Stránka 1 z 2

Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: čtv 15. bře 2012 21:25:37
od PhD
Po dlouhé době jsem si koupil TS 2009, nainstaloval a doplnil případné opravné balíčky. Když jsem spustil svoji mapu a zajel do oblasti, kde se nachází nejvíce objektů, viděl jsem jen některé objekty a pokud se jednalo o křivky, ve větším případě jsem viděl jen vertexy. Když jsem se pak posunul dál, už se sice načetly, ale mezitím mi zmizely ty ostatní, které jsem pohledem přešel. Ve strojvůdci je to stejný případ. Lepší je to vidět na obrázcích.

http://bronislavice.xf.cz/obr1.jpg
http://bronislavice.xf.cz/obr2.jpg

Díky za každou pomoc.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: čtv 15. bře 2012 23:44:08
od ajabaja
Prohledej a pročti si zdejší fórum, už se to tady mockrát probíralo. Je to tím, že Ti ve hře chybí nebo jsou chybné, závislé objekty , které jsou součástí mapy. Je třeba je dohledat a doinstalovat, popř. ty s chybami opravit. Od TS2009 hra, pokud v mapě chybí křivky nebo jsou s chybami, tak je hra nahrazuje buď určitou defaultní kolejí, někdy přerušovanými čarami a někdy se zobrazí jen křivkové body.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2012 10:17:55
od PhD
Ne, ne, ty objekty na tom nádraží tam jsou všechny, jenže se zobrazí až po chvíli. Jako kdyby to nějak graficky nestíhalo..., já nevím... A ty přerušovaný čáry tam jsou taky, postupně je nahrazuju.

Ale mám i jiný problém. Při stavbě tramvajových tratí používám středové dvouramenné výložníky, které se umisťují do osy tratě. Teď jsou všechny pryč, ale když si ho najdu v seznamu, bez problémů ho tam přidám.

Díky mockrát, ale nemohl bys mě trochu navigovat? Pročtení celého fóra by trvalo týdny..., aspoň jestli tušíš, kde bych to mohl najít...

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2012 14:25:00
od ajabaja
Tak ty výložníky asi zřejmě nejsou v původní mapě osazeny anebo na jejich místě je jiný druh elektrifikace, který Ti v mapě chybí. Otevři ssp, najdi kuid mapy(pozor jsou tam dva závislé- jeden je pro scénář), klikni na kuid pravým myšítkem a dej zobrazit chybějící závislosti. V dalším okně se Ti zobrazí všechny chybějící kuidy.Když si je dohledáš a nainstaluješ, tak se Ti v mapě objeví. Na hledání konkrétních dotazů v předchozích příspěvcích můžeš použít vyhledávač tady vpravo nahoře. Vyhledává v tématech solidně.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 0:36:54
od PhD
Ale ano, ty výložníky tam jsou, používám je už několik let. Na jejich místě není nic, pusto a prázdno. Ale když je tam chci přidat, jde to. Prostě to nechápu. Správce součástí používat taky umím, podle toho jsem odstranil hromadu chyb. Ale nejsou to jen výložníky. Jeden druh paneláků používám taky pěknou řádku let, pořád je mám ve hře nainstalované, ale z mapy prostě zmizely. Přeinstalovat některé součásti místo těch dvojitých čar se mi už povedlo, ale zdaleka jsem díky rozsahu projektu nepřišel na všechny závady. Dokonce i v minimapě jsou vidět takové čtverečky, pochopil jsem, že je to jakýsi "zástupce" toho fyzického objektu. Jenže některé jsou zelené, ty jsou v pořádku, a některé bílé, ty tam právě chybí, i když ve hře jsou a dříve jsem je v té mapě používal. Musí to být v něčem jiném.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 7:41:14
od ajabaja
Podívej se v nastavení hry, jestli máš zatrženu kompatibilitu se staršími verzemi a zkontroluj configy "neviditelných objektů", jestli Ti nechybí nějaký tag. Od TS09 se stává, pokud je např. v configu chybné zakomentování (chybí závorka atp.), že ssp automaticky umaže zbytek configu od chybného tagu při uložení a objekt se tváří bez chyb. Ale nebude funkční a nemusí se ve hře zobrazovat. Configy se dají porovnat buď s podobným fungujícím objektem s bezchybným configem, nebo nainstalováním stejného objektu do některé z předchozích verzí a porovnáním configu s objektem v TS09.
Pokud máš v editoru, ve výběru objektů název objektu červeně, je v kuidu objektu nebo v jeho configu nějaká chyba, ale to asi víš.

Edit:Jestli chceš, napiš tady některé kuidy, u kterých Ti to dělá, já se na ně večer mrknu, možná je mám u sebe opravené nebo je opravíme a potom je pošlu.
U TS09 bys měl mít doinstalován aspoň SP3.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 10:21:30
od bumbrdlik
PhD píše:Ale ano, ty výložníky tam jsou, používám je už několik let. Na jejich místě není nic, pusto a prázdno. Ale když je tam chci přidat, jde to.

Já usuzuji, jelikož nevím o jaké výložniky jde, že ty máš na mapě novější verzi, než jsou třeba nyní zabudované ve hře. Do her se často dávájí staré verze, které jsou na DLS, ale autoři tam už novější verze z nějakých důvodů nepošlou. Křiklavý je třeba Motorák ČD 810 a jeho přípojný vůz Btax, které v zabudovaných objektech nemají podporu cestujících a na pantograf se otvírají dveře. Podívej se jestli ty výložníky na mapě máš s <kuid2:xxxxx:yyyyy:z> a třeba zabudovaný má <kuid:xxxxx:yyyyy> V takvém případě se stará verze na mepě nezobrazí. To se musí při instalaci ta zabudovaná věc přepsat novějsími.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 12:09:47
od PhD
ajabaja píše:Podívej se v nastavení hry, jestli máš zatrženu kompatibilitu se staršími verzemi a zkontroluj configy "neviditelných objektů", jestli Ti nechybí nějaký tag. Od TS09 se stává, pokud je např. v configu chybné zakomentování (chybí závorka atp.), že ssp automaticky umaže zbytek configu od chybného tagu při uložení a objekt se tváří bez chyb. Ale nebude funkční a nemusí se ve hře zobrazovat. Configy se dají porovnat buď s podobným fungujícím objektem s bezchybným configem, nebo nainstalováním stejného objektu do některé z předchozích verzí a porovnáním configu s objektem v TS09.
Pokud máš v editoru, ve výběru objektů název objektu červeně, je v kuidu objektu nebo v jeho configu nějaká chyba, ale to asi víš.

Edit:Jestli chceš, napiš tady některé kuidy, u kterých Ti to dělá, já se na ně večer mrknu, možná je mám u sebe opravené nebo je opravíme a potom je pošlu.
U TS09 bys měl mít doinstalován aspoň SP3.


Moc díky za radu. Můžu si to zkontrolovat podle TRS 2006. Ty červené názvy se tam skutečně objevují, ale jsou v nich třeba chyby, se kterými si neporadím. Provozuju tramvaje T3 s vlastními součástmi, které jsou bezchybné, ale najednou to po mně chce nějaké textury a nevím, kde je mám vzít. U Trainzu budu zase asi ve čtvrtek, takže pak dám vědět a napíšu už něco konkrétního. Můžeme si vyměnit nějaký kontakt, abychom to nemuseli řešit přes tohle fórum?

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 12:11:36
od PhD
bumbrdlik píše:
PhD píše:Ale ano, ty výložníky tam jsou, používám je už několik let. Na jejich místě není nic, pusto a prázdno. Ale když je tam chci přidat, jde to.

Já usuzuji, jelikož nevím o jaké výložniky jde, že ty máš na mapě novější verzi, než jsou třeba nyní zabudované ve hře. Do her se často dávájí staré verze, které jsou na DLS, ale autoři tam už novější verze z nějakých důvodů nepošlou. Křiklavý je třeba Motorák ČD 810 a jeho přípojný vůz Btax, které v zabudovaných objektech nemají podporu cestujících a na pantograf se otvírají dveře. Podívej se jestli ty výložníky na mapě máš s <kuid2:xxxxx:yyyyy:z> a třeba zabudovaný má <kuid:xxxxx:yyyyy> V takvém případě se stará verze na mepě nezobrazí. To se musí při instalaci ta zabudovaná věc přepsat novějsími.


Jsou to Baldovy výložníky, přesně se jmenují "Tram_pylon_I_O" a dalších 6 podobných. Oni v té hře fungují, přidávat mi jdou, ale ty, co jsem tam dal už dřív, mi zmizely. Ale projdu si i ty kuidy. Moc díky.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 15:08:05
od ajabaja
PhD píše:
ajabaja píše:.... Můžeme si vyměnit nějaký kontakt, abychom to nemuseli řešit přes tohle fórum?....


Můj web je Trainz-Moravia, kde mám také fórum, takže můžeš psát i tam.Můj email máš v SZ.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 15:39:25
od bumbrdlik
PhD píše:Jsou to Baldovy výložníky, přesně se jmenují "Tram_pylon_I_O" a dalších 6 podobných.

Tak ty výložníky, uvedené výše, zabudované ve hře nejsou. Jinak u převádění vlastních map je důležité na nich pracovat, až když se všechno doinstaluje. Jinak při uložení Jako ... se všechny chybějící objekty z mapy odstraní.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: ned 18. bře 2012 10:32:11
od PhD
To se mi právě moc nezdá. Ukládání "Uložit jako" používám pořád a nikdy se mi odtamtud nic neztratilo. Až při tom přechodu z "ilegálního" TS 2009 na zakoupený "TS 2009". A že ty výložníky ve hře nejsou, vím, jinak bych si je tam neinstaloval ;).

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2012 9:51:26
od PhD
Přátelé, tak jsem konečně dokončil opravu toho konfiguračního souboru. Trvalo to strašně dlouho, musel jsem prohlédnout celou tisícovku součástí, co v mapě mám. Za pomocí Excelu jsem odstranil stejné kuidy, porovnával jsem starý a nový konfig, vyhledal ty, které si tam přidaly ta čísla a doplnil kuidy, které v novém chyběly. TS 2009 mi od TRS 2006 ignoroval celkem 67 součástí, které jsem v konfigu nenašel, a u 58 mi sám doplnil koncová čísla (třeba "<kuid:49869:28157>" byl změněn na "<kuid2:49869:28157:1>" - tenhle tvar je nově v TS 2009). Konkrétně jsem si to ověřil na tom dvouramenném výložníku. Přidal jsem chybějící součásti do konfigu, ale výložník se tam neobjevil. A myslím, že tak na tom budou i ostatní. Z těch viditelných mi tam chybí několik domů a výhybkové ukazatele pro tramvaje.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: ned 01. dub 2012 9:37:23
od ajabaja
(třeba "<kuid:49869:28157>" byl změněn na "<kuid2:49869:28157:1>" - tenhle tvar je nově v TS 2009)


Není nově v TS2009. Tu jedničku,dvojku atd. Ti do kuidu přidává ssp tehdy,pokud provedeš tzv. update objektu, tedy nějakou významnější opravu a zároveň máš ve hře i kuid s původním číslováním. Hra Ti potom starý kuid automaticky nahradí updatovaným. Nechceš nám tady napsat kuidy pro ty chybějící výložníky? Třeba to máme někdo opraveno a funkční a můžeme ti to poslat.

Re: Neviditelné objekty

PříspěvekNapsal: ned 01. dub 2012 11:03:32
od PhD
Aha, tak to potom ano. Tyhlety objekty mi teda fungují. A pak mám tady seznam těch, co nefungují. Nejsou to jen ty výložníky.

