Nativní režim a režim kompatibility

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 09. úno 2009 17:00:38

No u nás v práci se to s nějakou programátorskou fintafňou vyřešilo úplně... takže aspoň něco, co můžeme my:-) Ještě sem se na to koukal, jak to jde nebo nejde a zjistil sem taky, že se to chová zajímavě... když sem jich dal kolem jednoho víc tak dělalo problémy, ale jak kdy... jenom sem na některý sahl a pootočil ho a bylo to pryč... tam bude problém v to, že to trs rendruje v nějakém pořadí(asi podle poslední modifikace), takže pokud to budeme skládat popořadě směrem do dálky, tak to dělat nebude:-D když dáš nejbližší jako první a ten nejdál jako poslední, tak to nebude dělat vůbec:-D akorát si nedokážu představit takto udělaný les:-) hlavně ale, když se pohneš, tak se změní pořadí tak to bude nejspíš pryč... no na obrázky dobré:-D
Nicméně sem zjistil, jak funguje v trs2009 atribut v texture-filu "AlphaHint=masked"... ten vyřeší celkově problém v pohodě, ale jenom u stromů dělaných křížením... Jednoduše tam, kde je šedý pixel, ho render "zamaskuje" černou, takže to nedělá problémy...
takže tady se můžeš kuknout, jak to vypadá při použití na té vrbě...
redstone_20090209_0003.jpg

dal sem jich tam ani nevim kolik ale moc... taky sem použil náhodnou rotaci, ať to je ze všech možných stran:-) tohle se klukum povedlo:-D
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » pon 09. úno 2009 18:28:23

Na Trainzdev se rozhořel boj a usilovná diskuze ohledně stromů v TS2009. Dám sem průběžně nějaké screeny, resp. odkazy na zveřejněné výtvory. Upozorňuji, že se zdaleka nejedná o finální objekty.

http://www.freewebs.com/hoginwood/images/tree6.htm
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » pon 09. úno 2009 18:37:55

redstone píše:...
takže tady se můžeš kuknout, jak to vypadá při použití na té vrbě...
tohle se klukum povedlo:-D


no nevím, kde teda nastane problém s prioritou, tak tenhle parametr odmázne ten blivajz šedých a nahradí komplet černou (udělá z toho ostré hrany). Hm, ale moc se mi to nelíbí. Nějak se to moc černá, Švarcvald jakýsi. Alespoň to vypadá blbě u textury, kterou primárně vyrábíš s osmi bit alfou.
Pro 1 bitovou alfu se prostě textura musí dělat jinak. Kombinovat to nejde.
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 09. úno 2009 19:37:02

tak sem se s tím nijak nepáral a udělal sem strom s 3000 polygonů... takže na obrázku mám maximální výkonové zatížení... na listech je alfa, hra běží na max kvalitu na ne novém počítači... je to sice jenom na jedné desce, ale je tam vidět jenom nejvyšší lod... stromů je tam 240takže cca 720 000polygonů jenom stromy... takhle by možná šla směřovat cesta... detailnější stromy, než jenom křížení...
redstone_20090209_0005.jpg
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » pon 09. úno 2009 19:51:04

redstone :arrow: Vypadá to zajímavě, ale nešlo by udělat detailnější screen jednoho stromu ? Díky.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 09. úno 2009 21:08:48

Určitě :-) tady je... je to jedna z možných variant... je to jenom foliage z maxu... akorát sem tam dal jenom polovic listů než je maximum... ale jako takový odpichový bod to určitě stačí :-)
redstone_20090209_0006.jpg
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » pon 09. úno 2009 21:13:19

no, je tady jeden problém. Vymodelovat 3D strom je celkem umění, jinak to vypadá uměle. Dobrý je Xfrog (ten by pomohl) http://www.xfrogdownloads.com/greenwebN ... tStart.htm
Ještě lepší by byl Onyxtree. Ale je to obrovská hromada polygonů, a stejně to prostě není ono. Jsem přesvědčený, že takzvané billboard trees s reálnou texturou jsou prostě nejlepší řešení.
Zase ale narazím na RS, tam je totiž kompromis - stromy v tzv. první linii mají 3d kmen a základní rozvětvení. Na to jsou pak nabaleny chuchvalce polygonů a na to pak mapované menší větve s lupením. A to vypadá móoc dobře.
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Atkins » pon 09. úno 2009 21:14:29

texture-filu "AlphaHint=masked"... ten vyřeší celkově problém v pohodě
- Díky
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 3176
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » pon 09. úno 2009 22:03:05

trunda píše:no, je tady jeden problém. Vymodelovat 3D strom je celkem umění, jinak to vypadá uměle. Dobrý je Xfrog (ten by pomohl) http://www.xfrogdownloads.com/greenwebN ... tStart.htm
Ještě lepší by byl Onyxtree. Ale je to obrovská hromada polygonů, a stejně to prostě není ono. Jsem přesvědčený, že takzvané billboard trees s reálnou texturou jsou prostě nejlepší řešení.
Zase ale narazím na RS, tam je totiž kompromis - stromy v tzv. první linii mají 3d kmen a základní rozvětvení. Na to jsou pak nabaleny chuchvalce polygonů a na to pak mapované menší větve s lupením. A to vypadá móoc dobře.


Jojo, zkoumal jsem to taky, ale tam je to dost s grafikou vychytaný. Protože to mají i nastínovaný, co je jakoby uvnitř koruny stromy je tmavší než to co je obrácený směrem ven. Jinak k těm stromům jak je známe od tebe. V Rail Simulátoru mají ještě jednu dost dobrou vychytávku. Ten balík stromů z jejich stránek jsou "obyčejné" 2D textury , přičemž se ta 2D placka natáčí čelem ke kameře, takže jí máš pořád "kolmo" před sebou. Zkoušel jsem být rychlejší než ty stromy a nachytat je, že se zobrazují z boku, ale marně. Přičemž mě akorát trochu zklamala kvalita těch textur, ale jinak jednoduchý a hlavně chytrý. Pakliže by Auran přišel s něčím podobným, bylo by po problému.

redstone :arrow: jako základ dobrý, akorát si myslím, že by to chtělo komlexnější texturu listí, ale to je ti jasný. Jedině snad počkat na jaro.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 09. úno 2009 22:38:59

Já vím, ale právě to byl model na rychlo, tak sem vzal první fotky, co sem vygoogloval :-D
Jinak ty prográmky znám a bylo to nevim, takový asi moc zbytečně složitý pro výpočty grafice... Ale zkusil sem vyloupnout strom z RS a podívat se na něj... rsdev nezklamal :-D mám ho teda v maxu, ale nevim, jak vypadá v RS, páč mi RS nějak přestal fungovat z ničeho nic... takže nevim jakou texturu tam maj... a to je asi problém, proč se mi ten strom nelíbí... oni mají použitou texturu .ace a nevim jak ju dešifrovat :-)
Takhle ten strom vypadá rozloženě... nechal sem tam aj info o polygonech atd. pro představu... jsou ale jenom jednostranné, takže asi počítejme krát 2... ale i tak by to šlo použít...
Untitled-1.jpg
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Pifrnec » úte 10. úno 2009 9:23:17

Program na .ace seženeš někde u MSTS,jmenuje se tuším TgaTool2 - odkaz je na starým foru.
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » úte 10. úno 2009 11:10:44

Nebo na stránkách Rail Simulátoru je plugin pro Photoshop.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » čtv 12. úno 2009 22:14:27

Tak s tím parametrem "AlphaHint=masked" to není tak přesně, jak sem to napsal... ty konce sou ostré, ale nejsou jenom černé... záleží na barvě pozadí... takže pokud je strom na černým pozadí, má černý rámeček, ale stačí jenom okolí obtáhnout zeleně a rázem zmízí nepěkná černá :-) navíc, pokud se použije o něco málo světlejší odstín zelené, je to celkem hezký přechod... jinak kraje sou opravdu ostré... ale celkový dojem je spíš přívětivý jak odpudivý:-) protože alfa si už nedělá psí kusy, jak to bylo u předešlých verzí...
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 16. úno 2009 17:30:12

Takže, jak sem se prokousával forama na trainzdev a na auranu, tak sem zjistil, že debaty sou v plném proudu a to nejenom tady... Ještě sem zjišťoval, jak na tom sou jiné hry... hodně daleko:-D ale jedno mají společné... bez pohybu stromů budou pořád jenom vypadat tak, jak vypadají... tím se zrovna i odruší problémy s alfou, protože budou v pohybu. Udělám nějakou ukázku a můžem to doladit :-) (víc hlav víc ví...)
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » pon 16. úno 2009 21:44:04

Tak tady je první pokus...
http://www.youtube.com/watch?v=HIS8tW_x300
je tam bříza(4LOD, 1284poly v lod0) a šípek(180poly)
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

PředchozíDalší

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron