Stránka 1 z 1

Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: ned 07. úno 2016 11:47:23
od PhD
Zdravím všechny,
přeinstaloval jsem svůj TS 2009, nyní má build 44653. Importoval jsem do něj vše, co používá moje mapa, ale při spuštění mapy (1022 panelů) se mi nezobrazují všechny součásti a někdy ani samotný terén. Jsou vidět jen točící se vertexy. Až po chvíli, zpavidla po neustálém pohybu po mapě, nějaké součásti (koleje, křivky) uvidím, ale rozhodně nemůžu říct, že by se v tom dalo stavět. Umístím objekt, fyzicky na mapě je, ale já ho nevidím. Uložím mapu, znovu ji spustím, nově umístěné objekty vidím, ale to je vše.
Uvědomuju si, že je moje mapa ohromná. Jaké jsou však limity Trainzu? Je možné, že jsem dosáhl na dno? Nebo je problém v nějakém nastavení? Dokáže nějaká vyšší verze Trainzu pojmout tak velkou mapu? Děkuji všem za odpovědi.

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2016 19:08:32
od misoft
1022 panelov - to enormné kvantum súčastí, objektov. A mám dojem, že je to už za hranicou možností TRS. To, že sa ti "neustále točia", značí, že ešte stále nahráva a ukladá objekty na svoje miesta. Pri 1022 paneloch to zaberie omnoho viacej času - nehovoriac o zabraní RAM, pretože toto všetko sa tam musí uložiť.
Máš možnosti - buď zredukovať množstvo objektov na mape, alebo znížiť počet panelov (a teda i odobrať s nimi i objekty).

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 8:35:39
od PhD
Nikoliv, určitě to není tím, že se objekty nahrávají. Za tu dobu už poznám, jak Trainz reaguje. Taky bych viděl, že disk pracuje, a to v tu dobu nedělal. Prostě ty objekty nebyly vidět, až po chvíli.
Redukce panelů nebo objektů je nemožná, ne nereálná, ale pro mě nemožná. Výrobce měl na možnosti Trainzu upozornit, avšak předpokládám, že netušil, že se někdo přiblíží k takovému kvantu objektů. Musí existovat jiné řešení. Mám dokonce pocit, že by to vyřešila nová grafika.

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 14:59:56
od misoft
Pokiaľ grafika "stíha" (neviem, akú máš) - tak ani nie - skôr viac RAM (neviem, koľko máš). Grafika len vykresľuje a stará sa o spracovávanie obrazových "podnetov" - hlavné je v RAM (kde sa to všetko ukladá, kde sa ukladajú a vyberajú medzivýsledky pri spracovávaní hry).

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 18:45:51
od PhD
Rozhodně nemůžu říct, že mám herní počítač :) . RAM mám 4 GB, paměť na grafice 512 MB. Ale konkrétnější údaje neznám, počítač mám doma.
Čili je tímto problém vyřešen, už vím, čím to nejspíš bude. :)

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 19:09:44
od Sley
misoft píše:Pokiaľ grafika "stíha" (neviem, akú máš) - tak ani nie - skôr viac RAM (neviem, koľko máš). Grafika len vykresľuje a stará sa o spracovávanie obrazových "podnetov" - hlavné je v RAM (kde sa to všetko ukladá, kde sa ukladajú a vyberajú medzivýsledky pri spracovávaní hry).

Misofte, Tvůj příspěvek mě hodně zaujal - Ty si tedy myslíš, že vina může být spíš v RAMce, než v grafice? Abych popsal svůj problém - pokud jedu krajinou, všechno je OK, ale jakmile přijedu na nějaké větší nádraží (do města), vlak se začne sekat (mám TRS 2004) a vlevo dole se objevuje ten nenáviděný červený proužek s textem "nahrávám" :-? Mně se to furt nezdá - 2 GB RAM by snad na takhle starou hru mělo bohatě stačit a ten problém vidím u sebe spíš v té grafice (využil jsem nabídky zaměstnavatele, a loni si koupil za výhodnou cenu PC z práce, kde není ani žádná grafická karta, jen nějaký grafický čip, nebo jak se to jmenuje).

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 20:00:44
od janlady
Voni Sley stará hra, musím se zasmát když ji přeplácáš (myslím objekty) a použiješ Smejkyho loko 2GB RAM bude asi málo?

grrr :bomb: :boohoo: :))))

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: pát 19. úno 2016 15:33:03
od Sley
janlady píše:Voni Sley stará hra, musím se zasmát když ji přeplácáš (myslím objekty) a použiješ Smejkyho loko 2GB RAM bude asi málo?

