Chybová hláška u vozidel

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2010

Moderátor: Lugger

Pravidla fóra
Vkládejte pouze příspěvky, které se jednoznačně týkají verze hry TS10.

Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod brejloun » úte 08. úno 2011 22:53:25

Ahoj mám menší problém,v content manageru mi u některých vozidel CMP označuje objekt - s chybami - když si zobrazím podrobností píše mi to toto:
Trainz již nepodporují progresivní modely.Přestože je možné,že tyto modely budou fungovat,doporučujeme je přepnout na modely LOD.
Otázka zní:Jak přepnout na modely LOD,předpokládám že to lze udělat pouze v samotném modelu,tudíž já to asi neupravím co??
Já=Vlaky škola a Nightwish!
Uživatelský avatar
brejloun
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 518
Registrován: čtv 03. dub 2008 18:59:44
Bydliště: Pardubice
Trainz UID: 0
Jezdím v: TRS06

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod Atkins » stř 09. úno 2011 8:35:59

Brejloune, už se na fóru povaluješ dost dlouho na to aby sis našel konverzi *.pm do *.im!
Napověda:
PEVSoft
P.S. Pokud Ti to nepůjde, u mne na fóru Ti rád pomohu.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod vinceblack » stř 27. dub 2011 21:02:55

Já bych se také přihlásil o pomoc - tahle chyba se objevuje ve spoustě vozů, jak v TS10, tak v TRS2006, ale netuším, co s tím, přestože jsem si už dokázal leckteré chyby opravit sám. Zkoušel jsem si u modelu zobrazit konfigurační soubor i Správce součástí plus, ale nevím, co mám kde změnit a PEVSoft mi nic neříká.
Uživatelský avatar
vinceblack
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 191
Registrován: pát 22. srp 2008 14:57:06
Trainz UID: 108979
Jezdím v: TS12
Hardware: AMD Athlon(tm) II X4 630 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz, 4096MB RAM, ATI Radeon HD 5600 Series, 2167 MB

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod janlady » stř 27. dub 2011 22:17:20

Voni Vincelack a Brejloune PVSoft je webová stánka,kde se měnič z pm na im nalézá ale pozor na bodgey a pantografy některé to pěkně rozhodí v Assetx se můžete podívat co to stím udělá,
ostatní jako vozy mašiny se můžou měnit bez problémů. |D: grrr :)) :D :bomb: :boohoo: :))))
Uživatelský avatar
janlady
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 956
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod vinceblack » čtv 28. dub 2011 8:04:12

Díky, zapátrám... Jen se nabízí šťouravá otázka, proč když tuto hlášku zobrazuje SSP, nemá také v sobě zabudovaný nástroj na převod? :-?
Uživatelský avatar
vinceblack
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 191
Registrován: pát 22. srp 2008 14:57:06
Trainz UID: 108979
Jezdím v: TS12
Hardware: AMD Athlon(tm) II X4 630 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz, 4096MB RAM, ATI Radeon HD 5600 Series, 2167 MB

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod Atkins » čtv 28. dub 2011 10:11:12

A co ještě? Vodotrysk? Když Tě nebaví opravovat chyby ostatních, vrať se rybičkám...
IMHO, SSP žádný takový nástroj nepotřebuje, neb s objekty tohoto typu nepočítá.
A ano nezobrazený objekt může vzniknout i špatnou konverzí.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod vinceblack » čtv 28. dub 2011 11:39:06

Snad se tolik nestalo... :) Jen jsem se zeptal na něco, co se logicky nabízelo.

A opravovat chyby ostatních? Kdyby byla tu a tam nějaká, ale stažených modelů s chybami je opravdu hodně. Samozřejmě, nikdo není dokonalý, ale je zarážející, že autor napíše např. "odzkoušeno v TRS2006", potřebný KUID, a i když si ten KUID stáhnu (ať už z doporučených stránek nebo DLS), tak to stejně nefunguje.
Uživatelský avatar
vinceblack
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 191
Registrován: pát 22. srp 2008 14:57:06
Trainz UID: 108979
Jezdím v: TS12
Hardware: AMD Athlon(tm) II X4 630 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz, 4096MB RAM, ATI Radeon HD 5600 Series, 2167 MB

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod Atkins » čtv 28. dub 2011 12:17:07

No vidíš - sám sis odpověděl, takže nikoli SSP ale AUTOR, to je ta lampárna. :lol:
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 2381
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod pavelre » čtv 28. dub 2011 15:02:40

Dovolil bych si ještě přiložit polínko. Nemusí to být ani jednou z výše uváděných věcí. Nezjistil jsem zatím proč, ale různě se chovají i různé instalace TRSka (i když mají stejný Build a běží na stejném OS). Já mám zrovna smůlu, moje 06, TC i 09 jsou jaksi víc háklivé. Řada kuidů, které u jiných běžně chodí, u mě ani náhodou. Ty moje potvory mi neodpustí ani sebemenší chybičku. Někdy mi už i autor poslal přímo z jeho instalace zipovaný kuid u něj naprosto jistě funkčního objektu a já ho stejně musel nakonec upravovat.
Při konverzi pantografů z pm na im se nesmí zapomenout přidat tag pro načtení animace. U cabů je potřeba občas upravit počet kroků ovládacích prvků, aby byly stejné s enginespec definicí. Při použití objektů z 04 nesmí být nikde v řádném názvu souboru diakritika. Je potřeba vypouštět hluché txt definice textur. Pokud někdy textura opravdu chybí, je nezbytné ji buď najít, na jiném podobném objektu, nebo si vyrobit „náhradní nouzovou“. Potíží při instalacích objektů je spousta, to jsem popsal jen ty časté. A nejsou to vždy objekty jen tak někde stažené. Chybové jsou i kuidy na DS na AURANU. Integrované objekty třeba v TS09 mají chyb až běda. Auran tam nabouchal klidně některé objekty původně určené pro 04bez potřebných úprav.

Ale má to jedno pozitivum. „Chybami se člověk učí“. Při odstraňování chyb pochopíš, jak má který objekt správně fungovat, co musí a nesmí obsahovat, když pak stavíš časem vlastní, tak máš o spoustu starostí méně.
V TRS 2004 nemám zásadní potíže
Uživatelský avatar
pavelre
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 167
Registrován: pon 25. srp 2008 16:38:38
Bydliště: Karlovy Vary
Trainz UID: 207137
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: IntelPentinum 2GHz, Ram 2GB, GeForce 5200

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod ajabaja » čtv 28. dub 2011 20:37:17

Což o to,samotná "pakárna" nastává i s ssp,který se často chová jako "marnivá ženská".Dám příklad-zkuste si otevřít nějaký track objekt,u kterého jsou zadány další tagy,běžně bezchybně fungující ve vyšších verzích hry(např. TS2009).Mám na mysli tagy jako šířku,výšku,zakřivení(bendy) atd.Běžně se importovaný kuid chová bezchybně.Po otevření,změně třídy a opětovném uložení,samozřejmě objekt už o.k. není,což je pochopitelné,ale někdy při vývoji nějakého objektu často i nutné-to teď nebudu rozvádět.
Při úpravě třídy zpět na správnou,bez jakýchkoliv jiných změn configu ale začne ssp "řvát" nejméně 6 chyb s hláškou,že se jedná o track objekt a že tyhle tagy nejsou povoleny.Ty jsou ale kvůli určitým doplňkovým funkcím v mnoha případech nutné.Opravit se to dá jedině dvěma způsoby-buď importem původního .cdp a přepsáním,nebo zkopírováním celé složky objektu někam jinam,vymazáním kuidu,hlásícího chyby a opětovným importem složky.Pak už je zase všechno v pořádku.Docela se na tomhle někdy bavím. :)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod bumbrdlik » čtv 28. dub 2011 22:33:44

ajabaja, já zásadně objekty starších verzí Edituji v Exploreru a potíže nemám. Oni křivky a tudíž objekty track po převodu na trainz-build 2.9 jsou v configu udělány jinak, tj. s pomocí meshe a tudíž jako např tagy bendy, length a podobné, tam nemají co dělat a nazvány jinak, nebo vůbec nejsou . Najdi si třeba zabudovanou FGV Kolej s dvoudílnými pražci, typ C4 0,5 m, profil L, otevří Editaci v Exploreru a podívej se do configu a uvidíš ten diametrální rozdíl. nejhorší na tom je, že není žádné CCG, které by vysvětlilo smysl těch tagů, něco se ale dá domyslet.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod ajabaja » pát 29. dub 2011 2:01:50

Neměl jsem na mysli úpravy starších objektů,ale psal jsem o ssp a jeho hláškách všeobecně.
Samozřejmě,že track neznamená jen kolej pro vlaky.CCG je pro mně směrodatný téměř vždy a ve verzi pro TC2007 je vysvětleno dost i k tagům.Např. tag bendy je potřebný u tracku téměř vždy,kvůli správnému zaoblení v ohybech,ale to víš z praxe sám.Také tag grounded je v mnoha případech důležitý na dorovnání-třeba s bridge objekty.To vše jsou povolené tagy i v TS2009.Od TS2009 ale také dost záleží na pořadí a na umístění tagu v configu.Někdy není jedno,mezi kterými řádky leží a ssp při špatném umístění tag také vyhodnotí jako špatný.
A naopak-od TS2009 přibylo všeobecně pro různé objekty spousta nových tagů,které v předchozích verzích kvůli starému engine hry nefungují.Např. jednosměrný provoz je takovým typickým příkladem.
O TOP jsem nepsal vůbec,nevím,kde jsi vzal,že mluvím zrovna o úpravách v TOP.Vesměs také dělám úpravy v exploreru,jen u oprav objektů jiných autorů někdy použiji i TOP,ale to spíše kvůli rychlejší diagnostice a možnosti vše v TOP rychle opravit-,včetně přiřazení shadows-výhodné zejména při hromadných opravách.
Je jedno,jestli třídu(značku pro třídu-category-class-ne samotné zařazení pod "track") změníš na jinou v exploreru nebo v TOP,při uložení Ti chyby vyhodí tak,jak tak.A při navrácení správné třídy a uložení už Ti ssp vyhazuje chyby i u tagů,které byly a jsou povoleny a o tom jsem psal.Prostě-po určitých operacích s category class a následném uložení už není ssp schopný rozeznat,co povoleno je a co ne a "plácá" nesmysly.
Hodně k různým tagům se dá najít na Trainz Wikibooks,na Trainz guides i na dalších webech.
Přidávat mesh není také u všech tracků žádoucí,zejména u tracku pojatého pro fyzický provoz automobilů lze narazit na různé další problémy.Ale to by už bylo na dlouhou debatu. ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod bumbrdlik » pát 29. dub 2011 9:36:53

ajabaja píše: O TOP jsem nepsal vůbec,nevím,kde jsi vzal,že mluvím zrovna o úpravách v TOP.Vesměs také dělám úpravy v exploreru,jen u oprav objektů jiných autorů někdy použiji i TOP,ale to spíše kvůli rychlejší diagnostice a možnosti vše v TOP rychle opravit-,včetně přiřazení shadows-výhodné zejména při hromadných opravách.
Je jedno,jestli třídu(značku pro třídu-category-class-ne samotné zařazení pod "track") změníš na jinou v exploreru nebo v TOP,při uložení Ti chyby vyhodí tak,jak tak.A při navrácení správné třídy a uložení už Ti ssp vyhazuje chyby i u tagů,které byly a jsou povoleny a o tom jsem psal.Prostě-po určitých operacích s category class a následném uložení už není ssp schopný rozeznat,co povoleno je a co ne a "plácá" nesmysly.

O TOP jsem usoudíl, že jsem se jednou pokusil křivku opravit v TOP a vyhodilo mi to pak taky asi 6 chybných hlášek jak jsi psal ty. A z toho důvodu opravuji jen v Exploreru a tam mi to, že chybí Shadows nehlásí a tudíž to nemusím řešit. A nemám ani problémy s podvozkama, pantografama, jak tady někteří uvádějí.

To že SSP dělá nesmysly jsem taky zjistil, když jsem uložil objekt do CDP a instaloval do TRS2006, tak např tam hlásilo chyby, že tag "No" a "Where" není povolen, přičemž v TS2010 to normálně prochází, tak si říkám že asi ve scenerech je povolen, ale co se pod tím skrývá čert ví. Z toho důvodu jsem se rozhodl všechno opravovat v exploreru pro své mapy už v TRS2006 včetně výměny PM za IM soubor a pak mi to v TS2010 nehlásí už žádnou chybu.

Zkoumat různá fóra v angličtině je pro mne pětašedesátníka s nízkou znalostí angličiny, tj. pouze se slovníkem programovacích jazyků, nepřijatelné a časově náročné a nikdy bych asi nic neudělal.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod ajabaja » pát 29. dub 2011 12:50:48

S tou vzájemnou nekompatibilitou různých verzí TRS máš naprostou pravdu,také jsem byl kdysi v šoku,kolik chyb mi najednou u určitých objektů "vyhodil" ssp v TRS2006,ačkoliv v TS2009 i v TRS04 byl naprosto bezchybný.Ještě větší "sranda" to je s TS2009 a SP4.Proto jsem nucen mít nainstalovány všechny 3 verze(TS2009,TRS2006 a TRS2004) a v podstatě každý složitější objekt,který chci mít funkční i v těch nižších verzích,musím ověřovat i tam a většinou musím dodatečně doupravit nebo přepsat dost podstatně i config.Začal jsem to i řešit tím,že vydávám objekty pro různé verze.Ale je to dost únavné a dost mně to zdržuje od jiných objektů,na kterých bych mohl zatím dělat. :)
S shadows je to kapitola sama o sobě.Zvláštní je,že u některých objektů ssp tvrdě vyhazuje chybovou hlášku o chybějícím shadows a u takřka totožného objektu,jen s jiným názvem,ho zase nepožaduje a tváří se,že je vše o.k.
Stalo se mi tak už u mnoha podvozků i u kastlí. :D
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Chybová hláška u vozidel

Příspěvekod pavelre » pát 29. dub 2011 13:42:57

Kam až jsme se dostali od malého brejlounova problému. Alespoň tuší, co jej ještě čeká a nemine. A ať se pořád někdo tak moc zbytečně nediví. Ani data podstatně dražších a složitějších programů nejsou vždy plně kompatibilní s jinými verzemi. Nemusíme chodit daleko, třeba MRKVOSOFT.....
V TRS 2004 nemám zásadní potíže
Uživatelský avatar
pavelre
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 167
Registrován: pon 25. srp 2008 16:38:38
Bydliště: Karlovy Vary
Trainz UID: 207137
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: IntelPentinum 2GHz, Ram 2GB, GeForce 5200

Další

Zpět na Trainz Simulator 2010

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron