Stránka 1 z 3

NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 11:32:21
od rolo210
dobry den prajem,

nechcem vytvorit dalsiu OT ... ale predsa sa najdu zaciatocnici aj mierne pokrocili ktori budu chciet nejaku radu od zelezniciarov alebo skusenych hracov ... tu prispievajte svoje problemy ohladom navestidiel prosim !!!!

PS: 1. moj problem je ze 3-znaky autoblok je predzvestou PREDZVESTI VJAZDOVEHO NAV. alebo predzvestou samotneho VJAZDOVEHO NAVESTIDLA ???

2. ked nie su dostatocne rozhladove podmienky vo vecsej stanici (priklad stanica je v obluku) ... pouzivaju sa ake navestidla na "odchod" pred odchodove ??? ... cestove ?? pretoze videl so mstanicu kde bolo navestidlo OPrL2 ... opakovana predzvest odchodoveho navestidla z 2. kolaji v lichom smere ...

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 13:47:57
od Ziki
--

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 14:14:48
od bumbrdlik
No Ziki ti odpověděl dost stroze, protože pro obyčejného laika je někdy dost těžké ty drážní předpisy pochopit. mě to trvalo skoro dva roky.

Takže na otázky:

1. Poslední autoblok je předzvěstí už jenom vjezdového návěstidla.

1. Pokud jsou Odjezdová návěstidla v oblouku a nejsou při odjezdu ze stanice vidět, tak se mezi ně vkládají vložená, mají červeno-bílo-modro-červený pruh.

To, že je někde před odjezdovým návěstidlem ve stanici opakovací předvěsť jsem vůbec nepochopil, nejseš sám.

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 16:19:57
od Ziki
--

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 19:42:37
od bumbrdlik
Ziki, nic se neděje, já to pochopil, že on se ptal jestli předvěstí Předvěsti vjezdu (což je bl.bost) a nebo až samotného vjezdu.

No a u té tvojí druhé odpovědi jsem spokojen a dík za doplňující odpověď.

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 20:04:48
od Ziki
--

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 20:23:35
od rolo210
takze pred posledny autoblok netreba dat dodatkovu tabulu PREDZVEST ??? ,,, ten kriz pod 45°

a nic v zlom ziki ... ale robis so mna raidneho debila .. pisal som ze OPrL2 bolo pred L2 ---> L2 je odchodove (v mojom pripade 4znak) pretoze do odbocky signalizuje 40 km/h a pisal som ze som nepochopil preco v tej stanicke je pouzite OPrL2 a nie Lc2

a zaklady navesti mam prestudovane ...

a v predpise stoji ze ...

920. Na odjezdových návěstidlech jsou návěsti světelných hlavních návěstidel. Oddílová návěstidla návěstí návěst Volno, návěst Výstraha nebo návěst Stůj. Poslední oddílová návěstidla návěstí navíc návěsti samostatných světelných předvěstí.

a ja so mnepochopil toto: Poslední oddílová návěstidla návěstí navíc návěsti samostatných světelných předvěstí.

ziki prepac ale kedze zakladam temu aby mi niekto skuseny pomohol tak nechcem aby ma urazal aky som hlupy a co ja viem .. ale chcem to pekne pochopit preto s anormalne pytam ... tak prosim odpovedaj normalne a nie arogantne .... ty sa tym zivis ... ja studujem na medicinu a vlaky su moje hobby taka oddychovka a preto to chcem co najlepsie vediet ... preto som sa ako pokrocili v signalizacii pytal odbornika ... a inak dakujem za vysvetlenie ... ale fakt prosim ved forum je o tom aby sme si pomohli a nie kydali na seba :(

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 20:56:05
od Ziki
--

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 22:51:11
od rolo210
opravujem teda svoje otazky ziki :

:D:D ...

1. na poslednom AB je tercik ... treba tam davat aj tabulu ze je to predzvestou vjazdoveho navestidla ????


2. ked nie su dostatocne rozhladove podmienky vo vecsej stanici (priklad stanica je v obluku) ... pouzivaju sa ake navestidla na "odchod" pred odchodove ???


... ziki napisal som ake navestidla s apouzivaju na "odchod" pred odchodove .... pouzil som uvodzovky takze aj ty usok nevies citat :P

2. pytal som sa ci pred odjazd sa musi davat cestove, alebo OPr ... ale odpovedal si ze to je viac menej jedno a ze to je aj s hisoriou danej stanice suvisle ...

diky za odpovede ... to bola skor moja nekoncentracia a nepozornost zle som sa vyjadril ... ale tak da sa na t oaj normalne odpovedat anie sa hned vysmievat :(

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 19. črc 2008 23:30:10
od Ziki
--

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2008 7:25:40
od rolo210
ziki

dakujem velmi pekne za odpoved ;) ... to som si nebol vobec isty ... a vyzeralo by to asi dost cudne s navestnym stitom .. okik fakt dikk

:arrow: lidi ziki je machr :)

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: stř 06. srp 2008 21:05:13
od rolo210
MAM PROBLEM !!!

prosim poradte ... mam problem so signalizaciou ´... ako vchodove navestidlo mam "RS Vjezd 5 60-100" (1S) a ako odchodove z 3tej kolaji mam "Odjezd 5" (S3) ...

na navestidle S3 som nastavil do odbocky 40 km/h ... cesta je postavena z tretej kolaje (cize volno + 40km/h) ... logicky na 1S by malo byt 40 km/h a ocakavaj 40 km/h ( blikajuce zlte + pod nim zlte) ... avsak to sa nedeje ...

MOZE NASTUPISTIE (cg modula) ovplyvnit navestidla natolko ze ked je medzi nimi tak funguju nespravne ? ...

alebo v com moze byt problem ... navsetiam a predzvestiam rozumiem ... ale nerozumiem preco TRAINZ tuto situaciu vyriesilo tak nekorektne ... prosim poradte

PS: aj ked vlak stoji pred 1S tak na navestidle svieti VYSTRAHA aj ked je cesta postavena na VOLNO cez celu stanicu ... ja to vidim takto ze vlak "nevidi" na navestidlo na ochode ... respektive nevidi cestu za navestidlom na odchode ... a preto na S3 svieti STOJ a na 1S VYSTRAHA ... navestidla (1S a 3S) su od seba vzdialene cca. 1200 m
preco vlak nevidi za odchodove navestidlo ci je postavena cesta ??? keby videl tak by na odjazde bolo VOLNO a na vjazde VOLNO + cakaj 40 km/h

pls poradteeeeeeee ... tu

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 09. srp 2008 21:08:04
od limbonic
Ahoj Rolo

Že by nástupiště (cg modula) ovlivňovaly funkci RS návěstidel jsem si nikdy nevšiml. Pokud budeš mít správně nastavenou závislost mezi návěstidly, neměl by jsi mít problém s přenosem návěsti. Zkus se podívat na moje stránky

http://www.limbonic.wz.cz/navestidla_2.html
http://www.limbonic.wz.cz/navestidla_3.html
http://www.limbonic.wz.cz/navod_4.html

kde se o nastavení rychlostní návěstní soustavy zmiňuji.

Předpokládám, že by jsi chtěl mít při jízdě vedlejším směrem po 3. staniční koleji na vjezdovém návěstidle návěst 40 a očekávej 40 a na odjezdovém návěstidle návěst 40 a volno. Se vzdáleností 1200m by taky neměl být problém.
Podívej se jestli máš vůbec nastavenou závislost mezi VJEZDOVÝM a ODJEZDOVÝM návěstidlem.

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: sob 09. srp 2008 21:37:40
od limbonic
bumbrdlik píše:No Ziki ti odpověděl dost stroze, protože pro obyčejného laika je někdy dost těžké ty drážní předpisy pochopit. mě to trvalo skoro dva roky.

Takže na otázky:

1. Poslední autoblok je předzvěstí už jenom vjezdového návěstidla.

1. Pokud jsou Odjezdová návěstidla v oblouku a nejsou při odjezdu ze stanice vidět, tak se mezi ně vkládají vložená, mají červeno-bílo-modro-červený pruh.

To, že je někde před odjezdovým návěstidlem ve stanici opakovací předvěsť jsem vůbec nepochopil, nejseš sám.


Ahoj bumbrdlíku

Sice pozdě, ale trošku si přidám do problému, který jste řešili.

1. otázku jsi odpověděl naprosto přesně

2. Vložená návěstidla už jenom dosluhují, dneska už se nově nezřizují

3. Každé rekonstrukci stanice předchází vždy projekt, kde samozřejmě projektant stanoví jaké bude
vybavení stanice návěstidly ( TRS 2004 a 2006 vlastně i takovou simulaci práce projektanta nabízí ).
A ten rozhodne podle místních podmínek rozmístění a použití návěstidel. S tím souvisí i použití např.
SAMOSTANÝCH OPAKOVACÍCH PŘEDVĚSTÍ. Dříve se pro stanice v obloucích používaly ty opakovací
předvěsti. Jejich jedinou funkcí je vlastně to, že pokud vlak vjíždí do stanice na VÝSTRAHU a během jízdy PO STANICI
se změní návěst na VOLNO, strojvedoucí je informován dřív, než by viděl ODJEZDOVÝ návěstidlo. A tak může o něco
dřív zrychlit jízdu vlaku. JINOU FUNKCI NEMAJÍ.

Dnes se více využívají CESTOVÁ NÁVĚSTIDLA na NEDOSTEČNOU ZÁBRZDNOU VZDÁLENOST, které samozřejmě
jakožto HLAVNÍ návěstidla mají větší využití než OPAKOVACÍ PŘEDVĚSTI, které jsou též umístěny na NEDOSTATEČNOU
ZBRZDNOU VZDÁLENOST.

Re: NÁVESTIDLÁ

PříspěvekNapsal: ned 10. srp 2008 7:20:21
od rolo210
:arrow: imbonic

jasne ze mam nastavenu zavislost medzi navestidlami .... tie navestidla su jasne a lahke ako facka v anstaveni .. a makaju bezproblemovo aj pod 04kou ... ja to len proste nechapem ... presne na VCHODE chcem 40 a ocakavaj 40 a na odchode VOLNO + 40 ... problem je v tom ze nastavim cestu CEZ CELU STANICU !!! po tretej a von ... a navestidla su v pohode tam bude iny problem .. cesta je nastavena cez ceklu stanicu ale ked MASINU zastavim pred vchodovym a pozriem co navesti odchod na tretej kolaji tak som zarazeny .. navesti STOJ aj ked ma cestu postavenu .. chyba nie je v navestidle ... akoby vlak nevidel ZA ochodove navestidlo ze je postavena cesta cize navesti iba STOJ na odchode cize pochopitelne VYSTRAHA na vchode :( ... preco vlak nevidi ZA odchodove ze ma postavenu cestu ???

PS v signalizacii nie som zaciatocnik ;) ... ale ani expert ;) ... poriadne pokrocili :) a BTW tvoje stranky mam prekopane od A po Z :) ... ;)