Když jsem ještě před časem používal TRS2004, ani jsem netušil, jakou mám vlastně pohodu. Prostě jsem klikal na cdp soubory stažených mašin či vozů, chybějící KUIDy dal do Download Cart, nainstaloval to všechno najednou, mašiny či vozy se pak v simulátoru buď objevily nebo ne. Když jsem si stáhl mapu, postupoval jsem stejně, akorát jsem pak v TRS dal stáhnout "Download missing assets". Pravda, někdy to trvalo celou noc (!), ale bylo to. S novým PC jsem přešel na TRS2006. Na Download Cart jsem mohl zapomenout, místo toho je zde hnus jménem Správce součástí plus (SSP). Následující odstavce sepisují několikatýdenní zkušenosti s TRS2006 ve světle několikaleté zkušenosti s TRS2004 a jinými simulátory.
Hřích 1 - SSP nabíhá pomalu dvě hodiny, jen aby mi pak řekl, že mám špatný klíč, odvedl mě do okna nastavení, kde je správný klíč a kde když dám "Uložit", tak je vše OK. Kocourkov.
Hřích 2 - samozřejmě musím každé natažené CDP prohlédnout, jestli tam nejsou chybějící závislosti. Když jsou, tak je dám do okna stahování a stisknu tlačítko "Start". Někdy se ozve několikrát stupidní zabučení krávy, jakože už je vše staženo, přitom není. Když zmáčku tlačítko "Start" asi podesáté, stahování se konečně rozeběhne (kráva si asi dala říct a šla na pastvu).
Hřích 3 - i během stahování chybějících závislostí se může třeba objevit hláška "Nelze stahovat, server je zřejmě plný, zkuste to později, prosím". To už je na rozkopání počítače a poslání balíčku s bombou firmě Auran. Jak může proboha vadit, že je server plný, když z něj chci stahovat a ne na něj ukládat??
Hřích 4 - potřeboval jsem stáhnout několik vozů. Vždycky šly z Download Station stahovat dva add-ony najednou. Včera šel buď jeden nebo žádný. Když jsem kliknul na stažení dalšího, pořád jsem viděl hlášku "Download link unavailable..." atd. Když jsem to ale zkusil třeba za pět minut, najednou to šlo. U některých add-onů jsem vyměkl a protože měly uvedeny v názvu jisté stránky, které jsem znal, stáhl jsem si to přímo z těch stránek. Bez problémů, klidně 4 add-ony najednou a hned. V DLS ale hlavně neustále nezapomínají připomínat, že nemám "First Class Ticket". Za 8 australských dolarů měsíčně - díky, nechci.
Hřích 5 - TRS2004 nabíhalo sice dlouho, ale není to nic proti TRS2006. Úvodní menu naběhne sice hned, ale spustit editor tratě? Vezměte si dovolenou. Někdo tu sice říkal, že TRS přitom prohledává celou databázi. To bych ještě bral poté, co jsem přes SSP natahal do simulátoru nějaké add-ony. Ale jestliže spustím po dlouhé době editor tratě, pak ji uložím, TRS vypnu, znovu spustím, znovu editor tratě - proč by měla znovu proboha nabíhat tak dlouho?
Hřích 6 - Autoři tratí uvednou, že by trať měla běžet bez problémů, POUZE si stáhněte nějaké tři potřebné KUIDy a je to. Bohužel někdy i ty tři KUIDy jsou na stránkách, které už neexistují, ale co naděláte. Stejně to není nic proti tomu, že v SSP zjistíte, že chybí dalších 150 závislostí, takže se PC tu noc rozhodně neprospí.
Hřích 7 - Je fajn, že Vám SSP stahuje chybějící závislosti, nicméně ve třech čtvrtinách vás vykopne, protože jste překročil denní limit 100 MB pro stahování (tohle snad TRS2004 nemělo??). Stalo se mi to jednou večer ve 23:35. "Fajn," řekl jsem si "počkám půl hodinky a další den budu mít nový limit 100 MB". Ale ouha, ten naběhl až další den večer!!
A co je vůbec největší hřích? Myslel jsem si, že nejhorší je stahování tratí a add-onů pro MSTS. Ale mýlil jsem se - tam když už si jednou stáhnete trať, rozbalíte ji během chvilky do složky a pokud je tam nějaká aktivita (někdy nelze použít Explore Route), tak jezdíte. Za pár minut. U vlaků to samé. Źádné stahování miliónů chybějících součástí, co trvá týden.