Voni janlady a o to mi právě šlo - i když jsem se zeptal asi poněkud blbě - abych necpal zbytečně prachy do nový grafiky, když by mi stačilo posílit RAMku :pivo:

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: sob 20. úno 2016 13:28:58
od misoft
Sley píše:
misoft píše:Pokiaľ grafika "stíha" (neviem, akú máš) - tak ani nie - skôr viac RAM (neviem, koľko máš). Grafika len vykresľuje a stará sa o spracovávanie obrazových "podnetov" - hlavné je v RAM (kde sa to všetko ukladá, kde sa ukladajú a vyberajú medzivýsledky pri spracovávaní hry).

Misofte, Tvůj příspěvek mě hodně zaujal - Ty si tedy myslíš, že vina může být spíš v RAMce, než v grafice? Abych popsal svůj problém - pokud jedu krajinou, všechno je OK, ale jakmile přijedu na nějaké větší nádraží (do města), vlak se začne sekat (mám TRS 2004) a vlevo dole se objevuje ten nenáviděný červený proužek s textem "nahrávám" :-? Mně se to furt nezdá - 2 GB RAM by snad na takhle starou hru mělo bohatě stačit a ten problém vidím u sebe spíš v té grafice (využil jsem nabídky zaměstnavatele, a loni si koupil za výhodnou cenu PC z práce, kde není ani žádná grafická karta, jen nějaký grafický čip, nebo jak se to jmenuje).

No práve! tu a tu je ten rozdiel. V otvorenej krajine máš len pár objektov uložených na paneli - musí sa do RAMky naťahať len jeden objekt, ktorý síce sa na paneli opakuje, ale nemusí stála ťahať ďalšie objekty - základ objektu je už v RAMke, dohráva sa len umiestnenie objektu. V meste však máš tých objektov viac, tam nestačí naťahať do RAMky jeden objekt domu, vozovky - okrem umiestnenia objektov sa musia naťahať viaceré objekty, pri vozovke dokonca i zakrivenia a pod. A keďže máš málo RAMky - tak SWAPuje - využíva HDD ako rozšírenú RAM - ale HDD je pomalšie ako RAM - nestíha. Ak by si však rozšíril napr. na 4GB a trainzoptions (koreňový adresár hry) by si nastavil ResourceMemory napr. na 1024
- hneď by to bolo plynulejšie.ReourceMemory - Resource Memory - zdrojová pamäť - teda vyčlenená pamäť pre hru pre objekty a vykresľovanie. O ostatné by sa starala zvyšná pamäť.

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: ned 21. úno 2016 21:43:38
od Pifrnec
Mě se tedy nezdá,že by to zachránila větší RAM.Grafika s 512MB je asi dost málo,ale TS 09 se asi ještě vykresluje softwarově(teď si přesně nevzpomenu)

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2016 18:07:45
od misoft
Nuž ja dedukujem z vlastných skúseností. Na starom PC (teraz slúži len ako záloha) som v počiatku mal 1GB RAM a 128MB grafiku - Trainz šiel (skoro) plynule sa najnižie možné nastavenie. Po upgrade grafiky na 512MB grafiku sa to zlepšilo, ale načítavalo (swapovalo) to neustále - avšak zobrazovanie sa rapídne zlepšilo. Po upgrade na 2GB RAM už i to swapovanie sa zredukovalo.

Teraz (momentálne s Trainz nepracujem) na NB s 2GB grafikou a 6GBRAM žiadne swapovanie (virtuál som zrušil), načítavanie na pozadí, vykresľovanie dobré.
Všetko má vplyv. Pokiaľ je väčšia RAM (ktorá je rýchlejšia ako HDD), nemusí sa ďalšie naťahovať a dočasne "ukladať na HDD" ako na časť RAM, pretože RAMka to prijme a rýchlejšie odovzdá CPU pre spracovanie a CPU odovzdá grafike na zobrazenie.

Všetko so všetkým súhlasí - je potrebné eliminovať práve tie nedostatky, ktoré brzdia. A najväčšou brzdou je HDD ktorý má o dosť pomalší prístup k dátam, ako RAM.

Re: Zobrazování součástí

PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 20:48:52
od Geni
A co zainvestovat do SSD disků? To si myslím že je více než vhodné, pro hru jako je TRS a způsobem jak nahrává objekty.