Nativní režim a režim kompatibility

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Atkins » ned 08. úno 2009 19:19:41

To by byla hrozná škoda.
Osobně se domnívám, že na tlak uživatelů vytvoří Auran nejaký SP, kde kompatibilitu zajistí ale to je pouze dohad.
Notabene to funguje už teď.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod lukasx » ned 08. úno 2009 19:41:03

trunda píše:...... V tom případě se vyplatí investovat čas do RS, který je graficky přeci jen o něco dál.

nj ale taky má spoustu chyb :-(
lukasx
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 339
Registrován: čtv 13. bře 2008 15:16:23
Trainz UID: 75263

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » ned 08. úno 2009 20:01:13

Já nevim, co máte za problém... s Trundovýma modelama problém není... viz obrázek... nebo je? Já teda nevim ale myslím si že pokud to vidíš jinak tak bych hledal problém jinde... pokud máš alfu v textuře nebo mimo je celkem jedno... pokud je v textuře, tak musíš v texture filu mít parametr AlphaHint=masked... aby se textura následně mohla zkoprimovat ne přes DTX1 ale přes DTX3, což bere v potaz metadata(alfa kanál). Takže pokud karta nepodporuje DTX3 dekompresy, tak máš asi smůlu, ale není to problém hry. Ba naopak je to výhoda, protože se ušetří výkon procesoru a grafiky a můžeš použít víc polygonů a o LOD nemluvě... jako jediný problém jsem objevil u pár modelů, ale byla to jenom chyba v config-filu nebo špatný formát textury nebo chybějící textura. A co se týká alfy 1 či 8 bit, tak klidně může zůstat i 8bit. Akorát, když se použije jiná než černá a bílá, tak je to poznat na výkonu... ale u starších trs je to poznat tak či onak... takže vylepšení je při použití 1bitové alfy. Pokud chcete něco probírat doporučuju http://www.trainzdev.com protože tam se dovíte vše co a jak...
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 92
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » ned 08. úno 2009 20:32:45

Počkej, teď ti trochu nerozumím. Píšeš, že není problém, ale na obrázku máš chybu, kterou mám odstranit na modelu. Řešení samozřejmě znám, a tím je 1bit alfa. To co je na obrázku kolem okrajů koruny- ten šedý sliz, to je právě spektrum šedých odstínů, které při správné interpretaci zajistí poloprůhlednost. A já chci vědět, za jakých podmínek toto lze v trs 09 použít.

RS využívá kompromis, nízká vegetace a procedurální textury jsou s 8bit alfou a stromy mají 1bit. jak to vypadá je vidět tady:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... 078#227078

Oproti tomu, v žádné verzi trs jsem neviděl pěknou vegetaci s 1bit alfou. Když bude čas, zkusím to, sám jsem zvědav. Ale mám nepříjemný pocit, že ten sim to neumí pěkně.
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » ned 08. úno 2009 21:07:44

lukasx píše:
trunda píše:...... V tom případě se vyplatí investovat čas do RS, který je graficky přeci jen o něco dál.

nj ale taky má spoustu chyb :-(


jasně, ale z mého pohledu je tam hotovo :-D :pivo:, viz pár odkazů

http://www.3dtrains.com/products/rs1/ru ... pes1.shtml
http://www.railsimulator.com/en/node/4372

dohromady téměř 300 ks fantastické vegetace, a to nepočítám co už je přímo v simu.

A jak to vypadá:
http://www.allaboardrails.com/ras1.htm

http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... 6&start=45
(mimochodem, tady je autorem Gor, jehož tvorbu jsem dlouho sledoval na foru Auranu a kde se po něm najednou slehla zem, sice mu tam furt prší, ale pěkný)

http://rail-sim.de/railsim/forumnew/ind ... pic=29.660

tenhle příspěvek je taky trochu adresován Josefovi ;)
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » ned 08. úno 2009 22:22:47

A já chci vědět, za jakých podmínek toto lze v trs 09 použít.


