Stránka 1 z 1

Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 13:54:38
od triptamine
dobry den, mam ts2009 (ted uz sp4) ale na vacsine os. vagonov mi akosi miznu okraje okien

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

prvy krat som si to vsimol po instalacii sp3 (mozno aj sp2, tusim som ich daval za sebou), ale kym sa trs opravovalo, zabijal som cas linkovanim reskinov na modely a niektore modely som aj prerabal z PM do IM (PEVSoft) ,takze netusim kedy presne sa to pokazilo :(

skusal som zatial asi vsetko okrem re-instalu trs: nahrat povodne modely od Balda, opravy DB, vymazanie vsetkeho nainstalovaneho a opatovneho nahratia. problem mam aj v povodnych modeloch :CD: A - :CD: Bt (tusim tiez od Balda - HP trainz). prepol som aj z DX na openGL ale nic nepomaha :( ... dokonca ani ujo Google mi nechce poradit...

ted mam TS2009WBE SP4 na Win7 x64, CPU: AMD Turion RM-70, GPU: ATI Mobility Radeon HD 3650 ...

dufam ze som dost podrobne rozpisal problem a ze sa najde niekto, kto poradi:)

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 19:42:40
od ajabaja
Ahoj,otevři texťák,náležející k příslušné textuře vagonu a dopiš do něj parametr "Alphahint=masked" -bez uvozovek.Je to sice "berlička",neboť potom okna budou tak čistá a průhledná,jako by tam nebyla,ale alfa nebude zlobit a rámování oken bude tam,kde má být.Bohužel,Auraňáci zatím nic lepšího nevymysleli a alfu u TS09 a 010 neopravili.

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 21:39:22
od triptamine
Dakujem za tip, odstranilo to ten problem, ale ted to teda nevyzera vabne :/ pre zmenu mi z dialky ukazuje sklo cierne a pri priblizovani sa od stredu skla zvacsuje priehladna plocha. cez google som si nasiel auranovsku stranku s dalsimi moznostami *.texture.txt ale zatial som neprisiel na nejaku kombinaciu co by to zmenila. viete mi niekto aj v tomto poradit nech neobjavujem objavene? :) lebo teraz mi jedine napada zatiahnut v kupe zaclonky (cize tam nebude potrebna ta dalsia alfa) ale tym pridem o pohlad cez vagon :(



//len tak na okraj, kedze povodne mi tie vagony sli ok, takze ktory to OPRAVNY BALIK (rozumej SERVICE PACK) sposobuje tuto "opravu" alfy? ak budem reinstalovat trs, nech sa mu vyhnem :D

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 22:01:24
od ogarm
Myslím že ta alfa se j....a už v základní verzi tzn. Bez SPéček. Ale nejsem si jist , 09ka se u mě na disku tak dlouho neohřála.

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 8:52:18
od ajabaja
triptamine píše:Dakujem za tip, odstranilo to ten problem, ale ted to teda nevyzera vabne :/ pre zmenu mi z dialky ukazuje sklo cierne a pri priblizovani sa od stredu skla zvacsuje priehladna plocha. cez google som si nasiel auranovsku stranku s dalsimi moznostami *.texture.txt ale zatial som neprisiel na nejaku kombinaciu co by to zmenila. viete mi niekto aj v tomto poradit nech neobjavujem objavene? :)[/color]


No,asi tak.Více už neobjevíš.Pokud přidáš parametr Alphahint=semitransparent,budeš zase tam,kde jsi byl,ostatní parametry jsou pro něco jiného,pomoci by mohlo ještě přidat parametr "hint=dynamic".Už ho tak nějak přidávám automaticky.Pomáhá hlavně tam,kde po úpravě parametrem "masked" dochází k "zubatosti" okrajů-např. u zábradlí a mizení kousků textur při oddálení.Ta černá je ale divná,to mi nikdy nedělalo.Možná je to na různých konfiguracích pc různé.

K SP-jak píše Ogarm,není to patchem,to už se projevovalo v čisté instalaci TS09.

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 9:41:28
od Atkins
Mezi námi, když se pozorně podíváte, tak už je to částečně i v 06 - musel by se postavit zcela nový model - ale je na tom krásně vidět, jak v podstatě všichni vycházejí s jednoho, původního, poměrně starého modelu.

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 11:49:13
od triptamine
RE: ajabaja - este raz dakujem za posunutie spravnym smerom :)

moje texture.txt ted koncia :

Kód: Vybrat vše
...
AlphaHint=masked
Compression=DXT5


okno_btn-okno_btn_a.texture.txt v reskinoch a kupe_p-kupe_p_a.texture.txt v zakladnom modeli. ted to vypada celkom dobre, len to vyzera vnutri dost svetlo... este musim trocha poopravovat alfy tych dvoch, nech presvita menej z okraju ramu okien. ale uz ted to moze konkurovat originalu:)

RE: Atkins - ano aj na 2006 mi to zacalo robit, prave pre to som presiel na 09... inak ako sledujem, horsie je ze niektore reskiny vychadzaju zo starsich modelov, takze aj ked je vse spravne nalinkovane, chvilu som len ziral ze preco to nejde :D (pridany endtrain mesh a vsechno jede jak ma :) )


// inak kedze je toto pomerne zavazna chyba v trs, ako to ze som toto riesenie nikde nenasiel? /:) to som az taky novacik? :(

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 18:20:26
od ajabaja
Jinak-tagy "masked,semitransparent,dynamic" fungují už i v TRS2004.Běžně jsem je používal u zábradlí schodiště na nástupištích nádr. 0.-Vítkovice(i u dalších jiných objektů),kde se přes několik krytých alf vyskytl stejný problém jako ve vyšších verzích,takže u TS09 žádná novinka.
Atki-jasně,nejlepším řešením by bylo vymodelovat okna a použít opacity v gmaxu a bylo by po problému,ale asi by musel být k dispozici autorův zdroják,což není.Takže můžeme akorát "šoupat nohama" pod pc :lol: a vycházet pouze z toho,co máme k dispozici. ^:)^ :mrgreen:

Ještě ke kompresi .dxt-nejsem si jist,jestli v TS09 má význam.Subjektivně se mi zdálo,že tato úprava u více modelů způsobila zpomalení a trhání v 09.Dalo by se to i logicky vysvětlit tím,že dekomprimace více objektů ve hře a následné zobrazení,může zabrat určitý čas a systémové prostředky.Ale zkoumal jsem to jen chvíli,takže to může být opravdu jen můj subjektivní názor.V nižších verzích měla komprese svůj význam.Naopak u TS09 sp4 jsem začal rozbalovat i původní Auran-objekty,kde jsou některé textury balené i do .texture a mnohdy i s kompresí a při normálním převodu na .tga,.bmp a dalších oprav chyb většiny objektů,včetně přidání stínů,zmizelo trhání a zpomalení hry s sp4 a hra zase chodí jako s předchozím patchem.

Re: Miznuce okraje okien na osobnych vagonoch

PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 22:24:53
od Atkins
No pane, to jsou věci - skvělá informace, ostatně to byl asi záměr tvůrců hry, umožnit použití větších a nekomprimovaných textur a lepší správu paměti.