Zdravím Vás, mám pár dotazů prozkušenější hráče...
1. Případ - jednokolejná trať se dvěmi vlaky s AI strojvedoucími proti sobě. Mezi vlaky je již pouze jedna výhybka. Vše signálně zajištěno. Vlaky jsou trasovány tak, aby jeden vjel do odbočky a ten naproti pokračoval přímo. Jak zabezpečujete to, aby se AI "NEPRALI" o tu výhybku a dali si přednost. Zkoušel jse prioritu vlaku, ale na to nereagujou. Pak jsem to nějak těžce spáchal pomocí bodů trasy (pravidlo Jeď přes), ale spíš pocitově než nějak systematicky. Máte nějaká řešení?
2. Lze nějak AI zakázat aby couval. Dohání mne k šílenství, když AI dojede na nějaký trackmark a usmyslí si, že na ten další je to lepší - není pravidlem že kratší - na couvačku. Zajímavé je, pokud dám směrovou značku zakazující jízdu v jednom směru, tak někde ji respektujou a jinde vesele projíždí (hlavně když couvají)
3. Lze nějak signálně zabezpečit křížení ve tvaru X, tz. dvě protínající se tratě bez výhybek.
4. Všiml jsem si že pokud je mezi jednotlivými trackpointy pouze jedna výhybka, tak AI nemá problém si ji přestavit. Pokud ale jsou tam již dvě tak už je to problém, vždy přibrzdí až skoro zastaví, na poslední moment, před návěstidlem se mu to jako zázrakem povede a vyrazí vesele dál. Můžete mi toto chování nějak potvrdit?
5. Nemohou problémy 2 a 4 souviset s tím, že trať na kreré si zkouším tvoří smyčku, takže cest k cíli je více (2).
Lze nějak zajistit provoz AI, aby jezdili stále dokola a smyčkám se vyhnout.
Díky za vaše postřehy.