Neviditelné objekty

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod Pifrnec » ned 01. dub 2012 17:26:21

Stáhni si Odsud AssetX a zkontroluj si objekty v něm ;)
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1542
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod ajabaja » ned 01. dub 2012 22:40:37

PhD píše:Aha, tak to potom ano. Tyhlety objekty mi teda fungují. A pak mám tady seznam těch, co nefungují. Nejsou to jen ty výložníky.
----------------
Když jsem ty objekty přidal do konfiguračního souboru a potvrdil změny, nestalo se nic. Poctivě jsem se na tom nadřel, přepsal jsem i čísla, doplnil mezery, abych plynule navázal na seznam kuidů, který v konfigu na konci souboru je. Ale pořád mi tam ty objekty chybí, zmizely mi výložníky, sídliště a kdo ví co ještě. Ještě dodám, že správce součástí mi u těchto objektů nehlásí žádnou chybu. Přesto se mi v mapě neobjevily......


To jsem nějak nepochopil-přepisuješ kuidy v configu? To Ti asi ani fungovat tak lehce nebude, neboť data o kuidech, obsažených v mapě, se u TS09 zapisují i do dalších souborů asset.bku,.trk atd. a assset.tdx a mají úzkou vazbu s mapou a scénářem. Pokud vymažeš a nahradíš kuidy v configu jinými, ty vymazané nezmizí, ale zápis Ti zůstane i ve skryté vrstvě a bude Ti to pořád dělat "binec". navíc, pokud už nahrazuješ kuidy v configu mapy, musíš dodržet číselné pořadí kuidů, tzn. pokud např. umažeš kuid pod pozičním číslem třeba "150", číslo musí zůstat a na místo umazaného kuidu je třeba zkopírovat vždy poslední kuid v tabulce a poslední řádek s posledním číslem a kuidem se musí smazat, aby jsi neměl v tabulce duplicitní kuidy. Tzn., pokud máš v configu např. 500 kuidů, potom musí být v tabulce sloupec s pozičními čísly postupně seřazen od 0 do 499-té pozice se zadanými, neduplicitními kuidy.

Běžný postup je ale takový, že v editoru buď použiješ funkci "nahradit součásti" a nahradíš původní chybné kuidy, kuidy novými, které sis předtím importoval pomocí .cdp do ssp nebo staré odstraníš přímo v editoru a dosadíš nové, anebo, pokud to nejde, tak Ti doporučuji starou mapu znova naimportovat pomocí ssp a v ssp nejprve doplnit a opravit všechny kuidy,které k mapě patří. Opravovat se mají zápisy configů jednotlivých součástí, ne přepisovat config mapy.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod PhD » pon 02. dub 2012 11:53:12

Ne, já jsem kuidy v konfiguračním souboru nepřepisoval, ale doplnil. Původně mi seznam končil pozicí 947, proto jsem vzal těch svých asi 70 kuidů, které tam chyběly, doplnil jsem je pořadovými čísly od 948 výš a seznam jsem tím zacelil. Včera večer jsem si s ním hrál znovu a zčásti to funguje. Zčásti proto, že se mi tam objevily paneláky a celá sídliště, ale po výložnících ani vidu ani slechu.

Nahrazení součástí jsem zkoušel taky. Konkrétně u těch výložníků, které tam "nejsou". Zkoušel jsem je nahradit úplně stejnou součástí a nic. Pak jsem výložníky nahradil jiným objektem pevně s dráhou a zase nic. Nevím, jak to tedy funguje. Myslím, že jsem to dělal správně tak, že jsem ze seznamu součástí v editoru přetáhnul myší součást do prvního dílu okna, do druhého dílu přetáhnu součást, která má nahradit tu původní a stisknu tlačítko.

Mapu zřejmě nenajdu, ta už je kdo ví kde. A abych znovu načetl poslední verzi mapy, kterou jsem dělal ještě v TRS 2006, na to nemám odvahu a ani čas dohánět to, co jsem mezitím udělal. Ale dělám pokusy na naklonované mapě a docela mi něco z toho i vychází. On není problém ty výložníky na dráhu nacpat znovu. Teď už mě víc tíží ta grafika, díky které mi mizejí objekty.
PhD
Začátečník
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 14. dub 2008 13:34:07
Bydliště: Dívčí Hrad/Pardubice/Praha
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod bumbrdlik » pon 02. dub 2012 14:53:08

Tak pokud jsi to udělal takto, tak už se ti tam ty výložníky neobjeví. Mapa si právě pamatuje pořadová čísla v jakém pořadí na mapu umisťuješ objekty a pak při načítání si podle těch čísel v konfigu najde čísla kuidů. Jestli se ti znějakého důvodu změnilo i pořadí objektů vůči mapě, pak je jasné proč tam máš na mnoha místech místo křivek jen křivkové vertexy a to z toho důvodu, že je třeba po tvé úpravě je na dost místech v pořadí v konfigu místo křivky scenery objekt.
Já bych doporučoval přes SSP tam dát původní mapu a všechny chybějící kuidy instalovat přes SSP. Upozorňuji však, že např kuid2:49869:28157:1, nelze nahradit kuidem kuid:49869:28157, opačně ale ano.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2204
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod ajabaja » pon 02. dub 2012 20:51:41

Naprostý souhlas s Bumbrdlíkem. Pokud načteš starou mapu, určitě budeš mít méně práce s opravou-úpravou starších objektů, které mapa obsahuje, v ssp, než laborování s configem mapy. ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod PhD » stř 04. dub 2012 21:09:32

bumbrdlik píše:Jestli se ti znějakého důvodu změnilo i pořadí objektů vůči mapě, pak je jasné proč tam máš na mnoha místech místo křivek jen křivkové vertexy a to z toho důvodu, že je třeba po tvé úpravě je na dost místech v pořadí v konfigu místo křivky scenery objekt.


Ne, nepochopil jsi to. Posílal jsem v jednom příspěvku balíček s fotografiemi mapy. Ty objekty tam jsou, ony v té mapě fyzicky existují, ale načtou se až tehdy, pokud pohnu s kamerou. Je to grafická chyba. Ty vertexy jsem zmínil, protože se většinou jedná o pevné objekty, které ty vertexy mají (křižovatky, trolejové sloupy, zastávky etc.). Komplikuje mi to stavbu, když s nimi pohybuju. Pokud třeba pohnu se zastávkou, která má dva koncové vertexy, vidím jen je, že se přesunuly, ale zastávka zůstává na místě. Musím odjet s kamerou a vrátit se zpátky, abych viděl, jak se změna projevila. Koukni se prosím na ty fotky, ještě možná budou ke stažení. Uvidíš, že mi tam někde chybí dokonce celá plocha a ve strojvedoucím jsem dokonce jednou jel ve vzduchoprázdnu.

Co se týká té mapy, můžu načíst jedině tu, kterou jsem naposledy změnil v TRS 2006. Pak by se vidělo. Ale zkusím to, díky za radu. :)

Ještě otázku: pokud do konfiguračního souboru přidám ty chybějící kuidy, nestane se s ním nic? Bude výsledkem je to, že se ty soubory nemusí objevit? Nebo mám očekávat nějaký kolaps?

Jinak jsem teď koukal na tu mapu. Provedl jsem tam dost změn od doby, co jsem hru uložil v TRS 2006. Měl jsem pak i na zkoušku verzi TS 2009, kde jsem změny dělal taky, ale mapy jsem nejspíš smazal. A jsem si jistý, že tehdy tam ty objekty byly všechny. Když jsem přešel na legální licencovanou verzi, zkopíroval jsem si předtím složku "local" a všechno do nové hry instaloval. Nemělo by se tedy nic ztratit. Ale jak je vidno, chybí mi tam 70 součástí, výložníky jsou nejcitelnější.
PhD
Začátečník
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 14. dub 2008 13:34:07
Bydliště: Dívčí Hrad/Pardubice/Praha
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod ajabaja » čtv 05. dub 2012 1:02:35

Napiš tady kuid těch výložníků, podívám se, jestli je nemám u sebe opraveny a popř. pošlu přes SZ odkaz na stažení. Jen si to pak naimportuješ do hry a necháš přepsat. Ale, prosím Tě, ať to zase není 150 kuidů, jako v minulé tabulce, do toho se mi faakt nechce. :mrgreen:

Apropó, ty vertexy při přesunu, to občas dělá i na silných grafárnách a u pevných kolejí s produkcí cestujících jakbysmet. Vždycky mi kaštani zůstanou kdesi za rohem a až po oddálení a opětovném přiblížení se v editoru zase srovnají, kde být mají. ;)
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod PhD » čtv 05. dub 2012 7:39:41

Tohle jsou výložníky:

<kuid:85701:24000>
<kuid:85701:24013>
<kuid:85701:24011>
<kuid:85701:24014>
<kuid:85701:24012>
<kuid:85701:24015>
<kuid:85701:24010>
<kuid:240995:1006>
<kuid:240995:1007>
<kuid:240995:1008>

Jo, začíná mi to lézt na nervy. Větší pecka je ale to, že jsem se přiblížil k oblasti, kde jsem si jen tak načmáral 5 kolejí. Tam už není vidět ani panel a pokud neklikám po mapě jako blázen, už je nikdy neuvidím. Kde je těch objektů víc, tam se mi to jakž takž zobrazí, ale tohle dokáže vážně nas***. Nevidím vůbec nic. Vážně by se s tím nedalo něco dělat? Podívejte se sami, v tomhle se prostě nedá pracovat.

http://bronislavice.xf.cz/obr03.jpg
http://bronislavice.xf.cz/obr04.jpg
http://bronislavice.xf.cz/obr05.jpg
http://bronislavice.xf.cz/obr06.jpg
http://bronislavice.xf.cz/obr07.jpg
http://bronislavice.xf.cz/obr08.jpg

Moc vás prosím, vykašlete se teď na kuidy, i kdybych tam neměl polovinu objektů, jde mi o to, aby se mi ve hře pohodlně pracovalo. Potřeboval bych teď pomoci s tímto problémem. S tou grafikou je to vážně na nervy, nedá se v tom pracovat, ani když je ta mapa kompletní. Jakékoliv řešení, nápad je vítané.
PhD
Začátečník
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 14. dub 2008 13:34:07
Bydliště: Dívčí Hrad/Pardubice/Praha
Trainz UID: 0
Jezdím v: TS09

Re: Neviditelné objekty

Příspěvekod ajabaja » čtv 05. dub 2012 9:15:35

Ahoj, výložníky jsem Ti poslal, více v SZ, co se týká posledních 3 kuidů:

<kuid:240995:1006>
<kuid:240995:1007>
<kuid:240995:1008>

Ty, bohužel, nemám, podle čtyřmístných druhých kuidů to ale vypadá spíše na kuidy map a scénáře k nim, to asi výložníky nebudou.
Ohledně grafiky se těžko radí, když neznáme ani Tvou konfiguraci pc, ani nastavení, jaké tam máš.
Jestli to chceš zkusit nějak pořešit, tak pošli, třeba v SZ, kontakt na Skype, dopoledne jsem ještě doma, tak se to můžeme o tom pobavit.
ajabaja
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 10. kvě 2008 0:32:36
Trainz UID: 173649
Jezdím v: TS12

Předchozí

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron