Stránka 1 z 3

modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: pát 10. bře 2017 18:02:09
od NEPHILIM
Zdravim,

som navrativsi sa fanusik tejto hry. Pred monho rokmi som modeloval v TRS2004... samozrejme som to vsetko pozabudal atd. Teraz som si kupil TRS2012, nakolko som sa docital ze TANE je graficky narocne (co by mi nevadilo) ale predpokladam, ze nan nebudu vobec k stiahnutiu modely z nasich koncin.
Chcem sa teda opytat ci existuju nejake stranky, kde sa da stiahnut hoc aj za peniaze uz upravene modely do TRS 2012... lokomotivy , vozne, prislusenstvo no proste vsetko co k tomu patri (ako to mam v TRS2004), alebo jedina moznost je si to pracne poupravovat atd?
Ja som modely nikdy nevytvaral, takze s tym mam 0 skusenosti. Pokusil som sa teda importovat nejake stare modely s TRS 2004 do TRS 2012 no bez uspechu samozrejme. Preto moja dalsia otazka je ci je niekde nejaky manual ako na to, alebo je to cele labutia piesen a mozem to zabalit.
Vopred dakujem za odpoved.

Tak som co to skusal. Viete mi tu niekto poradit co mozem spravit s tymto a ako? Ake programy potrebujem atd?
Error: Dependency <kuid:180655:5054> is unknown.
Error: Dependency <kuid:180655:50200> is unknown.
Warning: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.9 are no longer supported.
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Unable to load mesh file: 'zssk_bmeer_shadow\zssk_bmeer_shadow.pm'
Warning: Required container 'thumbnails' is missing.
Warning: The texture 'zssk_bmeer_body/stin.tga' is a uniform color.
Warning: The texture 'zssk_bmeer_body/zssk_bmeer_sklo.tga' is a uniform color.
Warning: The texture 'zssk_bmeer_shadow/cerna.tga' is a uniform color.

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 10:41:23
od Churchill
Doporučuji zakoupit verzi hry T.ANE
U verze TS12 ti ve velké většině kuidů ze starších verzí budou vyskakovat žluté a červené vykřičníky. Těch oprav je opravdu moc a nebudeš dělat nic jiného. Já dělám mapy a ty opravy opravdu žerou maximum času. Vlastně bych nic neudělal, jenom dokola pořád opravoval.
Verze T.ANE je blbuvzdornější (autorům hry asi začalo lecos docházet). Umí bezproblémů (ne samozřejmě vše) do sebe absorbovat i objekty z TRS2006 a dokoce i z TRS2004 - příkladem budiž prvorepublikové motorové vozy od Taxe). Maximálně se po stažení starší kuidy objeví v souboru "Open for Editing", kde klikneš na "Rever to original" a je vyřešeno ( ne úplně vše jde, ale oproti TS12 je to ohromný pokrok v blbuvzdornosti). Kuidy pro TS12 nemají v T.ANE problém (až na pár výjimek)
Česká trainz komunita většinou zůstává u TRS2004 a TRS2006 (několik výjimek u TS12). Ty důvody chápu, jsou celkem logický - v jiné sekci o tom malinko píšu.
Svět nám ovšem ujel a jsme na úplném chvostu. Pokud nebudeš chtít dělat jenom pro sebe, nebo pro velmi omezený okruh trainzáků., a budeš chtít své výtvory dávat světové trainz komunitě, otevřít se světu a "soutěžit" s kolegy celé trainz komunity, tak opravdu doporučuji minimálně verzi T.ANE. Já mám i tu poslední (TMR_17), ale ta zatím i ve světě moc ještě nefrčí.

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 17:03:44
od NEPHILIM
Vdaka za odpoved, uz sa stalo dnes rano som si kupil TANE a je to celkom fajn. Graficky je to lepsie hoc nemozem povedat, zeby to bolo velice doladene, ale kazdpodane pokrok. No a samozrejme stahujem kuidi ako o zivot a zatial vsetko slape.
Mam teda otazku, ake kolajivo pouzivat v TANE? mam stihnutych niekoko verzii, ale fakt neviem ktore je to optimalne pre tvorbu map v nasich koncinach? Jed dobre to 3D, alebo nejake ine?
Vopred dakujem za pomoc.

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 20:36:35
od Churchill
Do map s normálním rozchodem používám koleje Rail DC
Do map s rozchodem 1000mm používám koleje Rail DC 1000mm
Do map s rozchodem 760mm používám koleje TANE WS Trk 760 Wood

Ty koleje Rail DC najdeš na downloadu AURANu. Musíš si tam zafajfkovat i možnost TRS2004 a do vyhledávacího políčka napsat Rail DC. Jsou původně pro TRS2004 (v TANE žádný problém) a protože já dělám tzv. lokálky, jsou pro mě idealní.

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 21:03:07
od NEPHILIM
takze nepouzivas ziadne kolaje nasincov ako BALD atd?

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 21:08:56
od Churchill
Ne. Já potřebuji koleje s dřevěnými pražci, co toho hodně pamatují a okolí těch kolejí nesmí být štěrkaté, ale podobné hlíně, nebo tak podobně. Ty koleje, co používám, tak sem na ně dost zvyklý.
Dále nejsou špatné koleje od autora vincentrh (je to francouz)

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 21:13:54
od NEPHILIM
OK rozumiem, nejaky napad na vyhybky, aby vyzerali ako nase? Mozem pouzit tie co su tu na stranke budu fungovat?

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 21:33:41
od Churchill
Tak to nevím.
Já jsem pár map v TANE a v TMR17 dělal pro francouzské prostředí. Oni mají celou sadu mechanických návěstidel a k tomu několik sad výhybek (vesměs to vše dělal vincentrh).
Do našeho prostředí by se asi hodily německé výhybky. Teď dělám v TANE další mapku, kde používám mechanická návěstidla německého typu (dělali je ovšem poláci)
Mapy v československém prostředí jsem naposledy dělal v TRS2004 (a myslím, že nejsou špatné). Ve vyšších verzích to je ovšem již velký problém. Objekty československého prostředí nikdo nedělá. To je to, co jsem psal o tom, že jsme v trainz spolku už na chvostu a tak nějak jsme vypadli a přestalo se s námi počítat. Některé budovy se použít dají, většina nikoli. Není problém, to opravit (což ovšem žere ten čas), problém je v tom, že pokud to dáš ven (já to dávám na download AURANu), tak každého, kdo si to stahne, nutíš opravovat kuidy (protože si samozřejmě stahne original). A to už moc nefrčí. Navíc, spousta webů nenávratně zanikla. Tady také není všechno. A když se uživateli objeví, že někde je potřeba stahnout např. 150, 200 kuidů a dalších dejme tomu 50, 100 se mu objeví s poznámkou "faulty", .... to prostě dneska už nefrčí.
No a já jsem ve věku, kdy mě trainz stále ještě baví, ale už nedělám jenom pro sebe, ale dávám to ven a mám radost, když druzí mají radost

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 21:41:30
od NEPHILIM
Chapem Ta. Ja som tiez stara paka 42 ale mna hlavne bavi nase prostredie, to je moja vasen. Velmi rad by som co to aj poopravoval, ale niet toho otca pana, kto by mi poradil, kde tahat maunaly, alebo aspon nejake rady. Velmi vdacne za rady aj zaplatim, ale okrem teba nikto nic.

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 22:00:21
od Churchill
Nějaká standardní rada na opravy neexistuje. Je to různé. To se dá těžko poradit. Prostě neexistuje manual, protože co objekt, to jiný přístup. A ne všechno jde.
Já jsem původně moje mapy v TRS2004 chtěl také převést do TANE. To by ale bylo takové šílené práce, že jsem od toho ustoupil. To už by bylo prostě za hranou

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 22:27:19
od NEPHILIM
mne ani nejde o mapu, skor o vozne a lokomotivy

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: pon 13. bře 2017 11:49:46
od janlady
Voni Nephilim něco jiného je si radit když to vidíš na vlastní obrazovce,něco jiného voco gou. Většina věcí je popsána a to nejednou,je potřeba číst je to bohužel časo žrout ale nic jiného nezbývá.
Jinak jsou tu o hodně starší a nejsou líný číst.Jinak na všeobecné dotazy se blbě odpovídá, zkus to kokrétněji.


grrr :bomb: :boohoo: :)))) ~O)

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: čtv 16. bře 2017 17:04:37
od NEPHILIM
mam konkretny dotaz, co mozem robit s takouto hlaskou, respektive aky soft potrebujem k uprave atd
vdaka

unable to load primary texture ´pero.jpg´ for texture file ´pero.texture.txt´

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 6:48:58
od petr64
Protože jsi nenapsal o jaký objekt se jedná, popíšu obecný postup, který by sis mohl logicky odvodit sám, kdyby ses nad tím problémem co popisujeś víc zamyslel.

Anebo stačí číst jak ti napsal Janlady, někdo už podobný problém popsal.

A że je ten pátek a mám dobrou náladu, tak ti popíši, co bych na tvém místě udělal já :)

A) Zjistit, zda objekt s pérem.jpg někdo má a funguje mu.
B) pokud nefunguje jen tobě, tak si ho stáhnout znova.
C) poprosit toho co mu funguje, ať ti ho uloží do CDP a pošle

No a když nikoho nenajdeš, tak prozkoumat chybný objekt, buď tam to pero.jpg chybí nebo ho nelze načíst. Soubor může být poškozen.
Pouzit správce součástí, otevřít soubor pro editaci v průzkumníku, Pokud v objektu péro je, tak ho v grafickém editoru otevřít a znovu uložit (opraví se obsah obrázku - odborně řečeno textury)

Pokut tam není;
1) zjistit autora objektu podle kuidu
2) hledat v jeho objektech podobný, zda neobsahuje texturu pero.jpg (např. U Loko je časté, že autor používá stále stejnou texturu)
3) pokud se péro najde, otevřít ve správci součástí objekt, nakopírovat péro do nefungujícího objektu, dát ctrl-m a je hotovo
4) pokud se nikde nenajdete, otevřít grafický editor a péro si vyrobit, pak aplikovat bod 3).

Pokud jsi dočetl až sem a si z toho jelen nebo to nezvládneš, tak objekt smaž a máš klid. Nebo hledej jiný funkční a nahraď původní.

Tož asi tak
:) tě péro

P.s. Grafický editior je program na úpravy obrázků. Stačí to zadat do Google a nějaký zadarmo si stáhnout, nainstalovat si ho a přečíst si manuál.
Pokud je i tohle problém, chápu - pro nováčka (nezáleží na věku) to může být problém, tak to chce studovat, číst, číst a zase číst. Většinou se pak začne dařit.
Ale musí být vůle, touha se něco naučit.
Kde není vůle, není ani cesta ... Pusť se do toho!

Re: modelovanie a modely CSD,CD,ZSSK

PříspěvekNapsal: ned 19. bře 2017 18:51:18
od NEPHILIM
Churchill píše:Tak to nevím.
Já jsem pár map v TANE a v TMR17 dělal pro francouzské prostředí. Oni mají celou sadu mechanických návěstidel a k tomu několik sad výhybek (vesměs to vše dělal vincentrh).
Do našeho prostředí by se asi hodily německé výhybky. Teď dělám v TANE další mapku, kde používám mechanická návěstidla německého typu (dělali je ovšem poláci)
Mapy v československém prostředí jsem naposledy dělal v TRS2004 (a myslím, že nejsou špatné). Ve vyšších verzích to je ovšem již velký problém. Objekty československého prostředí nikdo nedělá. To je to, co jsem psal o tom, že jsme v trainz spolku už na chvostu a tak nějak jsme vypadli a přestalo se s námi počítat. Některé budovy se použít dají, většina nikoli. Není problém, to opravit (což ovšem žere ten čas), problém je v tom, že pokud to dáš ven (já to dávám na download AURANu), tak každého, kdo si to stahne, nutíš opravovat kuidy (protože si samozřejmě stahne original). A to už moc nefrčí. Navíc, spousta webů nenávratně zanikla. Tady také není všechno. A když se uživateli objeví, že někde je potřeba stahnout např. 150, 200 kuidů a dalších dejme tomu 50, 100 se mu objeví s poznámkou "faulty", .... to prostě dneska už nefrčí.
No a já jsem ve věku, kdy mě trainz stále ještě baví, ale už nedělám jenom pro sebe, ale dávám to ven a mám radost, když druzí mají radost



Takze Ty pouzivas asi hlavne veci co su v TANE z krajin kde je komunita aktivna a vyraba dost objektov dohry. Mas skusenost aj s 3D kolajami, mylslim ci nemaju dopad na FPS pocas jazdy, predsa len kazdy 3d objet co to skonzumuje z vykonu. Pravdu povediac mne sa celkom pacia, len neviem ci to nebude zbytocny konzument vykonu. Inak TANE je velmi podarene, celkom fajn konzumuje modely s predoslich verzii. Samozrejme to chcelo prepisovanie a kopirovanie, ale jo ide to. Takze srdecna vdaka za radu aby som si ho zakupil. Som spokojny.