Kolaps hry

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Kolaps hry

Příspěvekod PhD » čtv 08. pro 2011 21:43:51

Zdravím vás, jsem tady zase se svými neustálými infarkty hry. Přešel jsem před dvěma měsíci na doporučení jednoho z vás z TRS 2006 na TRS 2009. Chvíli to běželo výborně, ale poslední dobou mi hra padá i po 10 minutách práce, kdy se pak na obrazovce objeví "An error occurred trying to display the fatal error window (1)". Tuší někdo, co se s tím dá dělat?? Mapu jsem kompletně vyčistil, není tam nic závadného a ani žádná součást s diakritikou v názvu.
PhD
Začátečník
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 14. dub 2008 13:34:07
Bydliště: Dívčí Hrad/Pardubice/Praha
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09

Re: Kolaps hry

Příspěvekod ajabaja » pát 09. pro 2011 1:39:00

Může to klidně dělat i nějaký vadný script(nebo script pro starší verzi hry) u objektu. A ten ssp nerozezná. Takže objekt s takovýmto scriptem se chová jako bezchybný v ssp, ale při spuštění editoru nebo hry celá hra spadne s takovouto hláškou. Je to ale jen jedna z možností, to spektrum je docela velké. Mně se tak TS09 začala chovat před posledním "výdechem" chipsetu na desce u 2 roky starého noťasu(známé, vadné chipsety nvidia u Aceru), až to zamrzlo navždy. Ale nechci zbytečně strašit, viděl bych to spíše na vadný nebo zastaralý script. Většinou jsou vadné nebo zastaralé u loko. Stačilo by ty, které jsou obsaženy v mapě, postupně "projet" v ssp, zazálohovat do .cdp, naklonovat, v configu každé z nich smáznout dva řádky se scriptem, uložit, smáznout i originál a a v editoru vyzkoušet klon bez scriptu. Tak se dá poměrně zdlouhavě, ale bezpečně přijít na vadný script u konkrétního objektu.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Kolaps hry

Příspěvekod PhD » ned 11. pro 2011 20:43:31

Celou mapu jsem do TRS 2009 "přestěhoval", když mi TRS 2006 vypověděl službu. Celou hru provozuju na stolním počítači s 2 roky starým vybavením. Moc se v zázemí hry nevyznám. Vím, kde hledat konfigurační soubor, ale se skripty si asi neporadím. Navíc mi to přijde docela složitý. Můžeš mi popsat trochu podrobnější postup?
PhD
Začátečník
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 14. dub 2008 13:34:07
Bydliště: Dívčí Hrad/Pardubice/Praha
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09

Re: Kolaps hry

Příspěvekod ajabaja » pon 12. pro 2011 16:42:50

Najdi kuid mapy v ssp, pravé tlačítko myši na její kuid- zvol "závislé součásti", po vyhledání-dole zobrazit v ssp- označ všechny a v kontextové nabídce(pravé myšítko) dej export do.cdp (pozor, podmínka je, aby byly všechny kuidy, které patří k mapě, opraveny a vynechej zabudované součásti, jinak Ti to uložit nepůjde).
Po této záloze postupně otevírej kuidy, které patří k mapě a kde je předpoklad, že mají script a v configu každé otevřené součásti umaž řádky

Kód: Vybrat vše
script                                  "xxxxxxx"
class                                   "xxxxxxx"


Poté každý jednotlivý kuid s úpravou ulož a vrať se do hry, jestli už je vše o.k. Doporučuji také opravit všechny kuidy s chybami. Je to poměrně zdlouhavý a pracný proces, ale jestli chceš zjistit konkrétní script u konkrétního kuidu, který to dělá, tak je to cesta bezpečná. Chce to jen trpělivost.

Až zjistíš, který script to je, pokusíme se ho opravit nebo je i většinou možnost objekt provozovat bez něj.
^:)^
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Kolaps hry

Příspěvekod Atkins » úte 13. pro 2011 11:26:05

Chyby scriptu zobrazuje v modu strojvudce, tříbarevné blikající "kolečko" - navěstidlo v pravé dolní části obrazovky, po kliknutí se zobrazí detail chyby. Cílem není aby "kolečko" svítilo zeleně ale aby se vůbec neobjevilo tzn. nebyla registrována žádná chyba scriptu - mnozí uživatelé toto neví.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Kolaps hry

Příspěvekod ajabaja » úte 13. pro 2011 14:07:50

To máš pravdu, ale někdy je objekt navázán přímo na script mapy a potom z hlášky nepoznáš kuid, který to dělá, poněvadž se nezobrazí, hodí Ti to jen číslo řádku a třeba z hlášky "error line -770" toho moc nepoznáš(i když odpočítat se to v otevřeném scriptu mapy dá taky-ale to je ta nebezpečnější metoda). ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Kolaps hry

Příspěvekod Atkins » úte 13. pro 2011 15:27:29

jj, souhlas, je to taková trainzácká "vyšší dívčí". :D
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"


Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron