alespoń malý základ nových 3D objektů vytvořených podle nových standartů a z toho pak udělají třeba jen na deseti panelech mapy s jednoduchým provozem, jenom takovej "provozní skelet" a řeknou. takto může vypadat mapa z Trainz založená na nových principech. Textury povrchu s vysokým rozlišením, obtisky (decal), trackside a drážní budovy v detailnějším provedení a s pěknou texturou (opět vyšší rozlišení), jednodušší scenery objekty s pěknou texturou a to vše s možností sezonních textur, tedy že potom můžete jednoduše přepnout datum a máte místo letní mapy třeba zimní. Znám z RailWorks a věřte, je to mnohem zábavnější, než se může na první pohled zdát.
Ale Auran řekl ne. Prostě vzali mapy dělané ve starších ročnících a nasázeli na ně speedtree. Ty stromy vypadají převážně dobře, pakliže jsou v blízkosti trati tak jsou opravdu pěkné. Neplatí to vždy na 100% (viz minulý příspěvek), ale mohhou být přínosem. Jenže Auram z důvodu mě neznámému došel k přesvědčení, že když dokáží, že hra utáhne celou jednu mapu s dobrým fps a s použitím obrovského množství těchto stromů, tak zároveň asi dokáží i to, že je Trainz skvělý železniční simulátor. Tomuhle myšlení nerozumím a docela "se děsím", co je napadne příště. Jezdí tam někdo s vláčky ? V Railworks jsem naměřil u map dlouhých cca 100km , na plné grafické detaily, po cestě potkávám jiné vlaky a jedu stejně na 180 až 200 fps, jako bych koukal na film, žádné škobrtnutí. I TS 2010 má velký výkon, včera jsem nainstaloval starší verze map (z TRS 2006), velké množství objektů, délka kolem 100km, projel jsem ty mapy rychlostí blesku a v pohodě.
Ale u nových map se spedtree jsem poznal trochu změnu. Ve většině případů hra jede plynule, fps velmi dobré, ale ... I když mám zobrazovanou vzdálenost na max, tak mi mizí kopce a zase se objevují ani ne v poloviční vzdálenosti. Dost mě to rozčiluje. vypadá to, že v Auranu, aby bylo možné použít nové stromy, něco omezili. Vrátím se k tomu v některém z příštích oběžníků.
Něco pozitivního ze hry. Určitě grafika hry. To co bylo pro řadu lidí nedostatek u Trainz, se konečně zlepšilo. Konečně mám u Trainz pocit, že tam je skutečné (reálné) slunční světlo. Vše je umocněno v případě, že objekty na scéně používají reflexní mapy, tedy že jsou dělány podle nových standartů. Dám sem dva screeny, není na nich nic zvláštního, ale vyjadřují (doufám), co jsem chtěl vyjádřit. A taky textury povrchu s vyšším rozlišením dělají své.
Jsou to jenom takové bezvýznamné manévry v editoru, když jsem hledal nové objekty. Ale grafika nových trainz se mi líbí. Chtělo by to podporu stínů (kdo nechce, prostě vypne), zmodernizovat ovládání počasí ve hře, ale základ tady je. Skutečně, grafický engine mi přijde výrazně zlepšený. Nemám ale TS2009, možná to bylo už tam.
Zároveň platí, že podstatně lépe vypadají ve hře nově postavené objekty oproti těm starším , ketré jsou dělané v Gmax. Možná mě tu někdo umravní, abych si vážil toho, co můžu mít zadarmo,když tomu autor věnoval tolik času. Já si toho vážím, ale nic to nemění na faktu, že když vedle sebe postavím vagón dělaný "postaru" v GMax a nový (třeba čínské vagóny), tak je ten rozdíl evidentní. Vizuální samozřejmě.
Druhou, pro mne pozitivní věcí ve hře je jedna americká mapa. název nyní nevím, ale je postavena podle skutečné předlohy. Není to provozně asi tak zajímavé, ale nevím, jestli jsem měl někdy při hře v Trainz tak autentický "americký" pocit. Trať projedete asi za 1 1/2 hodiny, převážně v hodně malé rychlosti (asi 48km/hod). Důvodem je fakt, že v této trati překonáváte, jak to správně pojmenovat, mountain (???). Prudké stoupání, spousta oblouků, tunelů, mostů, prostě parádá. Pocit, když se v jednu chvíli vyšplháte na "kopec" a po levé ruce vidíte o nějakých 200m níže na druhé straně kaňonu trať, po které jste před 5ti minutami jeli, je ohromný. Dám sem pár screenů. Musíte ale prominout. Musel jsem to projet s čínskými vlaky. Já vím, je ujetý asi jezdit po USA s čínským vlakem, ale ty čínské jsou suverénně nejhezčí. Prostě jsem musel. A když je miluješ, tak není co řešit.
No a tady ještě odkazy na tři screeny od německého autora "ICE", který si do TS 2010 přetáhl nějakou starší francouzskou trať. On sám není jejím autorem.
http://s2.directupload.net/images/091204/i3yqr5sw.jpghttp://s4.directupload.net/images/091204/s6e2cjwz.jpghttp://s8.directupload.net/images/091204/tvkk7uva.jpgS TS 2010 jsou spojeny i různé bugy a podivnosti. Vrátím se k nim v příštím čísle svého oběžníku "
Jak jsem se seznámil s TS 2010". Pro tuto chvíli stačí.