měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » stř 23. led 2013 7:43:23

Já umím angličana sestavit. Co ale pro tebe znamená "plně funkční" neznamená plně funkční pro mě. Tzn. AI vlak neprojede angličana v NEnastaveném směru, aniž by zpomalil nebo zastavil.

Já nepoužívám žádny commandy v editoru. Celý moje kolejiště je dělaný pro AI ve hře a já neřídím nikdy žádnej vlak sám a ani nepřednastavím vlaku cestu v editoru (vše až ve hře), tzn. neměním nikdy jedinou vyhýbku ručně. Problém je, že angličana tímto způsobem nejde projet (alespoň nevím jak) a opakuji: v NEPŘEDNASTAVENÉM směru. Strojvůdce si sám dokáže změnit jen první vyhýbku angličana za semaforem (takto mám provedený celý kolejiště až na vyjímky u jednokolejné tratě, kde to je trošku jinak). Stačí jedna vyhýbka mezi semaforem a angličanem a vlak zastaví úplně...Já dávám každému z vlaků jediný příkaz. JEĎ DO -> a oni tam jedou a vždy dojedou aniž by zastavili nebo zpomalili. Pak max. následuje nalož apod., ale cesta má vždy jen jeden jediný příkaz. Což u angličana nejde bohužel a proto je v mapě zatím nemám. Kolejiště je dělaný tak, aby existovala do místa vždy jen jedna cesta pomoci derection mark a většina zhlaví a nádraží pracuje i s prioritou kvůli přepřažení. Vše plně funkční, ale s omezením, že nemůžu používat angličany. Proto tento topik, kdyby někdo věděl jak to udělat.

Zdůrazním, že návod na sestrojení angličana mi nepomůže, protože obsahuje vždy minimálně dvě vyhýbky (double slip) a strojvůdce (AI) neumí nastavit směr vyhýbky za vyhýbkou -> zpomalí, a to je pro mě nepřijatelný. Když si změní AI 1. vyhýbku v angličanovi – pak 1. Vyhýbka funguje přesně jako semafor a ukazuje strojvůdci, že další úsek není ničím signalizován. (2. Vyhýbka je přednastavena na main line) tzn. 1. Výhybka „návěstí“ červenou. Není to ideální, ale trainz tak bohužel funguje.
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod bumbrdlik » stř 23. led 2013 10:00:36

Asi jsi nepochopil použítí příkazů pro cesty. Ty si nejdříve v editoru připravíš (naedituješ) jednotlivé cesty vlaků a pak je samozřejmě používáš pro Al až ve hře, to znamená, že před značku direction mark dáš comand té cesty, kde jsi zadal správné nastavení výhybek (vpravo nebo vlevo) až k tomuto direction mark.
Když tě všechno jinak funguje, tak si jenom můžeš udělat ty čtyři různé cesty přes toho angličana a a vehře dát před traťovou značku tu, která přes toho angličana vede.

Možná existuje i jiná možnost, třeba comand pro jednotlivou výhybku, ale já o ní nevím.

Příklad použití ve hře dole vidíš použití před příkazem jeď do Budišové je vložen příkaz Path, který nastaví v Holoubkově z páté koleje, výhybky na odjezdu, vpravo je další Path, který nastaví výhybky v Budišové směrem na Holoubkov.

Obrázek
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » stř 23. led 2013 14:22:36

Tomu taky rozumím a Bůh ví, že to je nejjednodušší řešení, o kterém doposud vím. Problém mi ale zase nastal, že zadám-li dvěma strojvůdcům dvě různé cesty zaráz jdoucí skrz sebe, obě se zablokují a vlak pak nejede ani jeden. Dokonce se mi to „bugne“ a vlak už pak ani nereaguje ani na stop train a continue shedule. (eště to trošku víc prozkoumám)
Navíc je to o čtyři příkazy navíc na 1 cestu (což je detail uznávám - vzhledem k tomu že zbytek kolejiště projede vlak úplně sám – tzn. 5 commandů na 50km není až tak hrozný) navíc na mapě mám jen 2 obrovské nákladní nádraží kterých se to týká a v plánu pro dokončení mapy jsou další dvě osobní vč. nákladní dopravy, ale ty budou tak velký že se mi do nich zatím nechce. grrr Nákladní nádraží mají cca 15 odstavných kolejí, 3 různá depa po 3-5 kolejích a 3-4 části nádraží po 2-4 kolejích pro nakládku velkých nákladů jako kontejnery, kamiony apod. Toto všechno bylo řešeno tak, aby vše jezdilo na jeden příkaz a fungovalo to bez zastavení. Ale angličani mi chybí :-SS

Kdybych měl tomuto všemu nastavit jednotlivou cestu, dělal bych to týden a pak by jich bylo tolik, že by se v tom ani prase nevyznalo :-O :@)
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod bumbrdlik » stř 23. led 2013 15:00:14

Pokud se ti zdá těch cest hodně, tak tak bych aspoň zkusil udělat cesty jen přes toho angličana. Můžu zaručit, že to funguje. v tom Path Rule je jedna záludnost, ale možná o ní už víš. Nesmí se používat nastavení výhybek Rovně (to je jen pro trojcestí) ale buď se nastaví páka před tebou ve směru od paty výhybky Vevo nebo Vpravo.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » stř 23. led 2013 15:15:57

Tak to je pro mě novinka, uznávám. Je to asi z toho důvodu, že se vrtám ve větších nádražích než většina trainzáků dělá a path rule by muselo mít tak 100-200 cest na jedno nádraží, kdybych chtěl udělat všechny možné cesty z a do a proto jsem ho brzo zavrhnul. Ale zkusím jak říkáš nastavit cesty jen pro angličany a pak se napojím na jednokolejnou trať pro odstavné koleje, kde už platí jasná pravidla a mění se jen jedna vyhýbka. Uvidíme, jak to bude pracovat a jestli to je vůbec realizovatelný, protože když budu vyjíždět z nádraží, ty angličany stejně musím projet...a to samotné už je 20 až 30 možných cest vzhledem k počtu odstavných kolejí.

Zkusím, uvidím.
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » čtv 24. led 2013 17:25:28

tak bohužel. Při měnění vyhýbek angličana mi nastane vždy tento problém:

Q: Why do AI trains stop in front of the first junctions?
A: This is a limitation in TRS. The path rule locks all junctions until the train has cleared the release object, but the builtin commands want to set their own paths and therefore wait until the locked junctions are released. You must use the autopilot command available from the DLS for your AI trains:
kuid 71155:60001 – Download Helper link

nevím proč, ale toho angličana mi prostě neprojede, ikdyž má nastavený vše dobře a svítí mu zelená na dva bloky. Zastaví se přesně na 1. vyhýbce obsažené v path rule. Viz. postovaný FAQ z main page path rule, a nevím jak to obejít. Skoušel jsem mu tam narvat všechny možný vyhýbky z těch čtyř ale vypadá to že se mu žádná možnost nelíbí.
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod bumbrdlik » pát 25. led 2013 11:02:31

No, asi na to budeš muset přijít sám. Jen bych podotknul, že ty chyby asi vznikají tím, že nastavíš cestu a pak aniž vlak projede tak dáš jinou. Ty nastavené výhybky vlak musí projet, aby se cesta uvolnila pro další jiné nastavení. Jinak u angličana správně nastaveného v okénku. pro každou cestu stačí nastavit 2 výhybky, tedy na každém konce přes něj jednu. Otázkou je jestli tu druhou výhybku před kterou se vlak zastavil máš nasměrovanou správně. Dej si schválně na tu kolej kam nemá vlak vject nějaký vagon a uvidíš jestli tě ta zelená taky bude svítit.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » pát 25. led 2013 21:46:35

Angličana mám určitě správně nastavenýho, v path rule jsem měl jen jednu jedinou cestu, kterou jsem zkoušel, tzn. žádnou jinou jsem nastavit nemohl a vlak projet nemohl, protože se zastavil přesně na začátku cesty...volno měl až do aleluja. Na trati byl jeden jedinej vlak a to ten, kterej jsem zkoušel, svítila zelená a vlak se zastavil přesně před první výhybkou v path rule...když jsem tam přidal další, stál před ní...když jsem odebral a nechal jen agličana, dojel až k němu a tam se zastavil...

Nvm čím to je ale přesně to odpovídá tomu problému, co jsem postoval a: AI si hledá jinou cestu
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod Pifrnec » sob 26. led 2013 20:35:38

Zkus použít pro kontrolu trati nějaké příkazy pro strojvůdce od autora atilabarut z Auranu,např "Free track at trackmark" - vlak by se měl rozjet asi až bude volná cesta :-? .Má spoustu šikovných příkazů B-)
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1542
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » stř 29. kvě 2013 9:07:10

Tak náhodou jsem narazil na svoje vlákno a odpovím si sám po nabitých zkušenostech a zvláště pak pro další začátečníky, kteří si s tím neví rady :)

To co jsem hledal ohledně měnění vyhýbek s UI (AI) jsem našel pod názvem "spojení výměn". Kdyžtak se mrkněte na http://www.sasuletrainz.cz/stahujes/ostatni/27 je to velmi užitečný objekt. Díky sasule :inlove: :D

Ohledně path rule: Proč mi vlak neprojede je způsobeno tím, že musí projíždět přez autopilota, ale PR jsem i tak přestal používat z důvodu, že když vlak vjede do portálu, ze kterého se má vrátit nebo u dalších XXX případů, který ani neznám, pak path rule jednoduše zmizí z nabídky commandů (což jsem tu kdysi taky řešil) a nejde ho už dál po načtení hry používat. Tudíš hra se dá hrát jen jednou a nejde v ní pokračovat...prostě naprd pokud používáte portály. Třeba v budoucnu přijdu na to jak to ošetřit
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod azaren » stř 03. črc 2013 9:50:39

Přidám sem jeden problém, který se mi stává, jestli se s tím už někdo také nesetkal a pokud ano, pak jak to vyřešil.

U spojení výměn se mi stává, že krátký vlak, nebo spíše jen lokomotiva vjede mezi dvě výměny např. na křížení main line. Díky spojení výměn si přehodí zaráz obě vyhýbky. Jakmile ale projede první vyhybkou a "pustí" ji, automaticky se pustí i druhá vyhýbka a vrátí se tak do původní polohy. UI strojvůdce se potom zastaví - čili nedokáže na situaci normálně plynule zareagovat a přemýšlí jak jet dál. Po zastavení si vyhybku předsebou sice přehodí, ale to je pro mě nedostačující, aby lokomotiva zastavila na každým křížení.

Předem díky za Vaše poznatky.

S pozdravem Azi
azaren
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 04. led 2013 21:01:11
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: RAM 8Gb je mi málo

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

Příspěvekod Martinovo » stř 03. črc 2013 11:45:00

Nevim jak u 2009, ale podobny problem resim v 04, a je zrejme zpusoben tim, ze spojeni vymen kontroluje obsazenost pouze jedne vyhybky.. :-?
(c) Martinovo
 
 
Uživatelský avatar
Martinovo
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 160
Registrován: čtv 22. kvě 2008 11:34:31
Trainz UID: 0
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: nx7400

Předchozí

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron