Stránka 1 z 1

AI a zastavenie viacerych elektriciek (tramvaji) na 1 nast.

PříspěvekNapsal: ned 10. led 2016 22:47:48
od lostrail
Zdravim vospolok,

Uz dlhsiu dobu sa zabavam s mapou, na ktorej mam elektrickove trate. Vsade, kde to bolo mozne, som pouzil zastavky s nastupistami dlzky 100m z rodiny "CG Module...". Sucasti som preportoval z TRS2004. Prevadzka elektriciek ma byt uplne automaticka, teda podla grafikonu. Problem je, ze neviem "donutit" strojvodcu zastavit na tom istom nastupisti, kde uz stoji nejaka ina elektricka. Pomocou signalizacie od PiotrK (semafor tramwajowy) sa mi podarilo skratit aspon kontrolnu vzdialenost (navod na webe, ktory radi balik naklonovat, upravit config a zapisat funkciu, ktorou sa znizi overlap distance, mi nefungoval pre ziadne vybrane navestidlo a nie som si ani isty, ci ma robit to, co chcem, aby to robilo). Tym sa rozbehnuta elektricka sice na zadnu cast nastupista dostane (ak ju pustim napr. z kratkej vzdialenosti od nastupista, ani len nevystartuje), ale aj napriek tomu, ze po zastaveni sa uz nachadza na ziadanej tratovej znacke, akosi ju "nevidi" a tak strojvodca "opusti" vlak, t.j. prenecha riadenie na manual. Obcas vyhodi hlasku, ze sa "caka na volnu trat", niekedy aj nie. Moje podozrenie je na skript nastupista, kedy ako keby nebolo mozne vykonavat konkretny thread, kym je obsadene (v subrutine?)

Existuje vobec nejaky sposob, akym sa da dosiahnut zastavenie dvoch (pripadne viacerych) AI strojvodcov na tom istom nastupisti, pokial je na to priestor? Na nastupistia 100m sa zmestia aj 3 elektricky. Dakujem.

Re: AI a zastavenie viacerych elektriciek (tramvaji) na 1 na

PříspěvekNapsal: pon 11. led 2016 16:57:03
od bumbrdlik
lostrail, bohužel industry kolej pro cestující nedovoluje aby na ní současně zastavilo více souprav než jedna.

Re: AI a zastavenie viacerych elektriciek (tramvaji) na 1 na

PříspěvekNapsal: úte 12. led 2016 13:31:55
od lostrail
Existuje nejaky iny druh kolaje pre cestujucich ako "priemyselny"? Ale v kazdom pripade dakujem za odpoved.

Re: AI a zastavenie viacerych elektriciek (tramvaji) na 1 na

PříspěvekNapsal: stř 13. led 2016 8:54:23
od Churchill
Existuje. Je to kolej s podporou nástupu cestujících, která je rozdělená písmeny A, B, C na 3 úseky, přičemž kolej je v jednom kuse nepřerušená. Tohle rozdělení je původně uděláno z důvodu, kdy je vhodné určit, kdy má vlak zastavit na začátku, nebo uprostřed nástupiště, nebo u dlouhých souprav aby prostřední vůz zastavil kolem bodu B. Teoreticky by to šlo použít pro tvůj účel. Říkám teoreticky - jestli to někdo zkoušel prakticky - nevím.
Kdo to vymodeloval také nevím. Pouze tuším, že asi AJS. Ale fakt si nejsem jistý.

Re: AI a zastavenie viacerych elektriciek (tramvaji) na 1 na

PříspěvekNapsal: čtv 14. led 2016 0:08:32
od lostrail
Nevadi, aj tak dik. Ono je aj otazne, aka dlha ta kolaj vlastne je. Viac ako 100m by bol uz problem, skusam to teraz presne s AJS nastupistami, ale dat dve kratke za sebou. Aj s tym mal problem, az kym som neurobil neviditelnu odbocku presne v strede a vyhybku defaultne nenastavil do odbocky. Ono, to nastavenie je uz len cisto esteticka zalezitost, kedze v opacnom pripade elektricka pride, rozmysla, potom sa pohne, ako keby v krci, vyhybka sa prehodi a zrazu to uz ide. Ked je odbocka nastavena na slepu neviditelnu kolaj, tak prva elektricka si vyhybku prestavi bez problemov a pekne ju za sebou zas vrati, co znamena, ze druha ma vlastne signal "volno" v case prijazdu.

Horsie uz len bude toto zapracovat do existujucej mapy. Strikovacka luxus. Mozno by este pomohlo, keby som nejako vedel nastavit vzdialenosti pre tych AI strojvodcov, ako napr. v akej vzdialenosti pred sebou a za sebou okupuju navestidlo, ci vyhybku, na aku vzdialenost realne "vidia", a aku posobnost pred sebou a za sebou ma nejake navestidlo. To by pomohlo vela veciam.

Este raz dakujem.

Re: AI a zastavenie viacerych elektriciek (tramvaji) na 1 na

PříspěvekNapsal: stř 20. led 2016 21:08:29
od Pifrnec
Čistě hypoteticky - nacpi na nástupiště 3 traťové body oddělené neviditelnými semafory.Nejezdi na nástupiště,ale na ně.Tramvaj asi stejně otevře dveře,jakmile najde okolo nástupiště.Určitě existuje i podmíněný příkaz,který podle obsazenosti bodů zjistí,kam se dá dostat.Dále existuje i příkaz, který prozkoumá obsazenost trati k libovolnému bodu,semaforu atd.(autor atilabarut)
Když si na trať nacpeš každých 100m neviditelný semafor,tak ti tramvaje budou jezdit pěkně za sebou po cca 300m.