Stránka 1 z 2

měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: pát 04. led 2013 21:34:03
od azaren
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak měnit více vyhýbek pouze pomocí strojvůdce (AI).

Pro příklad uvedu angličana. Vím, jak anglicana sestavit pomocí double slip tak, aby vše bylo funkční. Problém nastává, chci-li takto měnit výhybky mimo angličana. Doteď to řeším tak, že ten double slip na kolejivo umístím někde bokem a jednoduše tam ty vyhýbky nastavím podle potřeby.

Ale není to ideální (pominu-li že to vypadá divně), protože v double slipu se nastavují obě vyhýbky right nebo obě left.

Zkoušel jsem různé nastavování pomocí pravidel, ale narazil jsem na to, že se změní výhybky pouze jednou (když jsou zamčené, a pak už měnit nejdou) a když vyhýbky nejsou zamčené, pak jiné vlaky si je klidně zase změní, i když si je už jiný vlak nastavil podle potřeby - což může u tratí s vysokou rychlostí znamenat srážku.

Potřeboval bych jednoduše řečeno zjistit, jak změnit 2 a více vyhýbek tak, aby byli zamčené pro další vlaky a fungovalo to donekonečna. Ideální pokud by vlak po projetí vrátil vyhýbky do původního stavu a opět je odemčel. Pro příklad: když vlak na dvoukolejné koleji jede z koleje 1 na kolej 2 (potřeba 2 vyhýbky) a když změní jednu vyhýbku, je jasné že bude měnit i tu druhou protože přes ni pojede. Takhle - chci li zaručit plynulí provoz bez zastavení AI vlaku - na mezikolej musím vložit semaforek.

Předem Vám děkuji za odpověď a omlouvám se, pokud se to tu někde píše. Já bohužel žádný topic nenašel.

S pozdravem,

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI)

PříspěvekNapsal: pát 11. led 2013 12:18:31
od azaren
Žádné nápady nemáte?

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 8:01:14
od azaren
Dobrý den, přidám ještě jeden dotaz k tomu předchozímu.

Existuje možnost, jak vypnout motor (zvuk motoru) u lokomotiv?
Ptám se proto, že jedinou možností co jsem zatím našel, je placená lokomotiva ASD 70 podporující diesel palivo a doplňování paliva – tu lze vypnout příkazem start /shut down locomotive – nebo tak nějak. U ostatních lokomotiv jsem tuto možnost nenašel. Je celkem o nervy, když mám odstavné nákladní nádraží, na kterém mi v depu stojí 10 lokomotiv (diesel i ele) a všechny společně řvou motorama, že to de slyšet tři kilometry daleko. Pokud znáte nějaké lokomotivy, které lze „vypnout“ případně příkaz jak je „vypnout“ případně cokoli blížící se mé potřebě udělat reálné tiché depo, budu za každou z těchto nápadů rád. Děkuji předem za odpověď.

(mám zatím 3 loko typu ASD 70 - u žádných jiných mi motor vypnout nešel)

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 14:56:50
od waistcoats
Myslím si, že by úplně stačilo jim vyhodit fíry z loco.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 8:24:15
od azaren
Tak to tě ujistím - nestačí :)

Popravdě je na začátku ani nemají a řvou stejně.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 21:05:45
od azaren
Se mi prostě nechce věřit, že nelze v trainz udělat složité vlakové zhlaví pro AI dopravu. (A neurazte se, ale to, že vlaku naklikám v editoru každou jednotlivou vyhýbku podle triggeru a hra (příp. Vaše cesta) je pokaždé stejná nepovažuju za AI - ani to, že zadám vlaku na jednu 20km cestu 20 příkazů kudy má jet a co má kde dělat...)
Má oblíbená je nákladní doprava a ta prostě není pokaždý stejná a libuji si ve variabilitě. Nepotřebuji skutečný provoz - ten řídí více lidí, to je mi jasné. Ale přiblížit se realistickým nádražím se složitým zhlavím většího nádraží by bylo fajn.

Je pravda, že vlakové zhlaví lze udělat pro kolik chcete kolejí. Problém je ten, že u plynulého AI provozu musíte vždy dodržet pravidlo, že AI vlak změní jednu vyhýbku hned za semaforem (je-li měněná vyh. za jinou vyh., už ji nezmění za plynulé jízdy) a musí vidět další semafor nebo náhradu semaforu (prelblok). Pokud ne, vlak se zastaví nebo zpomalí na 4km/h a přemýšlí -> NEREÁLNÝ PROVOZ, zvlášť jede-li vlak směrem do nádraží. Pokud chci docílit toho, aby mi vlak jel přez angličana (AI) zase zpomalí na minimum, s vyjímkou, že mu nenaklikám vyhýbky manuálně.

Nevím, jak Vy ostatní simulujete hustý provoz přes složité zhlaví, ale opravdu neholduju udělat pouze jeden možnej scénář a pak pouze koukat jak to všechno jezdí a já nehnu brvou nebo řídím 1-3 vlaky...

Já udělal 100km mapu, kde byly velké nádraří o 25 kolejích apod. ale jsou striktně podřízena výše vypsaným pravidlům, takže vypadají sice hezky, ale zkušenej železničář by Vám řekl, že takhle by nádraží nikdo nepostavil - v celé mapě mám 2-3 angličany pro okrasu, na kterých je stejně jenom jednosměrnej provoz-jinak by na nich vlak z druhého směru vždy zastavil. Mapa je sice zcela funkční pro moji potřebu, kdy z kteréhokoli místa mapy zadám "jeď do XXX" (nic víc) a on tam dojede a po cestě nezastaví, ikdyž je to desítky kilometrů daleko, přejede přez 50 vyhýbek a nikde nešibuje a ostatní provoz (10-20 vlaků) jezdí mezi tím a nikdy se nesrazí, ani se nedostanou na stejnou kolej v protisměru, stejně tak při přepřažení. Ale už mi to prostě nestačí.

Když se podívám na kteroukoli mapu v základu (TRS09 SP3), všechny jsou dělaný nesmyslně a dost nereálně. Buď je semafor na každé vyhýbce aby zajistili plynulost provozu (ale neřeší, že se jim vlaky můžou srazit), nebo je dělaná mapa pro 3 vlaky co mají striktně předdefinovanou cestu a řídíte jeden vlak (scénář), nebo jen řídíte jeden vlak...

Uvítám jakoukoli formu řízení hustého provozu přes složitější kolejiště, který tu napíšete, aniž by jste museli manuálně klikat všechny (nebo většinu) vyhýbek ručně, nebo zadat cestu vlaku v editoru.

PS: nejsem začátečník ve znalosti "uvažování" a chování AI vlaků, pouze potřebuji zjistit nějaké info, které mi chybí, chci-li docílit něčeho více, než toho, co mám teď. Zjistím-li, jak má projet vlak angličana ve všech možných směrech a nezastavit nebo nezpomalit na 4km/h (a neklikat mu manuálně vyhýbky), pravděpodobně mě osvítí už pro všechny mé dálší potřeby kolejiště.

Předem díky, vím že žádám hodně.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 21:58:40
od Pifrnec
Zkus otestovat něco odtud (http://cyritrainz.ru/load/6-1-2),třeba se to bude na něco hodit :-?

Edit:asi ne,funguje to asi jen s jejich výhybkami a semafory :(

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 6:54:16
od azaren
Nerozumím ani slovu rusky :)

Můj sen je postavit si nádraží typu Freiberg (ukázka níže). Tu horní část ještě udělat můžu (-> funkční pro AI), ale ta dolní část + propojení dolní části s tou horní je zcela nereálný. Když to udělám tak jak to tam je, vlaky nejen že budou zastavovat, ale na tolik vyhybek pro jeden semafor se asi ani nerozjedou (nenajdou cestu).

Menší nádraží na této stránce (http://www.zababov.cz/vs/zeleznice/Name ... ce/zst.htm) už jsou reálná, ale s menšími nádražími problém nemá asi nikdo a udělá si je každý dle potřeby.

Edit: navíc tam je 8 angličanů počítám-li správně +1 v depu a ty AI prostě projet sám neumí a musel bych to řešit prodloužením nějaké potahovací koleje + (a zde narážím na můj problém) nádraží se tím pádem dostane do nereálnýho vzhledu.

Edit2: Asi víte, ale angličana AI neprojede plynule ani na zcela nesignalizované trati (ve směru který není přednastaven). Což mě vytáčí asi nejvíc, protože ho nemá jakokdyby co zastavit a přesto zastaví.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: sob 19. led 2013 17:01:31
od Pifrnec
Možná se hodí i tohle : http://www.mutton.de/trainz/pathrule/

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: sob 19. led 2013 21:17:47
od bumbrdlik
Podle mne od TS2009 je v těch hrách nějakej zakopanej pes. Spojování lokomotiv se soupravami funguje, to ano, ale jakmile má lokomotiva tlačit před sebou vagony a připojit se k další soupravě vagonů, tak to funguje tak, že se s pomocí příkazu Cesty mnou nadefinované (zde je PathRule již zabudované) nastaví z hlaví do odbočky na danou kolej, avšak jakmile se konec soupravi přiblíží k výhybce cca asi 30 - 50 m, tak se výhybka přestaví na rovno po zhlaví a nejde s ní vůbec hnout. Pak zjistí Al, že jede špatně, vrátí se zpátky a opakuje se ta situace donekonečna. Můžu tady napsat, že stejná mapa v TRS2004 a TRS2006 na tom samém místě funguje správně a vagony se při tlačení lokomotiuvou spojí.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: sob 19. led 2013 21:38:49
od azaren
tobě dává AI sám nastavení cesty pomocí PathRule? nebo to děláš ty pomocí commandu?

Path rule jsem už zkoušel, ale nepodařilo se mi udělat jakoukoli možnost, aby to měnil strojvůdce sám.

Jestli ano a povíš mi jak, zulíbám tě k smrti, protože to by bylo přesně to, co potřebuju. :boohoo: :-x :oops:

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: sob 19. led 2013 22:25:58
od bumbrdlik
Azaren, to se mění s pomocí commandu, tedy příkazu strojvůdci. dole v příkazové liště. Strojvůdce si to sám od sebe měnit nemůže.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: ned 20. led 2013 8:58:46
od azaren
Tak to jsem tedy opět na mrtvém bodě, Protože tohle samozřejmě znám :(

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 17:02:02
od azaren
Zeptám se jinak. Je tu vůbec někdo, kdo dokáže projet anglicana v neprednastaveném směru pomocí AI, aniž by mu ty výhybky musel nastavit :?: :?: :?: (ať už pomocí commandu, ručně nepo přednastavit v editoru: aby si obě ty výhybky nastavil strojvůdce sám)

Já jen, jestli se o to mám vůbec snažit. Pokouším se vymyslet nějakou alternativu, ale zatím mě nic nenapadlo.

Re: měnění vyhýbek (multi) pomocí UI (AI) + vypnutí motoru

PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 17:44:07
od bumbrdlik
Aby se mohl anglčan přestavovat a byl plně funkční, tak se musí křížovému přestavníku přiřadit výhybky podle návodu v Tipech na trainzpedro.cz. Pak vše funguje jak má. Pozor ale, nastavení se ukládá do hry a ne do mapy, takže se musí pro každou novou hru k mapě znovu v té hře nastavit. Nejlepší je vytvořit si hru Základní nastavení a z něho si pak tvořit další hry.