Stránka 1 z 2

Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 14. zář 2008 14:06:11
od MMRR
Potřebuju poradit. Před měsícem se mi zbláznila tiskárna a tím pádem i PC, tak jsem přeinstaloval Windowsy, zapl TRS a voda dělá tohle: http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=BhrdV7N1uN.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=pgbhxhwPRU.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=z4ib7vyJ4Y.jpg - co s tím? Kvůli tomuto vypadá každá mapa taková "vysušená", protože ji do map nedávám. Předem dík za odpovědi s pomocí.

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: pát 19. zář 2008 12:40:00
od sasule
Tipoval bych to možná na problém s grafickou katrou a jejím nastavením. Možná...

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: pon 27. říj 2008 22:47:20
od ales1
já bych to typoval taky na grafku :-? ale nevím promín .

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: sob 08. lis 2008 21:15:08
od sasule
Tak a je to tady... Už mám úplně stejný problém s texturami vody.

Nevím, čím to, nevím proč. Mám fungl novou ASUS/ATi HD4850, takže ve výkonnosti GK to nebude, ovladače fungl nové, nastavení hry stejná jako dřív. Zajímavé je, že to dělá někdy, při některých úhlech pohledu (rozuměj rotace šipkami) a nebo v různých pohledech. Obrázky ani nedávám, dělá to nemlich to samé.

Další zajímavost je ta, že když se z OpenGL přepnu na DirectX, tak to jede bez problémů.

Což mě vede k otázkám, zda:
- není nějaký problém v textuře/texturách vody, který by vedl k různému renderování při použití OpenGL/DirectX?
- není někde v TRS2004 (zajímavé, že 06, TC, 2009 vše OK) něco chybně nastaveno? (Kde, co a proč? - detaily mám na max... včetně stínů.)
- není problém v ovladačích (byť jsou nové) a s CatalystControlCenter? (Protože OmegaDrivers zatím na mou GK nejsou - kdyby někdo věděl o alternatvních driverech, nechť se ozve)

Tož tak.

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 09. lis 2008 9:14:01
od Churchill
Problém bude v ATI. Respektivě v jejich ovladačích, které se vyrábí "za pochodu". ATI je známa tím, že vydává ovladače na určité hry, tedy ony vlastně nejsou nikdy kompletní. Na zkoušku vyměň za nVidii (GeForce) a poznáš změnu.
Já mám Sapphire 3850, problém zatím nemám (respektivě mám, ale úplně v něčem jiném - některá, pouze opravdu jen některá, stremovaná videa z inetu vidím v negativu). Asi opět přejdu na nVidii.

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 09. lis 2008 11:03:04
od sasule
Možné to je. Nevylučuju. Jenže k nVidii, byť jsem byl její velký "milovník" (a GeForce2 MX400 mám pořád ve starém kompu), se asi nevrátím, když dá člověk prachy za kartu nějakou, tak mu většinou nezbude na další GK :cry: Takže budu muset v TRS2004 jezdit na DirectX a bude klid...
Ale souhlasím, že na tom asi něco bude (na těch ovladačích) :-?

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 09. lis 2008 11:35:14
od DjLibi23

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 09. lis 2008 22:07:52
od dandys
Churchill píše: .... (respektivě mám, ale úplně v něčem jiném - některá, pouze opravdu jen některá, stremovaná videa z inetu vidím v negativu).


Nebude to kodekama , ze ti nejaky chybi ? :-? ;) ,ale to uz jsme trosku odbocily od tematu vlakna. =;

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 09. lis 2008 22:51:31
od sasule
DjLibi23 píše:zkousels tyhle omegy? http://downloads.guru3d.com/Radeon-Omeg ... -1817.html :-?

Nezkoušel a ani momentálně asi nebudu, protože dle http://www.omegadrivers.net to vypadá, že ATi HD4850 (tedy obecně Radeon HD4k Series) zatím asi nebudou podporovány. nebo lépe řečeno, není to tam napsané...

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: ned 09. lis 2008 23:43:59
od DjLibi23
nj ale dys sto nezkusil tak nevis....jestli ten tvuj problem nezmizi :-D

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: pon 10. lis 2008 17:27:46
od sasule
Tak, zkusil jsem všechno možné a výsledky jsou tyto:

OmegaDrivers - pro ATi HD4850 nejsou podoporovány.
ASUS/ATi Drivers - tj. ty dodané s GK - obecně občas problémy s OpenGL - mimo to v TRS2004 problém s vodou
ATi Drivers - Voda to má při určitých úhlech pohledu a určitém přiblížení v OpenGL poněkud "nahnuté" - tedy ještě to problémy dělat nezačalo, ale občas jakoby chyběl jen krůček.

Osobně si myslím, že byť tato moje ASUS/ATina je velmi slušná karta, tak bohužel drivery ještě nejsou zcela dotaženy pro OpenGL. (Možná to tu už v podobném znění zaznělo) Na druhou stranu o nVidiích jsem četl takové věci, že bych do nich v současné době nešel.

Tož tak. :pivo:

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: pon 10. lis 2008 18:13:54
od DjLibi23
Sasule:muzes tady teda neco o nvidiich aspon nastinit? porad nevim cim mam teda toho myho radeona X1950pro nahradit... :-?

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: úte 11. lis 2008 17:01:34
od Martinovo
Jednou se mi stalo, ze ve chvili, kdy doplnil vodu pod most, uplne se mi rozpadla textura lokomotivy... (myslim, ze to byl modrej brejlovec).. Od te doby se vody bojim... :-O

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: úte 11. lis 2008 18:09:14
od Dikobraz64
Někomu "hoří i voda". :-D
Pokud máš ATi, nezoufej. Měl jsem ATi kartu ještě nedávno a byl jsem spokojený.
:arrow: Najdi si nějaké fórum, kde se ATinami zabývají a zkus tam najít řešení a pak si s ní trochu pohrát v nastavení. Problémy může odstranit i nainstalování starších ovladačů, které byly u karty v době, kdy jsi ji koupil. Nové ovladače bývají někdy nevhodné.
:arrow: Pro TRS je vhodné u takových karet neexperimentovat s DirectX, ale provozovat hru v OpenGL.
:arrow: Zkoušel jsi její funkčnost v nějaké 3D testu? Může být K.O. a pak ti nezbyde nic než koupit novou.

Re: Problém s vodou

PříspěvekNapsal: úte 11. lis 2008 19:12:52
od Churchill
dandys píše:
Churchill píše: .... (respektivě mám, ale úplně v něčem jiném - některá, pouze opravdu jen některá, stremovaná videa z inetu vidím v negativu).


Nebude to kodekama , ze ti nejaky chybi ? :-? ;) ,ale to uz jsme trosku odbocily od tematu vlakna. =;

Ano, je to kodekama. Takovýma, které jsou implentovány už od výrobce na kartách nVidie (Ge Force). Tam totiž žádný problém není.
Problém ovšem je, že když spustím např. GSpot, aby mi řekl, co chybí, tak mi řekne že unknow. No to já vím i bez něj, že jo. Těch prográmků jsem zkoušel několik, každý mi řekl, že mi něco chybí, ale neví co. Prostě unknow.
S ATInama je v tomhle problém. Nemají oficielní podporu od všech důležitých výrobců kodeků., tuto podporu má pouze nVidie.