Moje osobní zkušenost z Beta verze je, že když budou stromy s jednou texturou (TGA 32bit), byť s 8bitovou alfou, tak ty okraje by měli zmizet. Ale zdůrazňuji, že je to jenom poznatek z beta verze a nemusí být pravdivý nebo platný na více PC.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod bumbrdlik » ned 08. úno 2009 22:25:32

Trunda, jednobitovou alfu bmp jsem zkoušel, bohužel objekt je pak bílý.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » ned 08. úno 2009 22:42:04

bumbrdlik :arrow: to je zvláštní, ve starších verzích Trainz jsem měl stromy právě s 1bitovou alfatexturou BMP a zobrazovala se korektně. Stejně tak "vzorový" strom od Auranu v TS 2009 je dělaný s 1bitovou alfatexturou.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod bumbrdlik » pon 09. úno 2009 11:31:42

Josef72, Protože ta zkouška byla už hodně dávno, tak jsem se kouknul znovu a je vidět, že moje paměť už není taková jaká byla. Objekti je místo bíle tak černě. viz obrázky. první je s 8 bitovou, a ten druhý s 1 bitovým, tedy černobílým rastrem. záměna je udělána až v TRS, jelikož se mi nepodařilo do Opacity tu jednobitovou texturu dostat, hlásilo mi to Unsuported file bla, bla, bla engliš.
Obrázek
Obrázek
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 09. úno 2009 11:53:36

Tak konečně nějaký úspěch... už se mi podařilo stejně jako v práci vyřešit problém bluehalo(ten sliz:-) ) takže na obrázku je vidět vlevo moje úprava a v pravo originál...
redstone_20090209_0002.jpg

je to jenom malou změnou v geometrii a v texturování, jinak nic... jak tak vidím tu vegetaci, tak nejspíš je na čase začít využívat nové technologii v 2009:-D , zkusím něco udělat v souladu se solidním výkonem a uvidíme, jestli si k těm screenům aspoň přičuchnu:-D
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 92
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » pon 09. úno 2009 12:02:23

redstone :arrow: mohl bys prosím přesněji specifikovat co jsi pak udělal jinak, aby se vše zobrazilo korektně ? Tohle je asi docela důležitá informace, protože alfakanály se táhnou jako problém v TS2009 od prvních informací ke hře. Díky.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » pon 09. úno 2009 12:04:54

[quote="bumbrdlik"]Josef72, Protože ta zkouška byla už hodně dávno, tak jsem se kouknul znovu a je vidět, že moje paměť už není taková jaká byla. Objekti je místo bíle tak černě. viz obrázky. první je s 8 bitovou, a ten druhý s 1 bitovým, tedy černobílým rastrem. záměna je udělána až v TRS, jelikož se mi nepodařilo do Opacity tu jednobitovou texturu dostat, hlásilo mi to Unsuported file bla, bla, bla engliš.
quote]

To nevypadá na problém hry. Nemohl tam nastat podobný problém jako nedávno s tou texturou TGA ? Nebo něco přímo v Gmaxu ? 1bitové textury se v Trainz zobrazují určitě dobře.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 09. úno 2009 12:36:20

Josef72: Používáš Gmax? Na vysvětlení je to blbý:-) ale mohl bych ti poslat přímo zrojový soubor... já používám 3dsmax... nebo pokud ti napoví obrázek...
Untitled-2.jpg

takhle to vypadá rozloženě...
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 92
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod bumbrdlik » pon 09. úno 2009 13:07:49

Josef72 píše:To nevypadá na problém hry. Nemohl tam nastat podobný problém jako nedávno s tou texturou TGA ? Nebo něco přímo v Gmaxu ? 1bitové textury se v Trainz zobrazují určitě dobře.

Ten problém s TGA, ten byl vyřešen, tam se dodatečně u té difuse musí nastavit, že se jedná o Alfu, ale tady se ta zpráva Unsuported okamžitě objeví, když v okénku otevřít kliknu ve výběru na tu jednobitovou mapu BMP.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » pon 09. úno 2009 16:21:59

redstone: ...blbec jsem, teď jsem se kouk na ten obrázek. Myslíš, že bez křížení polygonů to bude OK? Zkoušel jsem to v MSTS, tam 8bit u vegetace zlobí taky, resp. MSTS ho tedy oficiálně nepodporuje. Přesto texturu zobrazí a z MSTS to udělá rázem jinou kategorii po vizuální stránce. Ale i když jsem zkoušel to co máš na obrázku, pomohlo to jen částečně. 1kus se zobrazil korektně, ale pokud jsem zasadil stromy při osazování do krajiny tak, že se jim polygony křížily, bylo to tu zas. A sázet stromy tak aby se ti neprolínaly nejde. Takže v TRS mě to už nenapadlo zkoušet....
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

PředchozíDalší

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron