Opět na téma AI strojvedoucí - včera jsem dokončoval scénář v mapě Severozápadní Čechy. Jel jsem z Karlových Varů do Chomutova, cestou jsem měl potkat několik protijedoucích vlaků. Z nich jsem jeden vůbec nepotkal. Na konci jízdy jsem zjistil, že vykolejil, ještě spolu s tím, který jsem potkal jako první. Zaměřil jsem se tedy na ten první. Fíra tohoto vlaku měl jednoduchý úkol - čekat před stanicí Hájek do určité hodiny, pak jet to Karlových Varů. Příkazy: čekej do HH, MM, vyber trasu, dostaň se do... Když jsem ho sledoval, zjistil jsem, že ten pacholek, přestože měl jet přes Hájek přímo, si zkrátil cestu přes odstavnou kolej. Aby toho nebylo málo, když z ní zase najížděl na hlavní kolej, výhybky se pod posledními vozy samy přehodily a vlak vykolejil. Uvědomil si snad výpravčí, že byl měl dodržovat původně zvolenou cestu? Nicméně jsem fírovi zatnul tipec tím, že jsem mu ještě přidal příkaz "jeď přes traťovou značku". Tady už nemohl nic dělat a Hájky projel v pořádku a dostal se až do KV. Otázka za 1000 bodů tedy zní: k čemu je příkaz "Vybrat cestu" (Select Path)? Věděl, bych, ale nebudu sprostý. Závěr: čím více příkazů se natvrdlým strojvedoucím zadá, tím lépe. To ani nemluvím o tom, že jsem si netroufl nechat výhybky nastavené autorem, i když směr vyhovoval, ale raději jsem je zahrnul do Select Path...
Pak jsem se zaměřil na to, proč druhý vlak vyrazil dříve. Měl čekat na trigger tak, abych ho minul přes stanicí Málkov. Ač triggerem nikdo jiný projet nemohl (leda duch černokněžníka Zababy), milý fíra se asi nudil a vyrazil sám. Pomohlo mu jedině pár facek ve formě "čekat na trigger s vlakem 163xxx", tedy s mým.
Poslední výtečník měl v Chomutově příkazy čekej do HH, MM, vyber cestu, dostaň se do. Ale jak už kdysi říkal Nárožný "Na takovéhle ptáčky má železnice háčky" - posvítil jsem si na toho nezbedu a co byste řekli? Hra začala v 15:04. On měl vyrazit v 15:55. Hned po spuštění hry se odmazalo "čekej do 15 hodin", což je OK, ale vzápětí na to se odmazalo i těch "55", což už je na pěst! Opět pomohlo kárné opatření ve formě čekej 30 minut, 10 minut, 10 minut.
No, je to fuška. Ale jako vše u Auranu, funguje to napůl, něco vůbec ne a dělají to patrně lidé, co o železnici moc nevědí. To ani nemluvím o laškovném virtuálním výpravčím, který nechal odjezdové návěstidlo v Chomutově na Volno, aby ho pak změnil na Stůj v okamžiku, když je odjíždějící vlak cca 3 metry před ním. Samozřejmě následovalo "fíra projel návěst stůj" a "za 10 sekund dojde k obnově jízdního řádu".ˇBylo to sice v reálu asi 2-3 minuty, ale to už nemá cenu komentovat...