Stránka 1 z 1

Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: čtv 13. říj 2011 12:28:11
od haberer21
Zdravím,

Při načítání hry Trainz Simulator 2009 se mi dlouho načítá... vím že před reinstalací Windows XP mi to nedělalo. protože mi tady někdo poradil abych si do souboru Program Files/Auran/TS2009/trainzoptions přidal jeden řádek s něčím a teď právě nevím co mi už napsal. Můžete mi někdo poradit?

Předem děkuji za odpověď

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: čtv 13. říj 2011 12:42:39
od ajabaja
A které Sp máš?Obecně TS2009 Sp4 načítá déle než předchozí Sp.Možná by jsi také tady mohl zkopírovat soubor traizoptions.txt.Pokud nevíme,co jsi kde měnil,tak je každá rada drahá. ;)

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: čtv 13. říj 2011 13:11:45
od haberer21
Zdravím,

Mám SP 2 bo když nainstaluji SP 3 tak mi zmizí české názvy trati. A v trainzoptions mám toto:

-DepthBits=24
-StencilBits=8
-Jet=bin
-cabinfov=60
-DefaultAutoMip=none
-DynamicVertexBufferSize=4194304
-DynamicIndexBufferSize=196608
-VBO

A právě po to -VBO by se ještě mělo něco dopsat aby se mi hra nabýhala celkem rychle... říkám před reinstalaci Windows jsem to tam mněl, jen jsem si to před reinstalaci neokopčil. Prosím kdyby někdo vědl co tam napsat tak napište, fakt by mi to pomohlo. Díky

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pát 14. říj 2011 1:29:39
od ajabaja
Těch parametrů,kterými můžeš ovlivnit načítání hry i samotné mapy je poměrně dost,vždy je třeba s hodnotami jednotlivých příkazů trošku "laborovat".Tady máš odkaz na všechny příkazy,které se dají v trainzoptions použít:

Wikibooks-Trainzoptions

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pát 14. říj 2011 4:46:41
od haberer21
Zdravím,

A které parametry byste mi doporučil pro mapu Projekt Opavsko? Všechny tratě v mapě se mi nesekají jen když se přiblížím k Opavě tak se mi hra začne kousat. V těch parametrech se moc nevyznám protože jsem v TS začátečník.


Předem děkuji za odpověď


Jinak parametry mého PC jsou následovné: AMD Turion 64 Mobile Technology MK-36 2.0 Ghz, DDR2 1GB RAM, ATI Mobility Radeon X1300 512 MB a jezdím pod Windows XP Home Edition

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pát 14. říj 2011 21:17:10
od ajabaja
Mapa Opavsko je hodně rozsáhlá a datově velmi náročná.Při Tvé konfiguraci se ani nedivím,že se Ti seká.Z Tvé konfigurace vidím,že jde o notebook.Ta konfigurace je velmi slabá a Opavsko seká i na silnějších sestavách.2-jádrový Turion by ještě postačoval,ale na každý pád,pokud se chceš vyhnout problémům s Trainzem,zvláště v nižších verzích,než je TS09,doporučil bych Ti rozšíření zejména paměťových modulů RAM nejméně na 2-3Gb.1Gb Ram je velmi málo.Když si spustíš nějaký diagnostický nástroj na měření vytížení pamětí,zjistíš,že samotný systém s nezbytnými ovladači,službami,antivirovým sofwarem,popř. nějakým antispywarem Ti "sežere" cca kolem 1,5Gb prostředků.Takže Tvých 1Gb RAM je opravdu velmi málo.Tvá grafika už také pomalu patří do muzea a na hraní her moc vhodná není,dostačovala by ještě na kancelářské věci.Nejsem si teď ale jist,jestli je interní,se sdílenou pamětí,nebo dedikovaná-tedy tzv.MXM a tím pádem vyměnitelná.Pokud ano,tak bych doporučoval upgradovat i grafiku na výkonnější.Podstatně výkonnější karty se dnes dají docela hojně sehnat na ebay. ;)

Edit:Tak jsem kouknul na tu ATI a opravdu je to interní sdílená karta,napálená na základce,takže s tou nic neuděláš,ale paměti by sis dokoupit určitě měl.Nárust v rychlosti a výkonu poznáš okamžitě a budeš moci nastavit i vyšší hodnotu paměti v Biosu pro sdílení graf. karty.

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 16:37:23
od haberer21
Zdravím,

Tak jsem si rosšířil paměť RAM na 2 GB a pokrok je znát :-) jinak se chci zepta. Trainz mám nainstalován na oddíle D kde není systém. Mám nastavit i vyrtualní paměť jako je tomu např. u MSTS? Aby hra byla stabilnější?

Děkuji za odpověď

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 19:00:20
od ajabaja
To je velmi dobře,že máš TS nainstalován na jiné,než systémové jednotce.
S virtuální pamětí u Trainzu si nejsem jist,jestli to bude mít znatelný efekt.U MSTS,vzhledem k engine,jistě význam má,u TS je ale engine jiný a spíše záleží na samotné paměti RAM.Vyzkoušet to můžeš,třeba se výsledek dostaví.
Virtuální paměť se dá nastavit i jako "supl" paměti RAM,takže teoreticky by pomoci mohla,jako náhrada za další kapacitu RAM.Ale sám jsem to pro TS nikdy nezkoušel,na všech pc i na noťasu mám 4Gb RAM a to mi zatím postačuje na vše.Virtuální paměť má nevýhodu,že ji musíš vyhradit určitou část disku,na kterou zapisuje a tím zase ukrojíš z kapacity úložného prostoru disku,na jejíž část by se ještě spoustu dat vešlo.A pokud budeš mít ve hře přes statisíce objektů,tak Ti samotná hra bude také ukusovat dost Gb prostoru.
Ale to je možná jen můj subjektivní názor,rozhodnutí už je na Tobě.

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 19:38:37
od Atkins
Po mém soudu bezesmyslu, TRS (TS) pracuje jak známo s velkým množstvím malých souborů, jako většina jiných databázových strojů - nutná je tedy výhradně rychlá paměť a tedy RAM. S virtuální (diskovou) pamětí nemá valného smyslu pracovat.
Existuje ovšem varianta - realizovatelná na 64b systémech, kdy celý obsah /local/ dočasně překopíruješ do tzv. RAMDisku, třeba při bootu, (pokud máš ovšem dostatečně velkou RAM) a pak je to velmi slučný cvrkot.

Teď jsem to pařil u 06 pod Linuchem s Wine - moc hezké.

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 22:26:19
od jagg
Jak se to vezme...někteří znalí tvorby .ja archívů pracují s malým množstvím velkých souborů... Kopírovat local na ram disk má jedno zásadní omezení a to vlastní velikost localu musí být menší/rovna celkové RAM bez 2-3GB pro OS a TRS, což dneska local běžně překračuje....

Re: Pomalé načítání hry...

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 1:00:29
od Atkins
Napsal jsem:
pokud máš ovšem dostatečně velkou RAM