Tvorba reálných map

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Tvorba reálných map

Příspěvekod Gandogar » úte 28. črc 2009 16:35:10

Ahoj lidi, chtěl jsem se zeptat...rád bych udělal co nejrálnější mapu Praha - Masarykovo Nádraží - Děčín - Hl. n., ale má to háček, nevím kde a jak začít abych si práci co nejvíce usnadnil. Už jsem se o to jednou pokoušel, ale výsledek byl, že jsem zkončil v Roudnici nad Labem, protože mapa nebyla reálná, tvarem připomínala číslici 6 (v náhledu).

Děkuji mnohokrát za rady :)
Gandogar
Začátečník
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 07. črc 2009 16:56:49

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod Lugger » úte 28. črc 2009 16:47:42

Gandogar :arrow: Tohle ti myslím pomůže: http://trainz.jedisoft.cz/modules.php?n ... ad=903#903
Viva La Vida
Uživatelský avatar
Lugger
Moderator & Object Creator
Moderator & Object Creator
 
Příspěvky: 1528
Registrován: ned 16. bře 2008 23:02:44
Bydliště: Chrastava, okr. Liberec (trat 089)
Trainz UID: 273395
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: Zatim to drží pohromadě

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod vilous » stř 29. črc 2009 5:23:51

No mám nový TS2009 a řeším stejný problém jako autor vlákna - já chci stavět reálnou 221 Praha Hostivař- Benešov. Ale zmíněný návod je na nic, protože TS 2009 nepoužívá adresář [disk]:\Program Files\Auran\TRS2004\World\Custom\scenery\ a další. Tak by mne zajímalo, zda se to dá obelstít tak, že se dané KUIDy podle návodu vytvoří (v jakémkoli adresáři) a pak se naimportují do databáze objektů?
Již TRS 2006 používla pro objekty databázi - něřešil tam již někdo tvorbu reálných map?
vilous
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon 26. kvě 2008 7:21:45
Bydliště: Praha

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod Atkins » stř 29. črc 2009 5:35:27

Tvorbu reálných map řešil kde kdo a mnohý také u toho "řešení" zkončil, víte pánové, nechci Vám do toho kecat ale koupit si hru a za týden prohlašovat: "Chci stavět reál mapu", je poněkud úsměvné.
Už jste si pročetli fórum? Už jste komunikovali s někým, kdo skutečně reálnou mapu realisoval? Zdá se, že nikoli, když se ptáte na tak základní věc (mimochodem v návodu), jako je import souborů a adresář importovaných objektů. A ano, TRS skutečně používá databázi. :lol:
Napříště, prosím konkretizujte svůj dotaz, na jednotlivý problém, mnoho věcí je na zdejším ale také na jiných fórech kvalitně popsáno a vysvětleno.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 3176
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod bumbrdlik » stř 29. črc 2009 12:20:39

vilous píše:No mám nový TS2009 a řeším stejný problém jako autor vlákna - já chci stavět reálnou 221 Praha Hostivař- Benešov. Ale zmíněný návod je na nic, protože TS 2009 nepoužívá adresář [disk]:\Program Files\Auran\TRS2004\World\Custom\scenery\ a další. Tak by mne zajímalo, zda se to dá obelstít tak, že se dané KUIDy podle návodu vytvoří (v jakémkoli adresáři) a pak se naimportují do databáze objektů?
Již TRS 2006 používla pro objekty databázi - něřešil tam již někdo tvorbu reálných map?

Je to tak, pomůcka se dá udělat v jakémkoliv adresáři a pak naimportovat, mělo by to snad být stejné jako v TRS2006
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2406
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod Geni » stř 29. črc 2009 15:33:09

v SSP stačí pak dát importovat součásti ...
Budu mít ale nový železo(pc)
Uživatelský avatar
Geni
Zatápím pod kotlem
Zatápím pod kotlem
 
Příspěvky: 605
Registrován: čtv 20. bře 2008 15:54:40

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod vilous » stř 29. črc 2009 16:11:33

Děkuji dvěma posledním pánům za jasné vysvětlení, asi to zkusím a pak dám vědět :) . Ale vidím to až tak v září. tedy pokud někdo nepředá zkušenost s aplikací daného postupu (nebo jiného) nad správcem součástí.
Naopak nechápu Atkinse, že se naparuje :( . Na základě čeho přišel na to, že tazatelé chtějí stavět reálné mapy po týdnu hry? Ano, TS2009 mám několik týdnů, důvod je jasný -byl vydán. Atkins ho má asi již 10 let, aspoň to dělá ten dojem :(( . Navíc nechápu jeho zmínku o příliš obecném dotazu. Dotaz je naprosto jasný - zmíněný návod používá editaci KUID v konkrétních adresářích TRS2004 a já se ptám, zda daný proces funguje i nad prostředím databáze zavedeným od TRS2006, stručnější a jasnější to snad být nemůže. Hru znám od počátků TRS2004 a stavěl jsem reálné mapy (bez pomůcek), používám vrstvené grafické editory a přes 20 let se živím v IT oblasti a nedělám důležitého jako Atkins.
vilous
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon 26. kvě 2008 7:21:45
Bydliště: Praha

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod spyro » stř 29. črc 2009 18:15:37

:arrow: vilous

Můj obdiv čéče... Tohle si k Atkinsovi ještě nikdo nedovolil... :)))) Určitě Ti to vrátí... :lol:

:mrgreen: Ale máš v něčem pravdu, tady se větčinou místo rad k dobru poskytují negativní ohlasy. Na všechno...
,!,__(-_-)__,!, :D
Uživatelský avatar
spyro
Expert (zaměstnán u ČD / ŽSSR)
Expert (zaměstnán u ČD / ŽSSR)
 
Příspěvky: 680
Registrován: čtv 13. bře 2008 18:18:59
Bydliště: Rakovník
Trainz UID: 207826
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: Sony Vaio VPCEB3L1E

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod Atkins » stř 29. črc 2009 18:38:29

Vilous: :arrow: Tak to se pánovi hluboce omlouvám, leč pracuje-li pán "20 let v IT oblasti", a hru zná "od počátků TRS2004", nebylo by bývalo bylo snažší si tento poměrně základní úkon vyzkoušet? :lol:

Nic ve zlém, ještě jednou se omlouvám.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 3176
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod sudruh » stř 29. črc 2009 20:13:08

ja se atkinse zastanu, na neho si malokto dovoluje lebo vacsinou nema s cim :D

a vyjadrujem obdiv vilousovi, jeden z mala ludi ktori sa na tomto fore vyjadruju normalne a slusne...
sudruh
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 22. kvě 2008 17:36:09
Trainz UID: 0

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod vilous » pát 31. črc 2009 6:37:21

Tak jsem návod z druhého příspěvku v tomto vláknu silně zjednodušil (žádné drahé vrstvené editory, žádné mřížky) a zrychlil a zpřesnil jeho možnosti. Z původního návodu použít jen ten CDP - rozklepnout a v content manageru se vytvoří 4 KUID s názvy A1, A2, B1, B2. Pokrývají každý 360x360 m - 1/4 čtverce v editoru hry. Editací v content manageru se jim vnutí jiný soubor TEXTURA.TXT a to je vše. Jde o objekty (ne textury jak tvrdí autor v návodu) vkládané v editoru na záložce s domečkem podle jejich názvu a přikryjí danou plochu v nulové výšce. Přes ně se namalují koleje, textury, budovy... ze hry a pak se tyto pomocné objekty smažou a jede se na další čtverec.
Pro vytvoření oněch TEXTURA.TXT opět fotomapy http://www.mapy.cz. Ale nastavit rozlišenn jeden dílek na měřítku = 20m, tedy celé měřítko 80m. Pak jsou (narozdíl od autora postupu) vidět jednotlivé koleje a perfektně se kladou celá nádraží s výhybkami, délkami nástupišť - no super pomůcka bez nutnosti shánět klad kolejnic jinde. Musí člověk mít monitor takový, že jde v internet browseru z mapy vyříznou okno 900x900 pixel - to jsem pokusy a výpočty zjistil, že je pak 360x360 m. No a vybrat si nějaký bod v terénu, kde bude střed budoucího čtverce 720x720 a k tomu bodu se snažit udělat 4 výřezy 900x900 pixel. Nevyjde to úplně přesně, ale reálné mapy se nestaví aby stéblo trávy navazovalo na stéblo trávy vedle. Navíc s těmi objekty A1.. jde v editoru normálně trochu šoupat. Pokud na výšku tam vleze trochu záhlaví browseru - tak se to taky nepo.., prostě na okraji čtverce nebude terén, stejně se to ve finále smaže.
Takže se vybere kus mapy, ALT+PrintScreen se vloží do schránky a z ní do nějakého editoru. Já jsem použil Fast Stone, který je free. V něm se obrázek ožízne (Crop - Save Crop to File) na 900x900 pixel. No a oříznutý se změní na 512x512/24bit barvy (Resize = Resample). Přejmenuje se na TEXTURA.TXT a vnutí do KUID. No a jede se dál. Po prvním pokusu to jde svižně a mnohonásobně rychleji než hlídat čtverečky a směry kolejí ručně podle fotky, pak tam hledat pokládky nádraží na webu, stejně se směry a velikosti neuhlídají a mapa je zmatečná...
Držím palce.
vilous
Začátečník
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon 26. kvě 2008 7:21:45
Bydliště: Praha

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod onnn » pon 17. srp 2009 18:22:31

Ahoj všem jelikož jsem začatečník a v takovémto programu neumím pracovat nebyl by někde podrobnější návod pro nás pro nezpůsobilé.Moc rád bych to chtěl vyzkoušet a stavět podle tohoto návodu.Předem mockrát děkuji :CDS:
onnn
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 24. črc 2008 14:50:43
Bydliště: Ostrava
Trainz UID: 284515
Jezdím v: TRS2004 + SP4
Hardware: IntelCore2 Duo 1,66 GHz-1GB DDR2,HDD 160GB,OS Win Vista

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod janlady » pon 17. srp 2009 20:48:42

vilous ,zkoušel si v TS 2009 pracovat s TEXTURA.TXT měl bys použít jiný terminus-technikus neboď TS to vyhodnocuje jako kritickou chybu. grrr :)) :D :bomb:
Uživatelský avatar
janlady
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv 13. bře 2008 20:17:01
Bydliště: Neratovice
Trainz UID: 194719
Jezdím v: TS09
Hardware: AMD2-jadro +3-jadro

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod wooder » pon 17. srp 2009 21:05:56

vilous: to je teda pěkně zkreslené, máš tam mít textura.bmp (nebo texture) a do toho txt souboru nemáš vůbec zasahovat. A1, A2, B1 a B2 je pracovní náev, do složek to jde potom jako textura.bmp.
Geocaching, fajna hra
Uživatelský avatar
wooder
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 152
Registrován: stř 27. kvě 2009 15:07:14
Bydliště: Opava
Trainz UID: 248779
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz, 3 GB RAM DDR3, GeForce 9800GT 512 MB, 160+750GB HDD, WVista

Re: Tvorba reálných map

Příspěvekod Pifrnec » pon 17. srp 2009 21:23:12

Patrně se jedná o TEXTURE.TXT,který obsahuje pouze názvy textur.Vymění prostě texturu a přepíše texture.txt.Takhle to patrně myslel i autor objektu :-?
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Další

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron