Stránka 1 z 1

Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 9:15:17
od vinceblack
Zdravím,

můžete mi prosím někdo udělat jasno v tom, co přesně znamená, když u součástí svítí ikona "Otevřeno pro úpravy" a co dělá uložení změn (Ctrl+M)? Stalo se mi, že jsem měl natažené vozy, kde nebyly žádné chybějící závislosti, ale v TRS2006 jsem vůz neviděl. Pak jsem dal uložit změny a bylo to hned OK. Jenomže u některých vozů dohledám další kuidy, takže je pak u nich signalizováno, že jsou funkční, ale svítí ikona "otevřeno pro úpravy". Když dám uložit změny, najednou se rozsvítí červený vykřičník a ve výpisu chyb vidím nějaké šílenosti jako "Nepodařilo se načíst texturu..." nebo "Povinný tag 'engine' chyběl, byl přidán a nastaven na vyšší hodnotu", "Vyhlazování site", "Kuid nelze stáhnout, není možné najít potřebnou URL adresu ke stažení, prvek nelze najít".

Jestli to chápu správně, tak vůz, který je otevřen pro úpravy se v TRS nezobrazí. Uložení změn je pak patrně jakýsi upgrade na verzi TRS2006 (hodně postahovaných vozů je určeno pro TRS2004, v DLS mám při vyhledávání zaškrtnuty i nižší verze než TRS2004), přičemž některé syntaxe TRS2006 nespolkne a vůz je tak k nepoužití. Proto se ještě chci zeptat - pokud změny uložím, je v takovém případě možé to nějak vrátit zpět? I když pak by vůz stejně asi nešel použít...

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 9:32:41
od Atkins
Základem je - znovu otevřít pro úpravy (pro lenochy CTRL+E) a ty chyby opravit!

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 9:46:14
od vinceblack
Zkoušel jsem, jednou... Koukal jsem do editoru a zjistil, že by na to bylo patrně potřeba týdenní školení, aby člověk pochopil co je co... :shock: :)

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 9:51:32
od Atkins
V tom případě používej pouze věci určené pro danou verzi...

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 10:02:03
od Pifrnec
TRS

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 10:38:32
od vinceblack
Atkins píše:V tom případě používej pouze věci určené pro danou verzi...


Asi bych měl používat z Auranu jen to co je pro TRS2006, jenže pro 2004 je toho ještě daleko víc...

Ale potřebuji vědět, jak je to s tím uložením změn, snaží se to tedy SSP "upgradovat" na 2006 nebo ne? A jde použít KUID otevřený pro úpravy?

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 11:22:30
od Atkins
SSP nic "neupgraduje"! Dokud objekt neotevřeš v CCP (pro lenivce SHIFT+CTRL+C) a ano, dokud nepotvrdíš změny, nemůžeš objekt použít. (Existují výjímky, ty jsou ovšem nad rámec vlákna)

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 11:25:39
od vinceblack
OK díky za objasnění alespoň tohoto, ale proč tedy SSP ohlásí po uložení změn chyby, když je předtím neohlásil (např. už při importu CDP)?

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 15:11:32
od bumbrdlik
Proč, proč, protože při importu z CDP se ještě nic nekontroluje, ale až při uložení změn.

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 15:21:54
od janlady
Voni Vinceblack některé kuidy i při jenoduchém načtení vykážou chybu,někdy se stane že se kuid upraví a znovu vykáže chybu,zatím se mě to povedlo ve 2 případech že jsem upravoval třikrát
než to bylo v pořádku. |D: :)) :D grrr ^:)^ :bomb: :boohoo: :))))

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 7:40:20
od vinceblack
OK, díky za objasnění. Existuje někde nějaký návod na opravu KUIDů? Nebo jse součástí manuálu k TRS2006? Abych si mohl chyby vypsané v SSP sám opravit? Jak jsem se tak díval do editace, moc mi to neříká...

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: úte 17. srp 2010 18:21:43
od Dikobraz64
Existuje někde nějaký návod na opravu KUIDů?

Myslím, že neexistuje.

