Reskin dáš do hry stejně jako jiný původní model. Přes správce součástí.
Pokud se ale ptáš na to, jak si vlastní Reskin vytvořit (z toho co jsi napsal mi není jasné o co ti presně jde), tak čti dále.
Např. zde:
http://www.trainz-moravia.eu/index.php/ ... l=&start=4... je obecný tutoriál - dozvíš se tam další informace, důležité pro pochopení základních věcí.
Na té straně 4 (kam vede můj odkaz) je vidět menu. Kousek pod vyznačenou volbou je vidět volba:editovat v expoloreru. Ta ti otevře adresář se soubory tvořícími model lokomotivy.
Když si pred tím stáhneš program MeshViewer od PEVsoft a pak klikneš v exploreru na soubor s příponou *.im, tak se ti zobrazí drátovy model té zkoumané lokomotivy. Když pak kliknes pravým tlačítkem a vybereš volbu zobrazit textury (je to samozřejmě v angličtině), tak se ti v levém dolním rohu zobrazí v menu první název textury a na lokomotivě se zobrazí jen ta část modelu, kde se daná textura použila. V menu můžeš dal listovat texturami (pokud model používá víc než jednu) a pochopit tak, jak jsou jednotlivé textury a jejich obsah namapovány na drátový model. Pak se podiváš do adresáře a nějakým grafickým editorem si vybranou texturu (většinou jsou to soubory s příponou *.TGA) prohlidneš. Ke každé textuře je i textový soubor s dalšími parametry určujícími chování textury - taky prozkoumej. Povšimni si, že v jedné textuře je "hodně částí" lokomotivy. To je proto, že se šetří místem v rastrovém obrázku, který má někdy až několik jednotek ba i se desítek megabajtů.
Zatím nic neměň a neukládej, jen koukej. Až pochopiš jak to celé funguje, tak si vyfoť lokomotivu (nebo si fotky od někoho sežeň), udělej si klon modelu (hlavní menu spp vleno nahoře) aby SIS nezničil původní model a můžeš zkusit reskinovat (tj. změnit/vyměnit původní textury za svoje). No a po půl roce zkoušení a učení budeš mít svůj první model. Možná i dřív, podle toho jakou tomu dáš energii a množství času.
Abych nezapoměl, pro publikování tvého Reskinu potrebuješ souhlas autora původního modelu - těm šikovný klukům to dalo moc práce, je to jejich dítě, tak mají právo rozhodnout, zda může někdo jiný na jeho potomka navlíct nový " kabátek ".
A to jsme jen pootevřeli dvířka... Povidali jsme si o reskinovaní, mnohem složitější je vytvořit 3d drátový model, ale na to máš asi zatím čas. Je třeba krůček po krůčku postupovat a učit se nové věci, hodně číst a vše zkoušet a ověřovat. Od jednoduššího ke složitějšímu. Nejvíc jsem se naučil právě prozkoumáváním jak je model udělaný.
Výsledek ale stojí za to - až si postaviš svůj první objekt na ubrus nebo vagón na koleje, tak se dostaví zadostiučinění - takový zvláštní hřejivý pocit, že jsem tvůrce a ne jen shromažďovač toho, co vytvořili ostatní. Ti vnimavejší v tu chvíli pochpopí, že jsou teprve na začátku cesty.
Mimochodem: trainz není hra, ale simulátor, v kterém si můžeš vymyslet model terénu s objekty, jaký si jen dovedeš představit. Mnoho lidí přitahuje právě ta tvorba víc než samotné pasivní ježdění. Anebo mají dobrý pocit z toho, že mohli udělat něco pro ostatní. Bude to i tvůj cíl
?
Tož sa snaž chalan - první co doporučuji, je si přečíst kompletně celý obsah fóra, zde na trainz.cz , což ti zabere pár asi měsíců času - ale takový objem informací na jedno téma v žádné knize nenajdeš. A navíc je to zadarmo.
Budeš-li skromný a slušný, tak ti Ti co už ví poradí nebo řeknou, kde je na tvé otázky odpověď.