Stránka 1 z 2

Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 14:32:40
od dodesko69
Obrázek. Mam takyto problem. Vymodeloval som komin ktorý je vzdialeny 3.5 km od trate. Lenže problem je, ze ho zobrazuje a ked sa priblizim ku kolajnici komin zmizne. Do configu som dal iba zakladne tagy pre scenery. Pocul som, ze su obiekty scenery ako niektore pozadia, ze ich zobrazuje stale a je jedno ako ste daleko. neviem ale o ktore sa jedna takze si nemam aky konfig prestudovat. vedel by mi s tymto niekto pomoct? dakujem

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 14:56:25
od ajabaja
Nastav si větší zobrazovací vzdálenost ve hře. Do Tvého textového souboru, který patří k textuře komínu (xxxx.texture.txt) přidej mezi řádky
Kód: Vybrat vše
Primary=xxxxxx.tga
a
Kód: Vybrat vše
TILE=st
řádek
Kód: Vybrat vše
hint=dynamic
, to pomůže taky.

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 15:29:25
od dodesko69
Dakujem to dinamik som dopisal ale moc to nepomohlo. Vykreslovanie mam na maximum 5000 metrov. Trainz zevraj zobrazuje model iba od urcitych pixelov. nepomohlo by keby dam vsetky komini dusla sala do jedneho meshu? :-?

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 15:39:02
od ajabaja
Ne "dinamik", ale dynamic, přičemž hint=dynamic musí být malými.
Nevím, podle mně je jedno, jestli to je jako jeden objekt nebo skupina objektů, na vykreslování to dle mého vliv nemá. Hůře se ve vzdálenostech zobrazují background tedy pozadí, větší vzdálenosti zase mohou mít vliv na plynulost hry, kvůli načítání většího počtu objektů. Vliv na kvalitu-nekvalitu vzdálených objektů může mít také zapnuté vyhlazování(antialiasing).

http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... -prakticky

Edit: Nevím, jak je tato věta myšlena:
.....Trainz zevraj zobrazuje model iba od urcitych pixelov......
a v jakém kontextu,
ale Trainz Ti zobrazí i mesh s jedním polygonem a 16 nebo 32 pixely na jeho ploše. Možná, že je to ale myšleno jinak a mně něco uniklo, nechtˇmně případně někdo doplní.

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 16:12:45
od dodesko69
Precital som si to ale neviem ci pochopil |D: pozrel som v hlavnom nadtasveni to vyhladzovanie ma trainz iba hodnotu 2 a 4. ja to mam na 4. co uz asi bude miznut. Aj tak dakujem. Do textu k texture som to spravne napisal vlastne som to okopiroval odtialto a tam vlozil. ^:)^

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 16:40:52
od jagg
Vidím, že ten hint dynamic považují někteří za všelék lepší slivovice..... 8-}

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 16:49:43
od bumbrdlik
No, slivovice má taky dynamickou sílu. :)) . Jestli ten komín je jako pozadí a má alfu, tak při přiblížení alfa kolejí ten komán takzvaně přebije. Zkus to ověřit jestli ten komín mizí bez umístěných kolejí. Radu jak na to ale nevím.

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 17:06:24
od dodesko69
No to stou alfou napadlo aj mna ale nema ten komin alfu. je normalne vymodelovany v realnej velkosti a vzdialenosti. nerobil som ho ako pozadie lebo som chcel knemu tahat vlecku .Chcel som skusit ci bude ta tovaren viditelna aj s hlavnej trate ktora je vzdialena 3500 metrov. Skoda ze trainz ma problemi take veci vykreslovat,ako nahle som visie nad povrchom komin vidno ked pridem k zemy na uroven vozna komin zmizne. Neviem naco ma trainz max vykreslovanie 5000 metrov ked z vlaku vidno max 1000 a konec. :bomb:

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 17:43:10
od ajabaja
jagg píše:Vidím, že ten hint dynamic považují někteří za všelék lepší slivovice..... 8-}


Možná by stálo za to, si o této funkci něco přečíst, zejména, jak to vlastně funguje. Že je to všelék, netvrdím. Ale používám ji už dost dlouho na to, abych si mohl dovolit ji v určitých případech doporučit.

Jinak pro Bumbrdlíka-vždyť tazatel píše hned v prvních příspěvcích, že je to model s meshem, ne pozadí.

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 17:48:51
od dodesko69
ajabaja to vyhladzovani ma trainz v nadstaveniach niekde inkde ako na zaciatku vtom hlavnom? som si precital ten link lenze tam neni pisane priamo pre hru trainz. ci nieco sa da nadstavit aj v 3d maxe? som stoho naozaj mimo keby sa ti chcelo mohol si mi to vysvetlit aj v sukromnich spravach bol by som urcite vdacny. :)

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 18:05:20
od ajabaja
Editor-Hlavní-Nastavení- antialiasing se u mně konkrétně dá v TS09 nastavit od hodnoty 1 až 16. Pokud chceš experimentovat, otevři si soubor trainzoptions.txt a dopiš hodnoty:

Kód: Vybrat vše
-filter=XXX


místo XXX dopiš none, bilinear nebo trilinear.

Dále můžeš změnit dohlednost v metrech, ale opatrně. V základním nastavení je max 5000m, dopsáním parametru

Kód: Vybrat vše
-zfar=XXX


místo XXX doplň hodnotu nepatrně vyšší. Znova upozorňuji, zvedat opatrně, aby Ti to vydržela GK.

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 18:34:48
od jagg
ajabaja píše:
jagg píše:Vidím, že ten hint dynamic považují někteří za všelék lepší slivovice..... 8-}


Možná by stálo za to, si o této funkci něco přečíst, zejména, jak to vlastně funguje. Že je to všelék, netvrdím. Ale používám ji už dost dlouho na to, abych si mohl dovolit ji v určitých případech doporučit.

Jinak pro Bumbrdlíka-vždyť tazatel píše hned v prvních příspěvcích, že je to model s meshem, ne pozadí.


Přesně tak, sám autor příspěvku mi mluví z duše, když doporučuje si o hint=dynamic něco přečíst:
pokud mám použít třeba oficiální zdroj, tedy Auran, ten konkrétně píše (ovšem anglicky ;) ), že hint=dynamic se používá tehdy, když se při pohledu na model zblízka zobrazují textury rozmazaně (i když jsou samy o sobě kvalitní). Taky se tam píše, že to pomáhá "často", tedy ne vždy, což naznačuje, že na to má vliv spousta věcí (i mimo TRS), což osobně můžu potvrdit. A taky se tam píše, že se nedoporučuje tento hint v TS2009 a výš vůbec používat, protože to zvyšuje zátěž GPU. Místo toho Auran doporučuje si poštelovat pro tyto verze anisotropní filtrování. Ale kupodivu není nikde ani slovo o tom, že by tento hint ovlivňoval (ne)zobrazování komínu ve větší vzdálenosti. Něco mi říká, že se to tam nepíše proto, protože to na to nemá vliv. Takže pointa mého původního i tohoto příspěvku je, že doporučovat tento hint jako řešení Dodeskova problému, je stejné jako doporučovat na slepé střevo četbu Dostojevského. Někdy méně opravdu znamená více....

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 20:14:00
od ajabaja
No, nevím, co považuješ za oficiální zdroj, jestli diskusi na Auraním fóru, kde píšou stejní lidé, jako kdekoliv jinde na jiná fóra, akorát anglicky anebo německy, tzn. většinou neověřené domněnky, které někde teoreticky přečetli a prezentují vlastními slovy....Tím nechci říct, že by tam užitečné rady nebyly, sám tam často chodím, i když vesměs jen pasivně číst.

..že hint=dynamic se používá tehdy, když se při pohledu na model zblízka zobrazují textury rozmazaně (i když jsou samy o sobě kvalitní...


Toto není oficiální tvrzení Auranu, ale podle mně, Tvůj názor, který sis vyvodil z nedávné diskuse tady a na Šmejkiho fóru, které se týkalo zobrazení textur na loko. Nechci tvrdit, že to pravda není, ano, i to je pravda, ale podstata a hlavní přínos tkví právě v tom, že modely jsou dynamicky vykreslovány zejména na větší vzdálenosti, což Ti konkrétně prokážu níže na přiložených konkrétních screenech. Trainz samotný má tendenci na dálku vše rozostřovat, tak, jako když se díváš v reálu na vzdálené předměty na horizontu. A tento parametr právě "vrací" objektu dynamické vykreslení i ve větší vzdálenosti. To je zase informace, kterou jsem já sám získal už před lety na fóru TrainzDev a ihned si ho prakticky vyzkoušel a ověřil.
Také není vůbec, ale vůbec pravda, že v TS09 je parametr dynamic nežádaný, to nevím, kde jsi na to přišel. Tento parametr vešel ve známost právě a výlučně v souvislosti s TS09, i když zpětně funguje i od verze TRS2004. Sám ho používám od vydání beta verze TS09.

A taky se tam píše, že se nedoporučuje tento hint v TS2009 a výš vůbec používat, protože to zvyšuje zátěž GPU


Toto je také tvrzení, konkrétně Heklovo, ze Šmejkiho fóra. S tím mohu nebo nemusím souhlasit. Je to jen psané tvrzení, které pro mne není nijak konkrétně logicky prokázáno a nemá pro mně žádnou informační hodnotu, přestože je Hekl můj kamarád a vážím si ho, nemusím s ním ve všem souhlasit. Pokud máš k tomuto tvrzení pádný, konkrétní argument, nejlépe screen nebo lépe video, třeba s měřením fps, budu rád, když mně přesvědčíš. Dále, si myslím, že i kdyby to opodstatnění mělo, tak při dnešních výkonech GK to už taky neobstojí. SSP v TS09 v souvislosti s parametrem žádnou chybu, ani problém nehlásí, o samotném parametru jsem se prvně dozvěděl před lety na stránkách Auran fóra, právě vyhrazeným TS09.
Co se týká anizotropního filtrování a antialiasingu, k tomu se snad ani vyjadřovat nebudu, to by bylo "omílání" starých témat dokola, to, co jsem o filtrování vždy tvrdil a tvrdím, to máš i výše v odkaze na článek webu pctunning a jsou to pro IT komunitu známé věci. Nikomu tím nic nevnucuji, každý máme jiné hodnoty a nároky, nechť si každý používá, co chce.

Ale kupodivu není nikde ani slovo o tom, že by tento hint ovlivňoval (ne)zobrazování komínu ve větší vzdálenosti. Něco mi říká, že se to tam nepíše proto, protože to na to nemá vliv. Takže pointa mého původního i tohoto příspěvku je, že doporučovat tento hint jako řešení Dodeskova problému, je stejné jako doporučovat na slepé střevo četbu Dostojevského


Tento argument mně opravdu pobavil, až jsem málem spadl ze stoličky. Jen důkaz, jak se psanými větami dá krásně manipulovat všeobecným veřejným míněním. Holt "papír snese všechno".
1. Nemyslím si, že by se v souvislosti s parametrem hint dynamic někdo zajímal zrovna o nějaký bezvýznamný komín, jako o objekt k demonstraci tohoto parametru.
2. V době, kdy diskuse a články na toto téma vznikly, určitě dodeskův komín nebyl ani v jeho myšlenkách. Takže opět jen manipulace.

Nechci se stále hádat a upřímně, řeknu to tvrdě, lezeš mi svým výsměchem a tou svou "přemoudřelostí" na nervy. Ještě jsem nikdy nezaznamenal tady, ani jinde nic z Tvé tvorby, ani plodnou radu nebo ochotu pomoci, vždy to je jen vysměvačné, znevažující rejpání a navážení do lidí, kteří nějak pomoci chtějí. Nevím, jestli jsi takový borec i v reálném životě, ale co jsem zaznamenal, je nás tady více, co diskutovat s Tebou nemusí. A ano, někdy méně znamená více.

Tak a teď jsem si ulevil. Omlouvám se všem nezůčastněným a také za částečné odbočení od tématu, napsat jsem to musel.

Screen bez parametru hint dynamic-použito část nástupiště z mého nádraží O.Vítkovice:

Obrázek

Screen s parametrem hint dynamic, objekt stejný, již na první pohled je patrno, že je objekt daleko ostřeji vykreslován a jsou na něm viditelnější i větší detaily:

Obrázek

Podotýkám, že v tuto chvíli mám taktéž zapnut antialiasing na hodnotu 16. To, aby nedocházelo k dalším nedorozuměním a dohadům.

Dodeskovi se omlouvám, že jsem mu "zaplevelil" vlákno, ale třeba ty informace užitečné budou.

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 22:08:03
od dodesko69
Dodeskovi se omlouvám, že jsem mu "zaplevelil" vlákno, ale třeba ty informace užitečné budou.

V pohode ja som rad ze sa mi rady dostavaju a vazim si kazdej. No poskusam to uvidim co a ako,ale mne to trosku potrva. Mal by som este kopec otazok ale to by bolo uz moc grrr pri skusani naieco hadam pridem a potom sa budem menej pytat.Zatial velmi dakujem :pivo:

Re: Zobrazovanie velkych obiektov v dialke

PříspěvekNapsal: úte 08. kvě 2012 22:14:55
od jagg
Tak teď nevím....možná by stálo za to popsat stručně genezi této polemiky:
Dodesko píše:
Mam takyto problem. Vymodeloval som komin ktorý je vzdialeny 3.5 km od trate. Lenže problem je, ze ho zobrazuje a ked sa priblizim ku kolajnici komin zmizne. Do configu som dal iba zakladne tagy pre scenery. Pocul som, ze su obiekty scenery ako niektore pozadia, ze ich zobrazuje stale a je jedno ako ste daleko. neviem ale o ktore sa jedna takze si nemam aky konfig prestudovat.
Ajabaja mj. píše:
Do Tvého textového souboru, který patří k textuře komínu (xxxx.texture.txt) přidej mezi řádky
...hint=dynamic...
, to pomůže taky.
Dodesko píše:
Dakujem to dinamik som dopisal ale moc to nepomohlo.
Ajabaja mj. píše:
...na vykreslování to dle mého vliv nemá (myslí to, o čem předtím psal že to pomůže?)
Jagg jemně pochybuje o "radách" od Ajabaja.
Ajabaja píše:
...možná by stálo za to, si o této funkci něco přečíst (naznačuje, že Jagg neví o hint=dynamic nic...)
Jagg na základě vlastních zkušeností pochybuje více a vyvrací s použitím citací z jediného oficiálního zdroje.
Ajabaja píše:
No, nevím, co považuješ za oficiální zdroj....
Jagg odpovída:
TrainzDevWiki
Ajabaja píše:
Toto není oficiální tvrzení Auranu (TrainzDev Wiki via Jagg si prý vymýšlí...)
Ajabaja píše:
Také není vůbec, ale vůbec pravda, že v TS09 je parametr dynamic nežádaný
Jagg odkazuje na
http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde ... ty_Effects
kde se píše naprostý opak.
Ajabaja píše:
Tento parametr vešel ve známost právě a výlučně v souvislosti s TS09
Jagg:
Opravdu? Mám před sebou CCG TRS2006, kde se na straně 357 o tomto hintu píše.
Ajabaja píše:
...Nemyslím si, že by se v souvislosti s parametrem hint dynamic někdo zajímal zrovna o nějaký bezvýznamný komín, jako o objekt k demonstraci tohoto parametru...
Jagg odkazuje na začátek toho příspěvku.
Ajabaja píše:
Nechci se stále hádat a upřímně, řeknu to tvrdě, lezeš mi svým výsměchem a tou svou "přemoudřelostí" na nervy.
Jagg odpovídá:
Já nevím, mě tak nějak prostě nutí k reakcím takoví, co příliš často melou zmlaty, nebo co jsou nekorektně nebo sprostě kritičtí :D - i já sem tam určitě někdy něco mylného můžu vypustit, ale to neznamená, že bych musel být zcela zticha
Ajabaja píše:
...ale co jsem zaznamenal, je nás tady více, co diskutovat s Tebou nemusí...
Jagg odpovídá:
Ano, je možné, že se zde vyskytovalo více takových jako Ajabaja, ale Jagg je dospělý a ví, že navzdory dnešní společnosti, která pěstuje a podporuje takové nešvary jako servilnost, pseudohumanismus, asertivitu nebo multikulti, není možné za každou cenu vycházet s každým...
Jagg říká Howgh! (někteří v tomto významu používají zkomolené Hawk, Howg apod.)

Apropos: Co to znamená, když jsou modely dynamicky vykreslované?