1) Nejčastěji jsou chyby přímo v CONFIG.TXT. Na opravu configu bys měl znát vlastnosti základních tagů, pomocí kterých je config napsán. Občas jsou tam tagy, které tam nepatří, protože se používají v jiné součásti a naopak. Nebo je špatná hodnota tagu a je třeba ji opravit. Naposledy jsem třeba opravoval tag "region", který neodpovídal hodnotám z CCG a tag "category-era", kde byl nesmyslný letopočet. To jsou maličkosti, které by neměly ovlivnit funkčnost objektu, dají se lehce odstranit, ale mě osobně rozčilují.

2) Další časté chyby jsou tzv. ZAPOMENUTÉ TEXTURY. U objektu je TXT soubor s odkazem na texturu, která v téže složce není. Řešením je většinou smazat TXT soubor. Pokud 3D model tu texturu skutečně potřebuje, tak se dá dělat snad jen to, že se ji pokusím najít v jiném podobném objektu stejného autora, nebo mám prostě smůlu.

3) Od verze TS 2009 se setkávám s problémem již "zastaralého" formátu PM. Hra vyžaduje formát IM. Většina starých dobrých obektů pak ve hře nefunguje. Prosté přepsání přípony souboru je hloupost. Řeším to pomocí softwérku PM2IM od PEVSoft. Překonvertuji PM na IM a v configu upravím odkaz tak, aby byl model funkční. Pokud nestačí pouhé přepsání odkazu, používám funkci CTRL+SHIFT+C ve správci součástí, kde jednoduchým klikáním určím, kde se nyní nový IM soubor nachází. Pak uložím a zavřu editaci.

Chyb v objektech je spousta, popsat se to snad ani nedá. Chce to trpělivost a zkoušení. :-?
Přeji hodně úspěchů při jejich odstraňování.

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: stř 18. srp 2010 8:02:44
od vinceblack
Dikobraz64: Děkuji! Pokusím se Váš postup aplikovat... Pravdou je, že za těch pár dní, co TRS2006 SP1 používám (předtím jsem jezdil jen s TRS2004), jsem zjistil, že ne každý model, u kterého svítí v SSP chyba, nejde použít, což jsem docela rád. Přeci jen zamrzí, když si stáhnete 10 modelů a u 9 z nich svítí chyba. Když stahuju nová vozidla, dávám je do složky s podtržítkem a názvem a když je v SSP chyba a nenajdu je ani v TRS, tak je přesouvám na HDD do "odpadové složky". U modelů, které mohu v TRS použít, odstraním podtržítko a složky pak archivuji. Vím, že nějakou archivaci nabízí i SSP, ale k tomu jsem se ještě nedostal. :)

Teď mám trochu problém s vlastní starou mapou v TRS2004. Mám pouze zálohovanou složku World/Custom/... atd., ale neudělal jsem z mapy CDP. Nejsem si jistý, jestli se to nějak dá naimportovat do TRS2006, ale to už je na jiné vlákno. Jak vidím, spousta uživatelů zde má nainstalováno několik verzí, to by bylo možná řešení i pro mě - přidat starý TRS2004 (kvůli své mapě), plus uvažuji i o koupi TRS2009, ale spíš jen kvůli grafice a pro poježdění. Jak jsem tak koukal do DLS, moc vozidel (takových, co bych potřeboval) do této verze ještě není. TRS2010 by také mohla být zajímavá, vzhledem k zaměření na strojvůdce, ale cena mi zatím přijde zbytečně vysoká. Myslím, že za rok to stejně bude stát zase kolem 300-400,- ;)

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: stř 18. srp 2010 9:22:53
od janlady
Voni Vinceblack z 04 instalovat součásky je to pod instalovat CDP jinak jestli jsi zděšen v 06 z chyb tak potom v 09 to bude pro tebe hrůza,jinak vše se dá naučit a třeba z 2500kuidu se dá bez chyb
použít 2497kuidu a ty tři fungují s chybou takže vše je relativní ale je to o trpělivosti,čtení a zkoušení,za půl roku se budeš divit co že ti to nešlo a za dva roky se budeš rochnit a věšet se z TRS 2013.
|D: grrr :-O :)) :D :bomb: :boohoo: :)))) ^:)^

Re: Co znamená "uložení změn" ve Správci součástí

PříspěvekNapsal: stř 18. srp 2010 9:35:18
od vinceblack
Hezky řečeno... :) :applause: