Stránka 1 z 2

Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2009 16:35:10
od Gandogar
Ahoj lidi, chtěl jsem se zeptat...rád bych udělal co nejrálnější mapu Praha - Masarykovo Nádraží - Děčín - Hl. n., ale má to háček, nevím kde a jak začít abych si práci co nejvíce usnadnil. Už jsem se o to jednou pokoušel, ale výsledek byl, že jsem zkončil v Roudnici nad Labem, protože mapa nebyla reálná, tvarem připomínala číslici 6 (v náhledu).

Děkuji mnohokrát za rady :)

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2009 16:47:42
od Lugger
Gandogar :arrow: Tohle ti myslím pomůže: http://trainz.jedisoft.cz/modules.php?n ... ad=903#903

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 5:23:51
od vilous
No mám nový TS2009 a řeším stejný problém jako autor vlákna - já chci stavět reálnou 221 Praha Hostivař- Benešov. Ale zmíněný návod je na nic, protože TS 2009 nepoužívá adresář [disk]:\Program Files\Auran\TRS2004\World\Custom\scenery\ a další. Tak by mne zajímalo, zda se to dá obelstít tak, že se dané KUIDy podle návodu vytvoří (v jakémkoli adresáři) a pak se naimportují do databáze objektů?
Již TRS 2006 používla pro objekty databázi - něřešil tam již někdo tvorbu reálných map?

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 5:35:27
od Atkins
Tvorbu reálných map řešil kde kdo a mnohý také u toho "řešení" zkončil, víte pánové, nechci Vám do toho kecat ale koupit si hru a za týden prohlašovat: "Chci stavět reál mapu", je poněkud úsměvné.
Už jste si pročetli fórum? Už jste komunikovali s někým, kdo skutečně reálnou mapu realisoval? Zdá se, že nikoli, když se ptáte na tak základní věc (mimochodem v návodu), jako je import souborů a adresář importovaných objektů. A ano, TRS skutečně používá databázi. :lol:
Napříště, prosím konkretizujte svůj dotaz, na jednotlivý problém, mnoho věcí je na zdejším ale také na jiných fórech kvalitně popsáno a vysvětleno.

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 12:20:39
od bumbrdlik
vilous píše:No mám nový TS2009 a řeším stejný problém jako autor vlákna - já chci stavět reálnou 221 Praha Hostivař- Benešov. Ale zmíněný návod je na nic, protože TS 2009 nepoužívá adresář [disk]:\Program Files\Auran\TRS2004\World\Custom\scenery\ a další. Tak by mne zajímalo, zda se to dá obelstít tak, že se dané KUIDy podle návodu vytvoří (v jakémkoli adresáři) a pak se naimportují do databáze objektů?
Již TRS 2006 používla pro objekty databázi - něřešil tam již někdo tvorbu reálných map?

Je to tak, pomůcka se dá udělat v jakémkoliv adresáři a pak naimportovat, mělo by to snad být stejné jako v TRS2006

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 15:33:09
od Geni
v SSP stačí pak dát importovat součásti ...

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 16:11:33
od vilous
Děkuji dvěma posledním pánům za jasné vysvětlení, asi to zkusím a pak dám vědět :) . Ale vidím to až tak v září. tedy pokud někdo nepředá zkušenost s aplikací daného postupu (nebo jiného) nad správcem součástí.
Naopak nechápu Atkinse, že se naparuje :( . Na základě čeho přišel na to, že tazatelé chtějí stavět reálné mapy po týdnu hry? Ano, TS2009 mám několik týdnů, důvod je jasný -byl vydán. Atkins ho má asi již 10 let, aspoň to dělá ten dojem :(( . Navíc nechápu jeho zmínku o příliš obecném dotazu. Dotaz je naprosto jasný - zmíněný návod používá editaci KUID v konkrétních adresářích TRS2004 a já se ptám, zda daný proces funguje i nad prostředím databáze zavedeným od TRS2006, stručnější a jasnější to snad být nemůže. Hru znám od počátků TRS2004 a stavěl jsem reálné mapy (bez pomůcek), používám vrstvené grafické editory a přes 20 let se živím v IT oblasti a nedělám důležitého jako Atkins.

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 18:15:37
od spyro
:arrow: vilous

Můj obdiv čéče... Tohle si k Atkinsovi ještě nikdo nedovolil... :)))) Určitě Ti to vrátí... :lol:

:mrgreen: Ale máš v něčem pravdu, tady se větčinou místo rad k dobru poskytují negativní ohlasy. Na všechno...

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 18:38:29
od Atkins
Vilous: :arrow: Tak to se pánovi hluboce omlouvám, leč pracuje-li pán "20 let v IT oblasti", a hru zná "od počátků TRS2004", nebylo by bývalo bylo snažší si tento poměrně základní úkon vyzkoušet? :lol:

Nic ve zlém, ještě jednou se omlouvám.

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2009 20:13:08
od sudruh
ja se atkinse zastanu, na neho si malokto dovoluje lebo vacsinou nema s cim :D

a vyjadrujem obdiv vilousovi, jeden z mala ludi ktori sa na tomto fore vyjadruju normalne a slusne...

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: pát 31. črc 2009 6:37:21
od vilous
Tak jsem návod z druhého příspěvku v tomto vláknu silně zjednodušil (žádné drahé vrstvené editory, žádné mřížky) a zrychlil a zpřesnil jeho možnosti. Z původního návodu použít jen ten CDP - rozklepnout a v content manageru se vytvoří 4 KUID s názvy A1, A2, B1, B2. Pokrývají každý 360x360 m - 1/4 čtverce v editoru hry. Editací v content manageru se jim vnutí jiný soubor TEXTURA.TXT a to je vše. Jde o objekty (ne textury jak tvrdí autor v návodu) vkládané v editoru na záložce s domečkem podle jejich názvu a přikryjí danou plochu v nulové výšce. Přes ně se namalují koleje, textury, budovy... ze hry a pak se tyto pomocné objekty smažou a jede se na další čtverec.
Pro vytvoření oněch TEXTURA.TXT opět fotomapy http://www.mapy.cz. Ale nastavit rozlišenn jeden dílek na měřítku = 20m, tedy celé měřítko 80m. Pak jsou (narozdíl od autora postupu) vidět jednotlivé koleje a perfektně se kladou celá nádraží s výhybkami, délkami nástupišť - no super pomůcka bez nutnosti shánět klad kolejnic jinde. Musí člověk mít monitor takový, že jde v internet browseru z mapy vyříznou okno 900x900 pixel - to jsem pokusy a výpočty zjistil, že je pak 360x360 m. No a vybrat si nějaký bod v terénu, kde bude střed budoucího čtverce 720x720 a k tomu bodu se snažit udělat 4 výřezy 900x900 pixel. Nevyjde to úplně přesně, ale reálné mapy se nestaví aby stéblo trávy navazovalo na stéblo trávy vedle. Navíc s těmi objekty A1.. jde v editoru normálně trochu šoupat. Pokud na výšku tam vleze trochu záhlaví browseru - tak se to taky nepo.., prostě na okraji čtverce nebude terén, stejně se to ve finále smaže.
Takže se vybere kus mapy, ALT+PrintScreen se vloží do schránky a z ní do nějakého editoru. Já jsem použil Fast Stone, který je free. V něm se obrázek ožízne (Crop - Save Crop to File) na 900x900 pixel. No a oříznutý se změní na 512x512/24bit barvy (Resize = Resample). Přejmenuje se na TEXTURA.TXT a vnutí do KUID. No a jede se dál. Po prvním pokusu to jde svižně a mnohonásobně rychleji než hlídat čtverečky a směry kolejí ručně podle fotky, pak tam hledat pokládky nádraží na webu, stejně se směry a velikosti neuhlídají a mapa je zmatečná...
Držím palce.

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2009 18:22:31
od onnn
Ahoj všem jelikož jsem začatečník a v takovémto programu neumím pracovat nebyl by někde podrobnější návod pro nás pro nezpůsobilé.Moc rád bych to chtěl vyzkoušet a stavět podle tohoto návodu.Předem mockrát děkuji :CDS:

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2009 20:48:42
od janlady
vilous ,zkoušel si v TS 2009 pracovat s TEXTURA.TXT měl bys použít jiný terminus-technikus neboď TS to vyhodnocuje jako kritickou chybu. grrr :)) :D :bomb:

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2009 21:05:56
od wooder
vilous: to je teda pěkně zkreslené, máš tam mít textura.bmp (nebo texture) a do toho txt souboru nemáš vůbec zasahovat. A1, A2, B1 a B2 je pracovní náev, do složek to jde potom jako textura.bmp.

Re: Tvorba reálných map

PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2009 21:23:12
od Pifrnec
Patrně se jedná o TEXTURE.TXT,který obsahuje pouze názvy textur.Vymění prostě texturu a přepíše texture.txt.Takhle to patrně myslel i autor objektu :-?