941 <kuid:250530:9>
993 <kuid:98738:28101>
931 <kuid:147360:23001>
894 <kuid2:164274:7002:1>
843 <kuid:85701:24507>
823 <kuid:85701:23329>
827 <kuid:75263:38002>
895 <kuid2:164274:7001:1>
815 <kuid2:77641:23043:2>
812 <kuid2:164274:355:1>
777 <kuid2:164274:11:1>
778 <kuid2:164274:3:1>
779 <kuid2:164274:5:1>
780 <kuid2:164274:6:1>
771 <kuid2:164274:4:1>
772 <kuid2:164274:10:1>
759 <kuid:77641:24492>
767 <kuid2:164274:7:1>
749 <kuid:85701:24011>
751 <kuid:85701:24010>
735 <kuid:98666:141686>
724 <kuid2:77641:23040:2>
727 <kuid2:77641:23041:2>
729 <kuid:81683:10008>
688 <kuid2:164274:171:1>
706 <kuid:227494:39008>
619 <kuid2:77641:23059:2>
626 <kuid:286240:25006>
662 <kuid:240995:1008>
640 <kuid:-1:101240>
602 <kuid2:77641:23058:2>
529 <kuid:81683:10011>
507 <kuid2:79824:28070:1>
399 <kuid:85701:24012>
413 <kuid2:43683:28008:1>
470 <kuid:-2:1005>
483 <kuid2:77641:23056:2>
360 <kuid:176028:37026>
370 <kuid:176028:37024>
371 <kuid:176028:37022>
362 <kuid:176028:37002>
345 <kuid:176028:37029>
272 <kuid:211305:20023>
281 <kuid:176028:37003>
297 <kuid:81683:37053>
310 <kuid:58843:38032>
311 <kuid:176028:37006>
249 <kuid:98738:37015>
250 <kuid:176028:37023>
251 <kuid:176028:37021>
229 <kuid:147484:37090>
193 <kuid:147484:37265>
195 <kuid:77641:37066>
162 <kuid:77641:37069>
153 <kuid:77641:37068>
202 <kuid:58843:1040>
147 <kuid:136753:37006>
122 <kuid:98738:37017>
124 <kuid:176028:37039>
159 <kuid:98738:37027>
151 <kuid:98738:37020>
134 <kuid:98738:37016>
40 <kuid2:53424:90201:1>
3 <kuid:68787:21622>
43 <kuid:-1:100241>
59 <kuid:85701:23000>
80 <kuid:81683:37054>

Když jsem ty objekty přidal do konfiguračního souboru a potvrdil změny, nestalo se nic. Poctivě jsem se na tom nadřel, přepsal jsem i čísla, doplnil mezery, abych plynule navázal na seznam kuidů, který v konfigu na konci souboru je. Ale pořád mi tam ty objekty chybí, zmizely mi výložníky, sídliště a kdo ví co ještě. Ještě dodám, že správce součástí mi u těchto objektů nehlásí žádnou chybu. Přesto se mi v mapě neobjevily.

Ještě jedna anomálie. Asi budu mít něco i s grafikou, protože se mi neobjevují objekty, které jsem již postavil. Abyste rozuměli, ty objekty tam fyzicky jsou, objeví se, až když pohnu kamerou. Zůstanou po nich jen vertexy a než třeba otočím jeden objekt, trvá to hrozně dlouho. Používal jsem DirectX, přepnul jsem na OpenGL a zůstalo to beze změny. Nepomohlo ani snížení některých detailů v nastavení editoru. A když otáčím objektem, píše mi to titulek: "Deaktivuji ruční brzdu soupravy $(CONSIST_ID)". Tušíte někdo, co s tím? Mám celkem 12 fotek, stáhnout si je můžete tady:

http://leteckaposta.cz/260070208