Stránka 2 z 3

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: pon 29. pro 2014 13:58:59
od MATOT
Ahojte.Skúšal som spraviť Súpravu v TS 12 podla tohto Návodu :http://forum.trainz.cz/viewtopic.php?f=2&t=2608 Ale Súprava sa mi potom v hre Nezobrazila.Ako ju trba potom uložiť abi bola Funkčná ? Alebo čo treba potom spraviť keď postupujem podla hentoho návodu ? Vďaka.

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2015 10:03:10
od malby024
Zdravím Trainzáci,

Někdo z Vás už pokusil převést staré součástí od TRS2004 i 2006 do novější verze Trainz12 nebo Trainz: A New Era?
I je možné umět čítat staré součástí v Trainz2010?

Pokud to půjde. Rád bych to převedl do novější verzi, aby mohl pokračovat stavbou Praha - České Budějovice :CD: .

Předem dík. Malby

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2015 17:22:20
od misoft
Možno ma opravia - ale TRS 2004 a 2006 používajú *.pm (Progressive Mesh) súbory, kdežto vyššie verzie zase *.im (Index Mesh) súbory. Takže by si musel všetko prekonvertovať a upravovať odkazy na súbory v configoch.....

http://pevsoft-pm2im.software.informer.com/2.0/

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 22:37:07
od jungova
Hledam (uz asi pul roku) nejaky manual na prevod z (trs2006) dworzec_malbork.lm (ts2012) na dworzec_malbork.im , dworzec_malborklow.im , ,,, atd , jak to definovat.
Mam treba : Dworzec_Malbork (a v nem ,,,.lm)

version 1.0

offset = 0.01;
calcPoint = center;
multiplier = 1.0;
renderCutOff = 0.00;

mesh("0.20")
{
name="dworzec_Malborklow.IM";
}
mesh("1.0")
{
name="dworzec_Malbork.IM";
}
Poradi nekdo , jak to predefinovat v mesh-table na lod0 ,,, lod1 ,,, ? Podle jakyho klice se prepocitava koeficient tech cisel ? Je na to nejaka tabulka ?

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: sob 16. zář 2017 18:22:27
od misoft
Je to naozaj *.LM? Pretože sa používali *.PM a *.IM súbory - iné formáty (aspoň mne je to známe) sa tam nepoužívajú - *.PM - súbory progressive mesh a *.IM - súbory indexed mesh.
Je možné, že to máš zapísané *.Im - prvé písmeno indexy je veľké a tebe sa zdá, že je to malé l.

Daj si vlastnosti toho súboru - tam ti to presne vypíše, vo vlastnostiach (napr. v prieskumníku) indexy vždy vypisuje malými písmenami...

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: sob 16. zář 2017 20:24:18
od jungova
Skutecne se jedna o im nikoliv pm. Me jde o prevod, jak misto lm (LM) nadefinovat v mesh-table ty hodnoty cisel

lod0 {dworzec_malborklow.im nejaky numero}

atd ,,,

lod1 {dworzec_malbork.im nejaky numero}

atd ,,,

}
}

Jaky konkretni cislo tam dat ?

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: ned 17. zář 2017 16:34:55
od misoft
Vlastičko - teda tebe ide o LOD.
Nájdi si nejaký model, ktorý využíva LOD a pozri sa na zápis.
Mne sa zdá, že pre LOD sa používajú meshe so stupňom detailov a tie majú každý svoj názov.
Takže nie takto:
lod0 {dworzec_malborklow.im nejaky numero}

atd ,,,

lod1 {dworzec_malbork.im nejaky numero}

atd ,,,

}
}

ale asi takto to bude:
lod0 {dworzec_malborklow_high.im}

atd ,,,

lod1 {dworzec_malbork_middle.im}

atd ,,,

}
}

Za *.im totiž nič nesmie byť, lebo by sa to nevyhodnotilo ako súbor pre mesh a stále by ti bralo to pôvodné dworzec_malborklow.im v každom lod*
Tu je popis LODu, ako sa tvorí, ako zapisuje:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde ... _of_Detail
Tu je, ako sa to zapisuje
http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde ... M.txt_file

Pri LOD musíš totiž mať xxx.LM.txt súbor - tzv LOD mesh súbor (tam sú všetky údaje o tom, kedy a na akú vzdialenosť sa použije jednotlivý *.im súbor pre LOD)

Ide totiž o to, aby pri určeitej vzdialenosti (viditeľnosti sa na rovnaký mesh point pripájal mesh, ktorý má rozdielny počet polygónov (poly) - takže pri vzdialenosti napr. 0-40m bude na meshpoint sa pripájať abc_high.im (ostatné sú ignorované), pri vzdialenosti 40-100m sa už bude pripájať abc_middle.im (ostatné budú ignorované), pri vzdialenosti 100-400m sa bude pripájať abc_low.im (ostatné budú ignorované) - hra jednoducho bude podľa zobrazovanej vzdialenosti nahradzovať jeden mesh súbor druhým mesh súborom na rovnakú pozíciu na modeli.

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2018 16:27:46
od paliba87
Ahojte, som tu uplne nový. Zákupil som si TRS 2012 a mám problém, že takmer žiadna lokomotíva ZSSK mi nefunguje sú červené. Neviete mi prosím poradiť ako by sa s tým dalo niečo robiť? Vagóny fungujú bez problémov.

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2018 17:53:19
od jungova
Jeste vloni jsem prezuzlala vsechny nulactyrkovy (04) Hummusovy loko (vcetne ZSSK) do TS12, vsechny mi tam fungujou. PEVsoft pm2im se vsechny pm soubory prevedou do im. Ve vsech configach se prida radek mesh-table ,,, , podivej se do configu nejaky zarucene dvanactkovy loko, jak to tam je definovany. Vhodny je, pridat screenshot a v configu ho taky nadefinovat. Tak jsem po dlouhy dobe namatkove otevrela TS2012 v ssp loko ZSSK350, viz jeho config a pridany nahledovy screenshot.
U me je potiz, ze uz 4 mesice jsem TRS (jakoukoliv verzi) neotevrela, a mam uz trochu jiny zajmy, geocahing s milencem.
config ZSSK350 :
kuid <kuid:61599:351>
username "ZSSK 350"
kind "traincar"
fonts 2
category-class "AD"
engine 1
light_color 255,252,210
mass 82400
interior <kuid:61599:55351>
pantograph <kuid:61599:57363>
enginespec <kuid:61599:51350>
enginesound <kuid:61599:53151>
hornsound <kuid:61599:54363>
ditch_color 117,19,19
description " ZSSK 350

Czech manufactured Locomotive,
used for high speed passanger transport.
Manufactured by SKODA Plzen

Gauge:1435mm
Length: 16.8m
Weight: 89,6 tons
Maximum speed: 160 km/h
Axle arragement: B`o B`o
Trolley rated voltage: 3KV DC/25 KV,50Hz AC
Power: 4000 KW
Maximum Traction force: 210 KN
Built:1973
Number of pieces:20
"
author "Milan MAREK"
organisation "Czech and SlovakTrainz Team (CSTT)"
contact-email "Hummus@centrum.cz"
contact-website "www.hummustrainz.wz.cz"
license "Free for non commercial use.The package may be not offer on web-site without
written permission of the author.The package may not be sold,
neither self nor as a part of a compilation, without written permission
of the author. Parts of the package, e.g. textures, images, objects
or similar may not be used for commercial use.KUIDs assigned to the objects
may not be changed."
category-region "SK"
category-era "1980s;1990s;2000s"
trainz-build 2.9

obsolete-table
{
}

mesh-table
{
default
{
mesh "351_body/351_body.im"
auto-create 1
}

shadow
{
mesh "351_shadow/351_shadow.im"
}
}

thumbnails
{
0
{
image "thumb.jpg"
width 240
height 180
}
}

bogeys
{
0
{
bogey <kuid:61599:50151>
reversed 1
}
}

kuid-table
{
0 <kuid:61599:50151>
1 <kuid:61599:55351>
2 <kuid:61599:57363>
3 <kuid:61599:51350>
4 <kuid:61599:53151>
5 <kuid:61599:54363>
}

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2018 19:08:43
od paliba87
dakujem pekne konvertoval som pm na im ale vyhadzuje mi este jednu chybu
Warning: The texture '350_shadow/black.tga' is a uniform color.

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2018 20:13:42
od jungova
Otevri si black.tga ve PhotoFiltre (nebo v necem podobnym). Zmen tam jeden pixel nejtmavsi sedou barvou a Uloz. Ulozit. Ne Ulozit jako ! Pro jistotu to otevres v Infranview a Ulozit. Zase, ne Ulozit jako ! Po tyhle akci problem zmizi. Napis mi mailem a ja ti ten ctverecek poslu.

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2018 20:36:42
od paliba87
diki moc krat poslal som ti mail

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2018 20:55:24
od jungova
Mas to na mailu. black.tga . Zjistuju, ze TRSko jsem jeste nezapomela, I kdyz tu specialni funkci na avastu pouzivam velmi casto -- kdyz pod nim lezim.

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: pon 23. pro 2019 11:42:13
od veverak
Zdar chlapi, téma je sice o modelech ale abych nezakládal nové, je možno nějak jednoduše překonvertovat základní trati z TRS2004 do 2012 ? Robe rive iron, highland valley a další klasiky si chci z nostalgie projet v novější verzi tak by to nemuselo být extra složité. Díky moc za rady

Re: Jak dát modely ze starších verzí Trainz do TRS 12

PříspěvekNapsal: úte 24. pro 2019 11:34:56
od misoft
Možno sa mýlim, ale to asi nebude možné.
Tieto jednotlivé scenáre a trate sú súčasťou TRS2004 a teda vstavané v hre (teda nie sú to mapy, ktoré by sa dali konvertovať). Jedine, ak v TRS2004 si v Editore tú mapu otvoríš a ULOŽÍŠ ako svoju vlastnú mapu (získa totiž tvoje ID [kuid:xxxxxx:yyyyyy] a uloží do priečinku hry vo World\Custom\maps). Vtedy má v configu aj TAG "trainz-build" a číslo verzie - to sa dá zmeniť. Ovšem pozor! Pôvodné mapy majú "kuid-list", kde sú uvedené súčasti pre mapu (a teda aj vstavané súčasti u TRS2004) a pri TRS12 ti mapa bude hádzať chýbajúce súčasti (pretože tie v tvojej verzii hry nie sú) a budeš ju znova upravovať (dopĺňať, nahradzovať chýbajúce súčasti).
Je to potom piplačka. A chuť ťa prejde.