staniční hlášení

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

staniční hlášení

Příspěvekod haberer21 » pon 14. lis 2011 13:32:29

Zdravím,

Chtěl bych udělat staniční hlášení pro MS kraj. Může mi někdo napsat podrobný návod jak na to? Myslím tím jak vytvořit config atd. a pak export do cdp souboru?
haberer21
Začátečník
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 13. říj 2011 12:24:02
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD Turion 64 Mobile 2.0 GHz, ATI Mobility Radeon X1300 512 MB, 2 GB RAM, Windows XP Home Edition SP 3

Re: staniční hlášení

Příspěvekod ajabaja » úte 15. lis 2011 21:06:32

Zvuk by měl být, kvůli funkčnosti ve formátu 22050/8bit mono a jak napsat config - to zjistíš z jakéhokoliv configu kuidu se zvukem v ssp v náhledu jeho configu.
Pánové, chce to trošku vlastní invence, kreativity a chuti zkoušet nepoznané. Tohle jsou velmi jednoduché věci, které se dají naučit i odkoukáním, není třeba stále dokola psát každému návody. Myslím, že obdobných příspěvků, kde se řešila výroba vlastního zvuku, je tady ve fóru spousta. ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: staniční hlášení

Příspěvekod close16 » stř 15. úno 2012 11:06:23

Ahojte! Ospravedlňujem sa, že otravujem týmto istým predmetom, ale mám jeden veľký problém :-O Dával som si staničné hlásenie do TS 2009, prerobil som zvuk do formátu 22050/8bit mono a dal som ho do cdp súboru a config som urobil podľa návodu rodnyho ale v content manageru mi vyhadzovalo chybu : Tag 'repeat-delay' není v tomto zásobníku povolen. (Zásobník typu 'html-asset')
Tag 'distance' není v tomto zásobníku povolen. (Zásobník typu 'html-asset')
Tag 'volume' není v tomto zásobníku povolen. (Zásobník typu 'html-asset')
Tag 'ec170.wav' není v tomto zásobníku povolen. (Zásobník typu 'html-asset')
Potom som dával staničné hlásenie z tejto stránky v downloadu a tiež som to dal do kuidu a vytvoril config podľa návodu a ďaleko som nedošiel, lebo som narazil na tie isté chyby ako vo svojich hláškach.
Samozrejme že v hre sa mi triger nespustil (aj keď daný zvuk našiel). Tak som tú súčasť vymazal a vytvoril novú rovnakým spôsobom a config som spravil podľa configu "sound_třinec" od balda a content manager mi vyhadzoval tú istú chybu a taktiež v hre sa mi nespustil triger. Keď som tie chyby odstránil vymazaním, nemalo to žiadnu chybu, ale takisto to ani nespustilo. Všetko som vytváral ako súčasť html.
Chcem sa Vás teda spýtať ak Vás to neotravuje a ste mi ochotný pomôcť, že kde robím chybu, resp. aký súbor mám vytvoriť keď mi nejde ani ako html súčasť ani ako hornsound? Hľadal som tu všade ako správne na to, ale iné ako "poznámky, že tu na fórach je toho veľa" som nenašiel a bojujem s týmto problémom už 4 mesiace a bez výsledku. AK sa niekto nájde, kto by mi bol ochotný s týmto problémom pomôcť, budem mu veľmi vďačný. Ďakujem
Uživatelský avatar
close16
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 14. úno 2012 15:17:10
Bydliště: Trenčianska Teplá
Trainz UID: 634516
Jezdím v: TS09
Hardware: Intel Core i7 - 2670QM, 2.2 GHz

Re: staniční hlášení

Příspěvekod ajabaja » stř 15. úno 2012 13:46:17

Předpokládám, že jsi to dělal v TOP (nadstavba ssp). Otevři to znova v TOP a podívej se, v hlavní nadřazené složce, co máš dole za třídu, TOP rád mění třídu, pokud se to před novým uložením znova nezkontroluje a nenastaví. Obvykle na ZX, což je paintshed. Takže to zkus změnit na "YH", což je HTML součást. ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: staniční hlášení

Příspěvekod close16 » stř 15. úno 2012 16:21:01

Ďakujem za radu, ale nech robím čokoľvek, vždy mi to zmeni categoriu na ZX a keď si to prepnem na YH a uložím to, tak pri opätovnom otvorení to mám v categórií ZX. Ten program je akýsi pošahaný sa mi zdá. Nevieš ako tomu zabránim aby si to samovoľne ten program prepína?? Ďakujem.
Ešte jedna vec. Vytvoril som si config v tomto formáte:

kuid <kuid:634516:1012>
type "sound"
light 1
region "Czech Republic"

soundscript
{
dayloop
{
repeat-delay 90
distance 89,00

sound
{
ec_170.wav
}
}
}
asset-filename "EC_170"
category-region-0 "CZ"
category-era-0 2000
category-class "YH"

obsolete-table
{
}
trainz-build 2.9
name "EC_170.wav"
username "EC_170.wav"
license
kind "html-asset"

kuid-table
{
}

uložím ho a keď ho znovu otvorím potom ako mi ten TOP zmení hodnotu, tak zmení aj configuračný súbor a mám tam len:

kuid <kuid:634516:1012>
username "EC_170"
trainz-build 2.9
kind "html-asset"
category-era "1800s"
category-region "00"
category-class "YH"

Je to v poriadku? :|
Uživatelský avatar
close16
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 14. úno 2012 15:17:10
Bydliště: Trenčianska Teplá
Trainz UID: 634516
Jezdím v: TS09
Hardware: Intel Core i7 - 2670QM, 2.2 GHz

Re: staniční hlášení

Příspěvekod Pifrnec » stř 15. úno 2012 18:02:51

Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1542
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: staniční hlášení

Příspěvekod ajabaja » čtv 16. úno 2012 0:05:08

Podle mně by jsi měl mít vyrobený aspoň jeden polygon v gmaxu nebo 3DSmaxu jako exportovaný .im soubor(nějaký čtvereček+jednoduchá textura) a potom už nadefinuješ k tomu config se samotným zvukem a scriptem. Takže potom zápis bude vypadat nějak tak:


Kód: Vybrat vše
kuid                                    <kuid:634516:1012>
kind                                    "scenery"
type                                    "Sound"
light                                   1

soundscript
{
  dayloop
  {
    repeat-delay                        90
    distance                            89,00
   
    sound
    {
      ec_170.wav                 
    }
  }
}
autoanimation                           1
asset-filename                          "EC_170"
category-region-0                       "CZ"
category-era-0                          "2000s"
category-class                          "BC"
username                                "EC_170"
author                                  "xxxxxx"
contact-email                           "xxxxxx@yyyyy.cz"
contact-website                         "http://www.xxxxxx.cz/"                               

kuid-table
{
}


Přičemž Trainz-build uvádět nemusíš a potom to budeš mít pro všechny verze. Dá se to umístit jako scenery objekt pod jakoukoliv nádražní budovu. Dalo by se to podobně vyrobit i jako trackside objekt s tím, že by se to vázalo třeba k určité koleji, podobně jako návěstidla.
Hledám v duchu vysvětlení, proč to chceš mít jako HTML součást, to je spíše pro scénář, ne?
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: staniční hlášení

Příspěvekod close16 » čtv 16. úno 2012 17:58:40

Tak mne je to jedno cez čo to bude, ide mi len o to aby keď vlak prejde cez aktivátor aby sa spustilo hlásenie. A problém je ešte jeden. Skúšal som gmax, ale je to anglicky a ja viem len po nemecky a neviem sa v tom vôbec vysomáriť. Takže asi bez toho aby som vytvoril hocjakú blbosť v gmaxu to asi nepôjde? Keby si mi napísal, cez akú súčasť je to najvhodnejšie a najľahšie, tak by som ti bol vďačný. I keď si pripadám blbo, lebo teraz vyzerám ako úplný amatér v Trainz 8-|
Uživatelský avatar
close16
Začátečník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 14. úno 2012 15:17:10
Bydliště: Trenčianska Teplá
Trainz UID: 634516
Jezdím v: TS09
Hardware: Intel Core i7 - 2670QM, 2.2 GHz

Re: staniční hlášení

Příspěvekod ajabaja » čtv 16. úno 2012 22:23:36

Joj, chlapci....nejde věru nejde....No, dnes mám dobrou náladu- tady máte všichni, kteří v Gmaxu, 3DSmaxu nebo Blenderu "neumí", jeden narychlo udělaný mesh (i s texturou cca minuta práce) a tvořte si zvuky, jaké chcete. Config si už napiš sám, podle příspěvků výše:

klikni: :tutudu:

A "blbě" si nemusíš připadat, " žádný učený z nebe nespadl". ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12


Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron