Stránka 1 z 1
Problém s rozlišením 16:9
Napsal:
ned 07. čer 2020 20:16:44
od BVDesigner152
Ahojte,
práve som upgradoval svoj hardvér na nový notebook. Predtým som dlhé roky hrával s rozlišením 4:3. Mám tu problém s rozlíšením v hre TS2009 SP3, hra sa spustí iba na 4:3 rozlišení a ani pri dalších nastaveniach sa nič nezmení. Má niekto z vás skúsenosť s týmto problémom? Používam Vega 8 a všetky verzie DirectX 12 a menej.
Ďakujem
BVDesigner152
Re: Problém s rozlišením 16:9
Napsal:
pon 08. čer 2020 15:33:23
od misoft
Neviem ako to má TS2009, ale pozri sa do hlavného adresára hry. Mal by tam byť súbor, ktorým sa to dá nastaviť natrvalo. V TRS2004 to bol trainzoptions - možno podobné to bude aj v tvojom prípade.
Otvoriť napr. v poznámkovom bloku (mal by to byť TXT súbor) a doplniť (podľa rozlíšenia tvojho monitoru) tieto údaje
height=***** (***** = počet pixelov monitoru zvisle - výška)
width=****** (***** = počet pixelov monitoru vodorovne = šírka)
Čiže pri monitore 1920*1080 zadáš (doplníš do súboru):
height=1080
widht=1920
a uložíš to na pôvodné miesto.
Tie nastavovania priamo cez hru nefungujú, defaultne sa totiž nastaví 4:3 (je to v jadre hry - týmto súborom však priradíš nové hodnoty pre celú hru.
Odporúčam, ak nájdeš tento súbor - pôvodný si nejako zálohuj.
Ako píšem - nemám TS2009, ale TRS2004, kde to funguje, takže u teba - nezaručujem, či bude fungovať, ale skúsiť môžeš. Ak by nefungovalo, vrátiš späť ten zálohovaný súbor.
Re: Problém s rozlišením 16:9
Napsal:
úte 09. čer 2020 11:12:06
od janlady
BVDesigner152 přesně jak píše "misoft" to funguje ve všech ostatních verzích 06,09,12.Zdravím janlady.
Re: Problém s rozlišením 16:9
Napsal:
úte 16. čer 2020 11:16:20
od BVDesigner152
Zafungovalo skvele, problém bol v tom že rozlíšenie v nastaveniach hry sa nezhodovalo s touto položkou (čo ste vy navrhovali) ani keď so sa to snažil zmeniť na iné hodnoty a dajte pozor lebo automatická detekcia obrazovky nefunguje ako nastavenie rozlíšenia. Diky za pomoc chlapci!!!
Re: Problém s rozlišením 16:9
Napsal:
úte 16. čer 2020 21:27:59
od misoft
Ja by som ešte doplnil:
V tom súbore sa dá nastaviť oveľa viac.
Pôvodný súbor (vstavaný) síce poskytuje určité nastavenia (ale pre "jadro" hry), tie však často nevyhovujú.
Takže sa tam dá nastaviť farebná hĺbka (pre farby): DepthBits=24
počet bitov pre farby: StencilBits=8
dohľadnosť pre auto pilota: autopilotsignaldistance=100-200-400-500-1000-1500m (čiže autopilot "vidí" tak ďaleko) a ďalšie: príklady (ani často neviem, na čo sú):
fullscreenicles=1 - automaticky je fullscreen
cabinfov=65
driverfov=55
loadingtime=2 (myslím rýchlosť načítavania textúr)
ShowKuids - ukazuje v editore čísla KUIDov, ktoré vyberieš a ukladáš pri tvorbe mapy
keepallresources=1
keepparticles=1
ResourceMemory=2048- toto nastaví potrebnú medzipamäľ pri načítavaní - kdesi som čítal, že by mala byť 1,5 násobok inštalovanej RAM - ja mám o trochu menej nastavené
surveyorfov=20
Farebné - to je moje nastavenie