Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2012

Moderátor: Lugger

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod MATOT » pon 29. pro 2014 13:58:59

Ahojte.Skúšal som spraviť Súpravu v TS 12 podla tohto Návodu :http://forum.trainz.cz/viewtopic.php?f=2&t=2608 Ale Súprava sa mi potom v hre Nezobrazila.Ako ju trba potom uložiť abi bola Funkčná ? Alebo čo treba potom spraviť keď postupujem podla hentoho návodu ? Vďaka.
MATOT
Začátečník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 29. pro 2014 13:08:10

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod malby024 » stř 29. dub 2015 10:03:10

Zdravím Trainzáci,

Někdo z Vás už pokusil převést staré součástí od TRS2004 i 2006 do novější verze Trainz12 nebo Trainz: A New Era?
I je možné umět čítat staré součástí v Trainz2010?

Pokud to půjde. Rád bych to převedl do novější verzi, aby mohl pokračovat stavbou Praha - České Budějovice :CD: .

Předem dík. Malby
malby024
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 29. bře 2008 15:01:58

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod misoft » stř 29. dub 2015 17:22:20

Možno ma opravia - ale TRS 2004 a 2006 používajú *.pm (Progressive Mesh) súbory, kdežto vyššie verzie zase *.im (Index Mesh) súbory. Takže by si musel všetko prekonvertovať a upravovať odkazy na súbory v configoch.....

http://pevsoft-pm2im.software.informer.com/2.0/
Prišiel som,videl som,nechápem,odchádzam
Uživatelský avatar
misoft
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1071
Registrován: čtv 03. dub 2008 20:50:02
Bydliště: Michalovce-Slovakia-EÚ-Earth-Milky Way
Trainz UID: 332403
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: W10, i5-9300HF, RAM 16GB, GPU nVidia GTx 1650 4GB, 256GB SSD+ 1TB HDD

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod jungova » čtv 14. zář 2017 22:37:07

Hledam (uz asi pul roku) nejaky manual na prevod z (trs2006) dworzec_malbork.lm (ts2012) na dworzec_malbork.im , dworzec_malborklow.im , ,,, atd , jak to definovat.
Mam treba : Dworzec_Malbork (a v nem ,,,.lm)

version 1.0

offset = 0.01;
calcPoint = center;
multiplier = 1.0;
renderCutOff = 0.00;

mesh("0.20")
{
name="dworzec_Malborklow.IM";
}
mesh("1.0")
{
name="dworzec_Malbork.IM";
}
Poradi nekdo , jak to predefinovat v mesh-table na lod0 ,,, lod1 ,,, ? Podle jakyho klice se prepocitava koeficient tech cisel ? Je na to nejaka tabulka ?
jungova, kuid348682
Uživatelský avatar
jungova
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 964
Registrován: ned 06. dub 2008 22:41:21
Bydliště: Lodecka1206/2,11000Praha1
Trainz UID: 348682
Jezdím v: TS12
Hardware: ASrock4extreme, i7 6700K 3.4GHz, radXFX480 2x8gb, DDR4 32gb, system SSD m2, w10 64bit, 2xHDD 1a1tb

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod misoft » sob 16. zář 2017 18:22:27

Je to naozaj *.LM? Pretože sa používali *.PM a *.IM súbory - iné formáty (aspoň mne je to známe) sa tam nepoužívajú - *.PM - súbory progressive mesh a *.IM - súbory indexed mesh.
Je možné, že to máš zapísané *.Im - prvé písmeno indexy je veľké a tebe sa zdá, že je to malé l.

Daj si vlastnosti toho súboru - tam ti to presne vypíše, vo vlastnostiach (napr. v prieskumníku) indexy vždy vypisuje malými písmenami...
Prišiel som,videl som,nechápem,odchádzam
Uživatelský avatar
misoft
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1071
Registrován: čtv 03. dub 2008 20:50:02
Bydliště: Michalovce-Slovakia-EÚ-Earth-Milky Way
Trainz UID: 332403
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: W10, i5-9300HF, RAM 16GB, GPU nVidia GTx 1650 4GB, 256GB SSD+ 1TB HDD

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod jungova » sob 16. zář 2017 20:24:18

Skutecne se jedna o im nikoliv pm. Me jde o prevod, jak misto lm (LM) nadefinovat v mesh-table ty hodnoty cisel

lod0 {dworzec_malborklow.im nejaky numero}

atd ,,,

lod1 {dworzec_malbork.im nejaky numero}

atd ,,,

}
}

Jaky konkretni cislo tam dat ?
jungova, kuid348682
Uživatelský avatar
jungova
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 964
Registrován: ned 06. dub 2008 22:41:21
Bydliště: Lodecka1206/2,11000Praha1
Trainz UID: 348682
Jezdím v: TS12
Hardware: ASrock4extreme, i7 6700K 3.4GHz, radXFX480 2x8gb, DDR4 32gb, system SSD m2, w10 64bit, 2xHDD 1a1tb

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod misoft » ned 17. zář 2017 16:34:55

Vlastičko - teda tebe ide o LOD.
Nájdi si nejaký model, ktorý využíva LOD a pozri sa na zápis.
Mne sa zdá, že pre LOD sa používajú meshe so stupňom detailov a tie majú každý svoj názov.
Takže nie takto:
lod0 {dworzec_malborklow.im nejaky numero}

atd ,,,

lod1 {dworzec_malbork.im nejaky numero}

atd ,,,

}
}

ale asi takto to bude:
lod0 {dworzec_malborklow_high.im}

atd ,,,

lod1 {dworzec_malbork_middle.im}

atd ,,,

}
}

Za *.im totiž nič nesmie byť, lebo by sa to nevyhodnotilo ako súbor pre mesh a stále by ti bralo to pôvodné dworzec_malborklow.im v každom lod*
Tu je popis LODu, ako sa tvorí, ako zapisuje:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde ... _of_Detail
Tu je, ako sa to zapisuje
http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde ... M.txt_file

Pri LOD musíš totiž mať xxx.LM.txt súbor - tzv LOD mesh súbor (tam sú všetky údaje o tom, kedy a na akú vzdialenosť sa použije jednotlivý *.im súbor pre LOD)

Ide totiž o to, aby pri určeitej vzdialenosti (viditeľnosti sa na rovnaký mesh point pripájal mesh, ktorý má rozdielny počet polygónov (poly) - takže pri vzdialenosti napr. 0-40m bude na meshpoint sa pripájať abc_high.im (ostatné sú ignorované), pri vzdialenosti 40-100m sa už bude pripájať abc_middle.im (ostatné budú ignorované), pri vzdialenosti 100-400m sa bude pripájať abc_low.im (ostatné budú ignorované) - hra jednoducho bude podľa zobrazovanej vzdialenosti nahradzovať jeden mesh súbor druhým mesh súborom na rovnakú pozíciu na modeli.
Prišiel som,videl som,nechápem,odchádzam
Uživatelský avatar
misoft
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1071
Registrován: čtv 03. dub 2008 20:50:02
Bydliště: Michalovce-Slovakia-EÚ-Earth-Milky Way
Trainz UID: 332403
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: W10, i5-9300HF, RAM 16GB, GPU nVidia GTx 1650 4GB, 256GB SSD+ 1TB HDD

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod paliba87 » čtv 22. lis 2018 16:27:46

Ahojte, som tu uplne nový. Zákupil som si TRS 2012 a mám problém, že takmer žiadna lokomotíva ZSSK mi nefunguje sú červené. Neviete mi prosím poradiť ako by sa s tým dalo niečo robiť? Vagóny fungujú bez problémov.
paliba87
Začátečník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 22. lis 2018 16:24:20

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod jungova » čtv 22. lis 2018 17:53:19

Jeste vloni jsem prezuzlala vsechny nulactyrkovy (04) Hummusovy loko (vcetne ZSSK) do TS12, vsechny mi tam fungujou. PEVsoft pm2im se vsechny pm soubory prevedou do im. Ve vsech configach se prida radek mesh-table ,,, , podivej se do configu nejaky zarucene dvanactkovy loko, jak to tam je definovany. Vhodny je, pridat screenshot a v configu ho taky nadefinovat. Tak jsem po dlouhy dobe namatkove otevrela TS2012 v ssp loko ZSSK350, viz jeho config a pridany nahledovy screenshot.
U me je potiz, ze uz 4 mesice jsem TRS (jakoukoliv verzi) neotevrela, a mam uz trochu jiny zajmy, geocahing s milencem.
config ZSSK350 :
kuid <kuid:61599:351>
username "ZSSK 350"
kind "traincar"
fonts 2
category-class "AD"
engine 1
light_color 255,252,210
mass 82400
interior <kuid:61599:55351>
pantograph <kuid:61599:57363>
enginespec <kuid:61599:51350>
enginesound <kuid:61599:53151>
hornsound <kuid:61599:54363>
ditch_color 117,19,19
description " ZSSK 350

Czech manufactured Locomotive,
used for high speed passanger transport.
Manufactured by SKODA Plzen

Gauge:1435mm
Length: 16.8m
Weight: 89,6 tons
Maximum speed: 160 km/h
Axle arragement: B`o B`o
Trolley rated voltage: 3KV DC/25 KV,50Hz AC
Power: 4000 KW
Maximum Traction force: 210 KN
Built:1973
Number of pieces:20
"
author "Milan MAREK"
organisation "Czech and SlovakTrainz Team (CSTT)"
contact-email "Hummus@centrum.cz"
contact-website "www.hummustrainz.wz.cz"
license "Free for non commercial use.The package may be not offer on web-site without
written permission of the author.The package may not be sold,
neither self nor as a part of a compilation, without written permission
of the author. Parts of the package, e.g. textures, images, objects
or similar may not be used for commercial use.KUIDs assigned to the objects
may not be changed."
category-region "SK"
category-era "1980s;1990s;2000s"
trainz-build 2.9

obsolete-table
{
}

mesh-table
{
default
{
mesh "351_body/351_body.im"
auto-create 1
}

shadow
{
mesh "351_shadow/351_shadow.im"
}
}

thumbnails
{
0
{
image "thumb.jpg"
width 240
height 180
}
}

bogeys
{
0
{
bogey <kuid:61599:50151>
reversed 1
}
}

kuid-table
{
0 <kuid:61599:50151>
1 <kuid:61599:55351>
2 <kuid:61599:57363>
3 <kuid:61599:51350>
4 <kuid:61599:53151>
5 <kuid:61599:54363>
}
jungova, kuid348682
Uživatelský avatar
jungova
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 964
Registrován: ned 06. dub 2008 22:41:21
Bydliště: Lodecka1206/2,11000Praha1
Trainz UID: 348682
Jezdím v: TS12
Hardware: ASrock4extreme, i7 6700K 3.4GHz, radXFX480 2x8gb, DDR4 32gb, system SSD m2, w10 64bit, 2xHDD 1a1tb

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod paliba87 » čtv 22. lis 2018 19:08:43

dakujem pekne konvertoval som pm na im ale vyhadzuje mi este jednu chybu
Warning: The texture '350_shadow/black.tga' is a uniform color.
paliba87
Začátečník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 22. lis 2018 16:24:20

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod jungova » čtv 22. lis 2018 20:13:42

Otevri si black.tga ve PhotoFiltre (nebo v necem podobnym). Zmen tam jeden pixel nejtmavsi sedou barvou a Uloz. Ulozit. Ne Ulozit jako ! Pro jistotu to otevres v Infranview a Ulozit. Zase, ne Ulozit jako ! Po tyhle akci problem zmizi. Napis mi mailem a ja ti ten ctverecek poslu.
jungova, kuid348682
Uživatelský avatar
jungova
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 964
Registrován: ned 06. dub 2008 22:41:21
Bydliště: Lodecka1206/2,11000Praha1
Trainz UID: 348682
Jezdím v: TS12
Hardware: ASrock4extreme, i7 6700K 3.4GHz, radXFX480 2x8gb, DDR4 32gb, system SSD m2, w10 64bit, 2xHDD 1a1tb

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod paliba87 » čtv 22. lis 2018 20:36:42

diki moc krat poslal som ti mail
paliba87
Začátečník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 22. lis 2018 16:24:20

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod jungova » čtv 22. lis 2018 20:55:24

Mas to na mailu. black.tga . Zjistuju, ze TRSko jsem jeste nezapomela, I kdyz tu specialni funkci na avastu pouzivam velmi casto -- kdyz pod nim lezim.
jungova, kuid348682
Uživatelský avatar
jungova
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 964
Registrován: ned 06. dub 2008 22:41:21
Bydliště: Lodecka1206/2,11000Praha1
Trainz UID: 348682
Jezdím v: TS12
Hardware: ASrock4extreme, i7 6700K 3.4GHz, radXFX480 2x8gb, DDR4 32gb, system SSD m2, w10 64bit, 2xHDD 1a1tb

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod veverak » pon 23. pro 2019 11:42:13

Zdar chlapi, téma je sice o modelech ale abych nezakládal nové, je možno nějak jednoduše překonvertovat základní trati z TRS2004 do 2012 ? Robe rive iron, highland valley a další klasiky si chci z nostalgie projet v novější verzi tak by to nemuselo být extra složité. Díky moc za rady
veverak
Začátečník
 
Příspěvky: 17
Registrován: úte 27. dub 2010 14:56:42

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

Příspěvekod misoft » úte 24. pro 2019 11:34:56

Možno sa mýlim, ale to asi nebude možné.
Tieto jednotlivé scenáre a trate sú súčasťou TRS2004 a teda vstavané v hre (teda nie sú to mapy, ktoré by sa dali konvertovať). Jedine, ak v TRS2004 si v Editore tú mapu otvoríš a ULOŽÍŠ ako svoju vlastnú mapu (získa totiž tvoje ID [kuid:xxxxxx:yyyyyy] a uloží do priečinku hry vo World\Custom\maps). Vtedy má v configu aj TAG "trainz-build" a číslo verzie - to sa dá zmeniť. Ovšem pozor! Pôvodné mapy majú "kuid-list", kde sú uvedené súčasti pre mapu (a teda aj vstavané súčasti u TRS2004) a pri TRS12 ti mapa bude hádzať chýbajúce súčasti (pretože tie v tvojej verzii hry nie sú) a budeš ju znova upravovať (dopĺňať, nahradzovať chýbajúce súčasti).
Je to potom piplačka. A chuť ťa prejde.
Prišiel som,videl som,nechápem,odchádzam
Uživatelský avatar
misoft
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1071
Registrován: čtv 03. dub 2008 20:50:02
Bydliště: Michalovce-Slovakia-EÚ-Earth-Milky Way
Trainz UID: 332403
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: W10, i5-9300HF, RAM 16GB, GPU nVidia GTx 1650 4GB, 256GB SSD+ 1TB HDD

PředchozíDalší

Zpět na Trainz Simulator 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron