Objekty a vozidla pro TSR2012

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2012

Moderátor: Lugger

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod bumbrdlik » čtv 13. úno 2014 16:28:01

Drew, absolutní cesty nemají na načtení textury vliv, ty jsou ve všech IM souborech. Horší je to, že podle znaků v názvu textury, tam jsou asi znaky, které SSP nepřečte.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2407
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod jagg » čtv 13. úno 2014 20:26:28

drew píše:Jen bych doplnil konkrétně ;) :
- SSP zobrazí:
-- několikrát warning (neřeším)
-- Error: Texture 'body/zb.texture' is missing or could not be loaded in mesh 'body\licht24vf.im', material 'local*hash-45\kuid2 69084 60031 1\body**licht24Vf*1E0F133D*mtl #11*m.onetex'.

Ten error se opakuje pro každé použití textury v im mesh. Textury tam jsou, v dřívějších verzích TRZ04, TRZ06 se zobrazovaly, dokonce myslím že i v TS09, ale za to bych ruku do ohně nedal.

děkuji za příp pomoc :)
drew


V těch znacích bych problém neviděl, ale mám dotaz, není v těch několika warnings, co neřešíš, k vidění řetězec "uniform color"?
jagg
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát 14. bře 2008 21:53:22

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod Pifrnec » čtv 13. úno 2014 20:52:12

bumbrdlik píše:Drew, absolutní cesty nemají na načtení textury vliv, ty jsou ve všech IM souborech.

Tohle bych až tak netvrdil.Z vlastní zkušenosti s drezínou vím,že jsem takhle musel přemapovat kabinu.Problém byl v tom,že nějaká malá část byla namapována stejnou texturou,ale jiným multimateriálem,než byl použit na zbytek.Textura druhého materiálu byla umístěna jinde a původní byla smazána.
V 06 byla tato chyba vidět pouze v CMP,09 už byl vykřičník,ale fungovala.TS12 už to netoleruje a drezína se vůbec nezobrazila.
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod jagg » čtv 13. úno 2014 20:58:04

Takže byl problém v tom, že ke každému materiálu byla přiřazena jiná textura, ale obě pod stejným názvem?
jagg
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát 14. bře 2008 21:53:22

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod Pifrnec » čtv 13. úno 2014 21:06:32

jj :-/ ,ale při exportu už ta první neexistovala,tudíž ta hláška...
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod jagg » čtv 13. úno 2014 21:53:51

Pak tomu rozumím, jen se divím, že už ten export proběhl.
jagg
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát 14. bře 2008 21:53:22

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod Josef72 » čtv 13. úno 2014 21:57:03

To by mohlo být. V souvislosti s připravovanou novou verzí Trainz jsem v posledních dvou týdnech tahal stažené a archivované "cdp" soubory do TS12 a odhadem 2/3 chyb byly právě o "chybějících" texturách, které nemohly být načteny. U objektů stejného autora často chyběla pokaždé ta samá textura. To se dalo vyřešit poměrně snadno, ale s chybovou hláškou, co tu uvedl drew jsem si rady nevěděl.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod jagg » čtv 13. úno 2014 22:10:49

Uvidíme, jak mi odpoví na můj dotaz.
jagg
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát 14. bře 2008 21:53:22

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod Pifrnec » čtv 13. úno 2014 22:26:39

jagg píše:Pak tomu rozumím, jen se divím, že už ten export proběhl.

Na export asi stačí,že je tam nějaký materiál :-? Pokud byl nějaký kix s texturou,tak se to zobrazilo bílé,nevím,jestli TS12 zobrazuje objekt s bílou texturou nebo vůbec
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod drew » čtv 13. úno 2014 23:31:31

jagg píše:V těch znacích bych problém neviděl, ale mám dotaz, není v těch několika warnings, co neřešíš, k vidění řetězec "uniform color"?
Bingo, je tam! Např se textura jmenuje 'black.tga', nenačte se = Error a zároveň Warn: 'black.tga' is uniformcolor.
Nějaké :idea: ?

Jinak musím potvrdit vývoj co popisuje Pifrnec a Josef. Přesně takto se to chovalo.
Pifrnec píše:Na export asi stačí,že je tam nějaký materiál :-? Pokud byl nějaký kix s texturou,tak se to zobrazilo bílé,nevím,jestli TS12 zobrazuje objekt s bílou texturou nebo vůbec
Nezobrazuje se vůbec.

Jinak díky, takovou smršť jsem nečekal ;)
drew
Trz->TRZ04-06-09->2012 (? uvidíme)
Uživatelský avatar
drew
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 18. bře 2008 10:15:58
Bydliště: Praha 5 Košíře
Trainz UID: 43683
Jezdím v: TS12
Hardware: P core2Duo8400 @ 3,0; 4GB RAM; nV GTX250 1GB; W7home64; detaily na max :-)

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod drew » pát 21. úno 2014 15:48:17

drew píše:Jinak díky, takovou smršť jsem nečekal ;)
Aha, tak po bouři ticho? :-SS :-w ;)
drew
Trz->TRZ04-06-09->2012 (? uvidíme)
Uživatelský avatar
drew
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 18. bře 2008 10:15:58
Bydliště: Praha 5 Košíře
Trainz UID: 43683
Jezdím v: TS12
Hardware: P core2Duo8400 @ 3,0; 4GB RAM; nV GTX250 1GB; W7home64; detaily na max :-)

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod fudzin » sob 22. úno 2014 1:13:00

Zdravim mě občas pomůže program zvaný Assetx, dá se toho v něm spousta napravit a odhalit chyby..osobně jsem naprostý amatér ale většinu věcí si opravím.
Uživatelský avatar
fudzin
Začátečník
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 16. bře 2013 11:52:07
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Trainz UID: 9060
Jezdím v: TS12
Hardware: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ Gigabyte GeForce GT 240 Video Adapter 4GB RAM

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod jagg » sob 22. úno 2014 12:43:18

drew píše:
drew píše:Jinak díky, takovou smršť jsem nečekal ;)
Aha, tak po bouři ticho? :-SS :-w ;)
drew

To je přece normální, ne? :D Podle mého k nápravě tvého problému pomůže jen poměrně složitě poeditovat mesh, není na to univerzální řešení a nedá se to přes fórum jednoduše rozepisovat.
jagg
Připravuji se k odjezdu
Připravuji se k odjezdu
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát 14. bře 2008 21:53:22

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod drew » ned 23. úno 2014 11:17:51

jagg píše:To je přece normální, ne? :D Podle mého k nápravě tvého problému pomůže jen poměrně složitě poeditovat mesh, není na to univerzální řešení a nedá se to přes fórum jednoduše rozepisovat.
Díky za reakci ;)
Já to klidně budu opravovat složitě, jenom se vracím k počáteční myšlence proč sem píšu. I když je někdo "amatér" jako fudzin nebo ví jak složitě se to opravuje jako ty, tak právě forum slouží k tomu, abychom to mohli pořešit. Pokud je někdo z vás ochoten mi pomoci, můžeme to řešit klidně mimo, přes skype, mail či co já vím. Tady ve foru se to asi dá ukončit konstatováním, že je to strašně složité, což chápu.
Na vysvětlenou: neznám ty prográmky, jako Assetx, ale stačí mně nasměrovat. Stáhnu a vyzkouším, budu se ptát až zakysnu ;)
Takže jdu stahovat...
drew
Trz->TRZ04-06-09->2012 (? uvidíme)
Uživatelský avatar
drew
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 18. bře 2008 10:15:58
Bydliště: Praha 5 Košíře
Trainz UID: 43683
Jezdím v: TS12
Hardware: P core2Duo8400 @ 3,0; 4GB RAM; nV GTX250 1GB; W7home64; detaily na max :-)

Re: Objekty a vozidla pro TSR2012

Příspěvekod drew » pon 24. úno 2014 0:53:51

Dobrá, tak jsem pokročil. Autor používá textury s materiálem TEX_SELFILLUM:
Kód: Vybrat vše
------------------------------------------------------------------------------------
Verify Meshes
Asset: C:\Power\Steam\steamapps\common\TS2012\UserData\editing\v7e interior
pondělí 24 únor 2014, 00:50:17, Elapsed Time: 00:00:967
------------------------------------------------------------------------------------
   Invalid Texture: blinker_l1.im: leuchteorange.texture     TEX_SELFILLUM
   Invalid Texture: blinker_l2.im: leuchteorange.texture     TEX_SELFILLUM
   Invalid Texture: blinker_r1.im: leuchteorange.texture     TEX_SELFILLUM
   Invalid Texture: blinker_r2.im: leuchteorange.texture     TEX_SELFILLUM

------------------------------------------------------------------------------------
Verify Textures
Asset: C:\Power\Steam\steamapps\common\TS2012\UserData\editing\v7e interior
pondělí 24 únor 2014, 00:51:19, Elapsed Time: 00:00:983
------------------------------------------------------------------------------------
   [leuchteorange.texture.txt]
      Unsupported material slot: TEX_SELFILLUM

Je mi jasné, že chybné textury lze odstranit pomocí PM2IM. Ale jde to také nějak opravit v IM souboru?
Pokud nechcete plnit forum, prosím SZ nebo mail.
Děkuji, drew
Trz->TRZ04-06-09->2012 (? uvidíme)
Uživatelský avatar
drew
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 18. bře 2008 10:15:58
Bydliště: Praha 5 Košíře
Trainz UID: 43683
Jezdím v: TS12
Hardware: P core2Duo8400 @ 3,0; 4GB RAM; nV GTX250 1GB; W7home64; detaily na max :-)

Předchozí

Zpět na Trainz Simulator 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron