Stránka 1 z 1

Inteligence strojvedoucích v 2010

PříspěvekNapsal: pát 18. bře 2011 9:04:41
od michalcz
Zdravím Vás, mám pár dotazů prozkušenější hráče...
1. Případ - jednokolejná trať se dvěmi vlaky s AI strojvedoucími proti sobě. Mezi vlaky je již pouze jedna výhybka. Vše signálně zajištěno. Vlaky jsou trasovány tak, aby jeden vjel do odbočky a ten naproti pokračoval přímo. Jak zabezpečujete to, aby se AI "NEPRALI" o tu výhybku a dali si přednost. Zkoušel jse prioritu vlaku, ale na to nereagujou. Pak jsem to nějak těžce spáchal pomocí bodů trasy (pravidlo Jeď přes), ale spíš pocitově než nějak systematicky. Máte nějaká řešení?

2. Lze nějak AI zakázat aby couval. Dohání mne k šílenství, když AI dojede na nějaký trackmark a usmyslí si, že na ten další je to lepší - není pravidlem že kratší - na couvačku. Zajímavé je, pokud dám směrovou značku zakazující jízdu v jednom směru, tak někde ji respektujou a jinde vesele projíždí (hlavně když couvají)

3. Lze nějak signálně zabezpečit křížení ve tvaru X, tz. dvě protínající se tratě bez výhybek.

4. Všiml jsem si že pokud je mezi jednotlivými trackpointy pouze jedna výhybka, tak AI nemá problém si ji přestavit. Pokud ale jsou tam již dvě tak už je to problém, vždy přibrzdí až skoro zastaví, na poslední moment, před návěstidlem se mu to jako zázrakem povede a vyrazí vesele dál. Můžete mi toto chování nějak potvrdit?

5. Nemohou problémy 2 a 4 souviset s tím, že trať na kreré si zkouším tvoří smyčku, takže cest k cíli je více (2).
Lze nějak zajistit provoz AI, aby jezdili stále dokola a smyčkám se vyhnout.

Díky za vaše postřehy.

Re: Inteligence strojvedoucích v 2010

PříspěvekNapsal: pát 18. bře 2011 19:35:52
od sudruh
Problém 1 som sa snažil dlho riešiť, no ani v 2004, ani v 2009 som nedosiahol úspech (to ale neznamená, že riešenie neexistuje ;) ). Vždy sa buď zastavili obaja pred výhybkou a nevedeli ako daľej, alebo sa jednoducho zrazili...

K problému 2 sú na aurane nejaké príkazy na zmenu smeru (hľadaj medzi príkazmi pod 'direction', takže ak ti mení smer pravidelne na tom istom mieste, dalo by sa to pomocou aktivátorov alebo trackmarkov a tohto príkazu vyriešiť.

...teoreticky...

Tiež pochybujem, že 2. je kvôli slučke, tento jav sa vyskytuje často pri akejkoľvek situácii, kde sú k cieľu dve podobne dlhé cesty (aspoň u mňa)

Re: Inteligence strojvedoucích v 2010

PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 16:43:42
od antb50
Já se s tím peru taky. Zatím jsem vyzkoušel tři verze míjení. Udělal jsem takový nákres "A" jsem našel v jednom existujícím scénáři. Spíš cestě. Nefungovalo mi to vůbec. "B" celkem funguje ale nesmí se do toho vložit člověk. Jak jednu z lokomotiv řídíš sám, tak se při setkání musí dát protijedoucímu vlaku (když se potkáte na výjezdu z dvojkolejné části) příkaz zastavit vlak, projet a pak může ten druhý pokračovat. "C" se osvědčuje na průběžné trati ale před nádražím s množstvím vyhýbek to selže tam už musí být semafor na obou koncích. Na smyčce to dělám tak, že ho ženu přes dvě trtraťové značky asi ve třetinách oblouku a směrové značky ("D"). Jestli se vlak otočí a bude mít před sebou druhý, na jehož průjezd bude muset čekat, musí mít semafor i za sebou v protisměru jízdy. Jinak se pustí do couvání docela určitě. Když nechceš smyčku, můžeš použít obratiště ("E"). Aspoň myslím, že se tomu tak říká. Mašina z něj taky vyjíždí otočená. Samozřejmě v tomhle případě je lepší, když se otáčí sama a po obratu se spojí s druhým koncem vlaku. Tzn. že zahajovat jízdu musí v odpojeném stavu, aby bylo možné dát příkaz pro připojení k obou koncům vlaku. Tak to aspoň zkouším já.

A co inteligence řidičů osobních vozidel?

PříspěvekNapsal: pát 22. dub 2011 9:26:52
od vinceblack
Ani s řidiči aut to není slavné. Např. v trati CSX vozidlo zabrzdí před přejezdem, počká až dojedu k přejezdu a pak se střemhlavě vrhne rovnou skrz lokomotivu :) Nevím, jestli je to vyloženě chyba sestavení přejezdu, děje se to totiž na různých typech přejezdů :-). Možná to má základ z reálu, čteme o tom každou chvíli... :)

Jinak se omlouvám za malý OT...