TS2010

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2010

Moderátor: Lugger

Pravidla fóra
Vkládejte pouze příspěvky, které se jednoznačně týkají verze hry TS10.

Re: TS2010

Příspěvekod Josef72 » ned 22. lis 2009 22:12:43

Vďaka súdruh. Vykonám.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod sudruh » ned 22. lis 2009 22:45:24

skutocne nieje za co :)
sudruh
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 22. kvě 2008 17:36:09
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod Josef72 » stř 02. pro 2009 1:25:11

Tak jsem před měsícem zaplatil, po dvou odkladech stáhnul (po sedmi hodinách) a mohu říct jen jedno - hnus fialovej. Jestli tomuhle říkají graficky nejkomplexnější hra v historii Trainz, tak nevím, kam tahle hra chce směřovat. Teda tohle jsem nečekal. Mapy, které tam jsou, jsou na stejné nebo horší úrovni než mapy co znám z Trainz 2006. Oni ty mapy jsou totiž dělané v TRS 2004 nebo 2006, akorát tam přidali "speedtree". Ty jsou asi to jediné, co stojí za zmíňku, vypadají dobře, mají jen pár chybek. Jednak barevně vůbec neladí s mapou, jeden strom sytě zelenej, druhej hráškově apod. jak říkám, jsou pěkné, ale nejdou dohromady s tou hrou. působí dojmem, že tam zabloudily omylem.

Ještě lepší je, že dobrá polovina těchto stromů se dá do hry vložit, ale nedá se z mapy smazat, natož posunout. A nebo se do mapy nedají vložit vůbec, jenom je vidíte v menu. V některých mapách , i když mám nastaveno 5 km zobrazovanou vzdálenost, mi objekty mizí a hned se zase objevují. No hnus. Nebýt těch stromů, tak ani nepoznám, že to není TRS 2004. Všechno se to divně škube, mizí mi v dálce desky (podlaha, zem ...), no katastrofa.

Jediné, co tam kromě stromů stojí za zmínku, je možnost vytvářet sezónní objekty a přepínat mezi ročním obdobím (ale nejdřív si sami musíte vyrobit objekty) a funkce vrstev, kterou jsem ale nezkoušel. Podle některých názorů na auran fóru se hra chová lépe než devítka, původní vegetace už tam myslím nezlobí. Ale to je tak na jedno update, nic víc.

No pořádně zacloumali mou důvěrou. Nevěřil jsem, že něco takového by byli ochotni vydávat a chtít za to tolik peněz. Těch sice nelituju, stejně bych koupil devítku, ale teda doslova mě nasr*li. Zlatej Railworks se všemi svými problémy.

Edit : Abych nezapomněl, mapy samozřejmě nedělal Auran, nenašel jsem tam ani jeden 3d objekt od nich, dělaný podle parametrů TS 2009 a za posledních 10 dnů jsem si doma připravil 10x víc textur povrchu než byli oni schopni udělat za 18 měsíců. Každopádně doporučuju nekupovat, počkat na TS 2014 a pak možná.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod redstone » stř 02. pro 2009 13:18:32

Tak teďka sem opravdu na vážkách... Měl sem z tohoto právě strach... Možná by mě zajímalo... jestli ty speedtree stromy jsou i jako plugin do maxe. Já sem se totiž díval, co to je zač a podobně a byl sem dost zaražený, že samotný program není tak drahý a taky že nejde z maxe exportovat onen strom jako mesh. Jde jenom o rendering. A knihovny do speedtree sou taky pěkně drahá záležitost... každopádně souhlasím že by stačilo jenom udělat nějaký SP i pro 09, ale to by nebyly prachy a v krizi asi o nic víc nejde :-)
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: TS2010

Příspěvekod Josef72 » stř 02. pro 2009 20:47:23

SpeedTree jsou podle mne dobře ošéfované výrobcem.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod Josef72 » ned 06. pro 2009 15:01:21

Tak jsem se posledních pět dní hrabal v TS2010, hledal, zkoušel, zakoušel, radoval se i smutnil.

Samostatnou kapitolou je Auran. Nejkomplexnější Trainz v celé jeho historii. Čekal bych, že vytvoří alespoń malý základ nových 3D objektů vytvořených podle nových standartů a z toho pak udělají třeba jen na deseti panelech mapy s jednoduchým provozem, jenom takovej "provozní skelet" a řeknou. takto může vypadat mapa z Trainz založená na nových principech. Textury povrchu s vysokým rozlišením, obtisky (decal), trackside a drážní budovy v detailnějším provedení a s pěknou texturou (opět vyšší rozlišení), jednodušší scenery objekty s pěknou texturou a to vše s možností sezonních textur, tedy že potom můžete jednoduše přepnout datum a máte místo letní mapy třeba zimní. Znám z RailWorks a věřte, je to mnohem zábavnější, než se může na první pohled zdát.

Ale Auran řekl ne. Prostě vzali mapy dělané ve starších ročnících a nasázeli na ně speedtree. Ty stromy vypadají převážně dobře, pakliže jsou v blízkosti trati tak jsou opravdu pěkné. Neplatí to vždy na 100% (viz minulý příspěvek), ale mohhou být přínosem. Jenže Auram z důvodu mě neznámému došel k přesvědčení, že když dokáží, že hra utáhne celou jednu mapu s dobrým fps a s použitím obrovského množství těchto stromů, tak zároveň asi dokáží i to, že je Trainz skvělý železniční simulátor. Tomuhle myšlení nerozumím a docela "se děsím", co je napadne příště. Jezdí tam někdo s vláčky ? V Railworks jsem naměřil u map dlouhých cca 100km , na plné grafické detaily, po cestě potkávám jiné vlaky a jedu stejně na 180 až 200 fps, jako bych koukal na film, žádné škobrtnutí. I TS 2010 má velký výkon, včera jsem nainstaloval starší verze map (z TRS 2006), velké množství objektů, délka kolem 100km, projel jsem ty mapy rychlostí blesku a v pohodě.
Ale u nových map se spedtree jsem poznal trochu změnu. Ve většině případů hra jede plynule, fps velmi dobré, ale ... I když mám zobrazovanou vzdálenost na max, tak mi mizí kopce a zase se objevují ani ne v poloviční vzdálenosti. Dost mě to rozčiluje. vypadá to, že v Auranu, aby bylo možné použít nové stromy, něco omezili. Vrátím se k tomu v některém z příštích oběžníků.

Něco pozitivního ze hry. Určitě grafika hry. To co bylo pro řadu lidí nedostatek u Trainz, se konečně zlepšilo. Konečně mám u Trainz pocit, že tam je skutečné (reálné) slunční světlo. Vše je umocněno v případě, že objekty na scéně používají reflexní mapy, tedy že jsou dělány podle nových standartů. Dám sem dva screeny, není na nich nic zvláštního, ale vyjadřují (doufám), co jsem chtěl vyjádřit. A taky textury povrchu s vyšším rozlišením dělají své.
Obrázek
Obrázek

Jsou to jenom takové bezvýznamné manévry v editoru, když jsem hledal nové objekty. Ale grafika nových trainz se mi líbí. Chtělo by to podporu stínů (kdo nechce, prostě vypne), zmodernizovat ovládání počasí ve hře, ale základ tady je. Skutečně, grafický engine mi přijde výrazně zlepšený. Nemám ale TS2009, možná to bylo už tam.
Zároveň platí, že podstatně lépe vypadají ve hře nově postavené objekty oproti těm starším , ketré jsou dělané v Gmax. Možná mě tu někdo umravní, abych si vážil toho, co můžu mít zadarmo,když tomu autor věnoval tolik času. Já si toho vážím, ale nic to nemění na faktu, že když vedle sebe postavím vagón dělaný "postaru" v GMax a nový (třeba čínské vagóny), tak je ten rozdíl evidentní. Vizuální samozřejmě.

Druhou, pro mne pozitivní věcí ve hře je jedna americká mapa. název nyní nevím, ale je postavena podle skutečné předlohy. Není to provozně asi tak zajímavé, ale nevím, jestli jsem měl někdy při hře v Trainz tak autentický "americký" pocit. Trať projedete asi za 1 1/2 hodiny, převážně v hodně malé rychlosti (asi 48km/hod). Důvodem je fakt, že v této trati překonáváte, jak to správně pojmenovat, mountain (???). Prudké stoupání, spousta oblouků, tunelů, mostů, prostě parádá. Pocit, když se v jednu chvíli vyšplháte na "kopec" a po levé ruce vidíte o nějakých 200m níže na druhé straně kaňonu trať, po které jste před 5ti minutami jeli, je ohromný. Dám sem pár screenů. Musíte ale prominout. Musel jsem to projet s čínskými vlaky. Já vím, je ujetý asi jezdit po USA s čínským vlakem, ale ty čínské jsou suverénně nejhezčí. Prostě jsem musel. A když je miluješ, tak není co řešit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

No a tady ještě odkazy na tři screeny od německého autora "ICE", který si do TS 2010 přetáhl nějakou starší francouzskou trať. On sám není jejím autorem.
http://s2.directupload.net/images/091204/i3yqr5sw.jpg

http://s4.directupload.net/images/091204/s6e2cjwz.jpg

http://s8.directupload.net/images/091204/tvkk7uva.jpg

S TS 2010 jsou spojeny i různé bugy a podivnosti. Vrátím se k nim v příštím čísle svého oběžníku " Jak jsem se seznámil s TS 2010". Pro tuto chvíli stačí.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod Atkins » ned 06. pro 2009 17:34:22

http://s4.directupload.net/images/091204/s6e2cjwz.jpg

Nazdárek - copak ty "díry" v kolejích, že by "problém s alfou" přetrvával? Zůstávám zatím u 09.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 3176
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: TS2010

Příspěvekod Josef72 » ned 06. pro 2009 18:06:41

Jestli myslíš to co já, tak díry vyznačují chybějící splines nebo kolej. Problémy s alfou... Je to paradox. Když jsem třeba nahrál mapu z TRS2006, tak se stromy tváří dost blbě, stejnej problém. Ale když si vytvořím novou mapu v TS2010 a vložím staré stromy, zdá se, že je to vcelku přijatelné. Ale neplatí pro všechny. Je tam hrozně moc bugů a podivností. Až příliš. Nahrál jsem zálohu objektů z TRS 2006 a zmizela mi položka z menu . Nemám najednou "Tutorials". Vůbec nechápu jak je to možné. Nastavím si , že se mi má při hře spustit u vagonu "tracksound" od autora místo původních od Auranu. Vše funguje. Nainstaluju nové objekty a tracksound je pryč. důvod neznám. Nastavenou vzdálenost mám na 5000m, ale kopec 1000m od kamery se mi nevykreslí. Jindy zase ano, ale nikdy ne v nastavené vzdálenosti. Nejvíce snad 2300m od kamery. Zajímavé je, že mám vykreslený kopec i se strmy, pohnu kamerou směrem ke stromům a vše zmizí. Oddálím kameru a vše se začne zobrazovat. Ale postupně. No chaos.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod janlady » ned 06. pro 2009 22:39:38

Alkins,vpravo asi chybí splíne chodník,koleje asi nejdou přes sloupy trakce,v levo chybí kolej nebo nástupiště takle se zobrazují od 09 chybějící spline věci.
Josef72 už ze screnů je vidět že zobrazování se blíží ke skutečnosti ale je to vždy něčím vykoupený.Proto se radujme co zatím máme. :)))) :)))) :)))) nikoli takto grrr |D:
Uživatelský avatar
janlady
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: TS2010

Příspěvekod Atkins » pon 07. pro 2009 5:40:48

takle se zobrazují od 09 chybějící spline věci.
Aha, tak to mám v 09ce pěknej bug, mě se chybějící spline objekt zobrazuije auraňáckou kolejí. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 3176
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: TS2010

Příspěvekod radoslavcz » pon 07. pro 2009 19:03:36

Mám jen malý dotaz.
Jezdí vám v TRS 2010 auta po silnici ? Mě se tam pořád nechtěj ukazovat, potvůrky jedny
:o(
radoslavcz
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 48
Registrován: pon 31. bře 2008 15:50:21
Bydliště: Praha
Trainz UID: 242944
Jezdím v: TS12

Re: TS2010

Příspěvekod Josef72 » pon 07. pro 2009 20:21:50

Ještě nedávno jsem tam viděl auta jezdit, ale teď jsem to zkusil a nic. Později se kouknu pozorněji. Momentálně jsem zaneprázdněn.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: TS2010

Příspěvekod Pifrnec » čtv 17. pro 2009 15:57:50

Už je na světě i update - to je docela fofr ;)
http://dgdl.auran.com/TS2010Download/41491_to_41615.exe
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: TS2010

Příspěvekod janlady » čtv 17. pro 2009 17:15:41

Pifrnec kde bych našel update od 40040 až 41490 předem děkuji, :)) :D :bomb: :boohoo: služebník. :bomb:
Uživatelský avatar
janlady
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: TS2010

Příspěvekod Pifrnec » čtv 17. pro 2009 18:00:14

Tohle je na TS2010,ne pro TS2009 ;)
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

PředchozíDalší

Zpět na Trainz Simulator 2010

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron