Stránka 1 z 3

Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: stř 27. dub 2011 21:24:43
od vinceblack
Tak já už fakt nevím - ve Správci součástí mám 15 nákladních vozů jednoho druhu (pro přepravu kamiónů). U třech z nich se objevuje červený vykřičník (chyba nebo varování). Ostatní jsou bez chyb a bez chybějících závislostí. Přesto v simulátoru vidím jen 3 vozy, které svítí červeně (nevím, jestli jde přesně o ty chybné ze SSP). To bych pochopil, ale kde jsou tedy ty, co u nich žádná chyba nesvítí???? :-O :evil: :bomb:

Mám pocit, že každá další verze TRS se nese v duchu "Jezdit se vám zachtělo? Zapomeňte! Pěkně budete trávit večery nad mraky nic neříkajících hlášek, abyste stejně nakonec byli rádi, že v simulátoru máte alespoň pár vozů". Fakt jsem netušil, že koupí vláčkového simulátoru se musím stát IT specialistou v jakémsi kurzu LOD modelů, zastaralých zásobníků, tagů, nepovedených konverzí, add-onů s chybami jako "nelze načíst model" apod. |D:

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2011 6:13:07
od Atkins
nevím, jestli jde přesně o ty chybné ze SSP
Jaktože to nevíš! To by znamenalo. žes ještě nepochopil ani princip KUIDů, což je pro hru asi nejdůležitější.

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2011 8:27:25
od vinceblack
Chci říci, že jsem to podle KUIDů nezkoumal, patrně to budou ty tři. Hlavně mě totiž zajímá, proč nevidím ty, u kterých nejsou v SSP vyznačeny žádné chyby. Opravovat tedy není co, ale vidět v TS10 stejně nejsou.

To samé se mi stalo i u TRS2006. Navíc to bylo u vozů, které mi dřív fungovaly. Stáhl jsem je a nainstaloval znovu, dostahoval z DLS nutné součásti, někde otevřel v SSP, uložil, chyby zmizely, Ctrl+M, žádné označení chyby a stejně se buď v TRS2006 neobjevily nebo v seznamu vidět byly, ale nešly umístit do kolejiště.

Tyhle dvě "záhady" mě tedy trochu děsí - proč bezchybný objekt nelze použít a co se mohlo stát, že přestaly být použitelná dosud fungující vozidla.

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2011 15:18:13
od bumbrdlik
vinceblack píše: Stáhl jsem je a nainstaloval znovu, dostahoval z DLS nutné součásti, někde otevřel v SSP, uložil, chyby zmizely, Ctrl+M, žádné označení chyby a stejně se buď v TRS2006 neobjevily......


Je to taková drobnost, ale podívej se u hry v Nastavení a v záložce Nastavení Editoru dole, jestli tam doposud nemáš u Zobrazovat jen oblíbené objekty zaškrtnutou volbu, která je přednastavitelná. V tom případě se zobrazují v nabídkách jen "Oblíbené" zabudované objekty. |D: auranský styl.

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2011 20:18:20
od ajabaja
vinceblack píše:Chci říci, že jsem to podle KUIDů nezkoumal, patrně to budou ty tři. Hlavně mě totiž zajímá, proč nevidím ty, u kterých nejsou v SSP vyznačeny žádné chyby. Opravovat tedy není co, ale vidět v TS10 stejně nejsou.

To samé se mi stalo i u TRS2006. Navíc to bylo u vozů, které mi dřív fungovaly. Stáhl jsem je a nainstaloval znovu, dostahoval z DLS nutné součásti, někde otevřel v SSP, uložil, chyby zmizely, Ctrl+M, žádné označení chyby a stejně se buď v TRS2006 neobjevily nebo v seznamu vidět byly, ale nešly umístit do kolejiště.

Tyhle dvě "záhady" mě tedy trochu děsí - proč bezchybný objekt nelze použít a co se mohlo stát, že přestaly být použitelná dosud fungující vozidla.


Další věc-zkus se podívat,jestli máš náležející závislé součásti k vozům v pořádku,zejména podvozky.Samotný kuid vozu může být bez chyb a dokonce někdy ani nesignalizuje červenou ikonkou chybné součásti.Díky chybnému podvozku se pak často nezobrazují celé vagony.
A ještě jedna věc-taky si překontroluj config samotného objektu.Občas nesprávnou opravou-zejména tagů u meshe,se uložením umaže "kus" configu,objekt se pak může v ssp tvářit jako opravený,ale v podstatě je zcela nefunkční a ve hře je neviditelný. ;)

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2011 7:51:04
od vinceblack
ajabaja, bumbrdlik - díky za tipy, o víkendu vyzkouším. To s oblíbenými tratěmi mě vytrestalo hned při prvním spuštění TS10, kdy jsem byl překvapen, že je tam jen pár tratí :oops:

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2011 9:03:23
od bumbrdlik
vinceblack píše:ajabaja, bumbrdlik To s oblíbenými tratěmi mě vytrestalo hned při prvním spuštění TS10, kdy jsem byl překvapen, že je tam jen pár tratí...... :oops:

Doufám, že jsi už zjistil, že ta žlutá hvězdička nad nabídkou tratí se dá vypnout a objeví se ti tam i ty tvoje neoblíbené :)

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: pát 29. dub 2011 9:15:08
od vinceblack
Jasně... ;) V případě map to není špatná funkce, protože alespoň nemusím mazat ty, co mě nezajímají (pokud to ovšem vůbec v případě zabudované mapy jde - např. když jsem si modifikoval svou hru u dané mapy, tak ta původní, coby zabudovaná nešla smazat jinak než přes SSP).

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2011 19:55:15
od vinceblack
bumbrdlik píše:Je to taková drobnost, ale podívej se u hry v Nastavení a v záložce Nastavení Editoru dole, jestli tam doposud nemáš u Zobrazovat jen oblíbené objekty zaškrtnutou volbu, která je přednastavitelná. V tom případě se zobrazují v nabídkách jen "Oblíbené" zabudované objekty. |D: auranský styl.


Tak "zobrazovat jen oblíbené" zaškrtnuté nemám...

Ale mám takovou obavu, že se mi v PC dějí divné věci, a to jak v TRS2006, tak v TS2010. Před 14 dny jsem si uložil soupravu. V pohodě jsem s ní i jeden scénář projel. Dneska v tom samém scénáři vidím, že ze soupravy zbyly pouze 2 lokomotivy, vozy nikde. Kouknu do SSP a tam vidím u soupravy chybnou závislost jednoho skříňového vozu. I přesto, že jsem si ho stáhl znovu, vidím u něj tuto chybu:

preChyba: Nelze načíst model: '2-bay Covered Hopper FEC 14071_shadow\2-bay Covered Hopper FEC 14071_shadow.pm'

Jak to, že tedy při prvním použití texturu načetl??? Tohle je ale trochu marná práce, když jeden týden model funguje a druhý ne. To pak nemá cenu si v TRS cokoliv vytvářet - soupravy, mapy, scénáře, když jednoho dne přijdete k PC a zjistíte, že je to v háji a už to neopravíte ani opětovným stažením... :-O :x :((

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: pon 02. kvě 2011 22:21:04
od ajabaja
Tak zbytečně nestahuj a stínový model shadow.pm převeď pomocí prográmku pm2im na shadow.im,samozřejmě to oprav i v configu objektu a budeš to mít v pořádku. ;)

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2011 8:08:54
od vinceblack
Možná se optám naivně a hloupě, tak se předem omlouvám, ale nemohou tyhle problémy nějak souviset se zapnutými stíny? I když v TS2010 jsou asi automaticky, ale v TRS2006 jsem je nechal zobrazovat teprve nedávno...

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: úte 03. kvě 2011 10:17:00
od Atkins
No vida! Přemýšlej dál!

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: úte 10. kvě 2011 10:13:48
od vinceblack
ajabaja píše:Další věc-zkus se podívat,jestli máš náležející závislé součásti k vozům v pořádku,zejména podvozky.Samotný kuid vozu může být bez chyb a dokonce někdy ani nesignalizuje červenou ikonkou chybné součásti.Díky chybnému podvozku se pak často nezobrazují celé vagony.
A ještě jedna věc-taky si překontroluj config samotného objektu.Občas nesprávnou opravou-zejména tagů u meshe,se uložením umaže "kus" configu,objekt se pak může v ssp tvářit jako opravený,ale v podstatě je zcela nefunkční a ve hře je neviditelný. ;)


Tak co se týče prvního postupu, zkoušel jsem to u vozů, kde SSP nesignalizuje žádnou chybu, ale žádná závislost nechybí a všechny závislosti jsou v pořádku. Co se týče druhé volby, poznám nějak, že je kus smazaný? Když sem například zkopíruji config vozu, který nehlásí chyby, ale přesto není v TRS vidět, poznáte to?

Zajímavé je, že tohle se děje u amerických vozů, české jsou (až na výjimky všechny v pohodě). Docela by mě zajímalo, co jsem mohl zmršit, když si znovu stáhnu vozy, které mi dříve fungovaly, natáhnu je do SSP, vše je bez chyb, včetně všech nainstalovaných závislostí a přesto jsou v TRS pouze v seznamu vozidel, ale nezobrazí se u nich náhled a nejdou umístit do kolejiště. Toho se týká hlavně TRS2006 (proto dám příáspěvek i tam), ale i TS2010...

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: úte 10. kvě 2011 13:02:46
od ajabaja
Vždycky je lepší napřed objekt v ssp naklonovat,aby zůstal originál a opravy vyzkoušet na klonu.Pokud se něco "pokazí",vždycky zůstává originál,který se dá znova naklonovat a opravit.Po úspěšné opravě a vyzkoušení ve hře můžeš porovnat a opravit originální config podle naklonovaného,popř. i další opravené soubory a klon smazat.
Jak to ale popisuješ v jiném vlákně,tak bych to spíše tipoval na vzájemnou kolizi verzí,takže bych osobně spíše zazálohoval složky s objekty,obě verze TRS odinstaloval,vyčistil registry,popř. nechal pc projet i na různou havěť a znova TS i TRS nainstaloval v pořadí od nejnovějšího.
Také-pokud se v configu a příslušných tazích zatím moc neorientuješ,tak bych spíše doporučoval opravy dělat v TOP(Tvůrce Obsahu Plus),který je součástí ssp a ukládat prozatím jen úpravy v TOP.Postupem času pomocí TOP pochopíš souvislosti a později můžeš přejít na opravy přímo v exploreru.Před samotným uložením CTRL+M doporučuji ještě znova,pomocí kliknutí pravým myšítkem a zvolením "zobrazit chyby" v kontextové nabídce,zkontrolovat objekt po opravách a teprve po nulových hlášeních ukládat již zmíněným dvouhmatem.
To už je jen na Tobě. ;)

Re: Správce součástí versus samotný simulátor?

PříspěvekNapsal: úte 10. kvě 2011 13:32:41
od vinceblack
To s těmi klony je dobrý nápad, už jen že bych mohl pozorovat změny v configu. To s kolizí mě právě už napadlo - nemohu sice přesně říci, jestli to začalo instalací TS2010, ale vzledem k tomu, že jsem ji instaloval až po TRS2006 a po nějaké době, je to docela možné. Předpokládám, že zálohováním složky s objekty máš na mysli "local" (TRS2006) - nebo bych měl zálohovat ještě nějakou jinou?

Většinu změn jsem dělal v TOP, v configu jsem opravoval pouze nemohl-li jsem najít nějaký KUID a někde doporučili ho v configu nahradit jiným. U TOP někdy stačilo pouze dát "uložit", tím zmizela ta varování a objekt se jevil jako bezchybný, ale asi ani to není to pravé. Nejvíce chybných vozidel je s hláškou "nelze načíst texturu *.tga", s tím si moc poradit neumím. Asi je to často i chyba autorů, protože když jsem jednou tu složku "_body" rozpitval, viděl jsem, že je v txt souboru uveden konkrétní *.tga, který tam ale není. Na druhou stranu některé modely jdou použít i s touhle chybou (ověřeno).

V každém případě díky za tipy a za názor... :pivo: :)