Nativní režim a režim kompatibility

Vyhrazeno pro diskusi na téma nové verze hry: Trainz Simulator 2009

Moderátor: Lugger

Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » sob 07. úno 2009 22:45:05

Ahoj
Dlouho jsem se neúčastnil, ale začali mi chodit upozornění, že bych měl upravit vegetaci pro TRS09. Začíná mi svítat proč:

citace:
"I think Auran's rendering method shows how extremely disconnected from the needs of the community they are. Their judgment was totally wrong in choosing this specification. Lets hope they don't donkey down and refuse to budge on this mistake of theirs.
Until Auran rethink their strategy regarding image quality v performance for trees, I'm going to stick to the standard SP1 unpatched 09 and use it in compatibility mode.
If someone can make a tree that looks good in 09 native mode, that's great. Until that time arrives I have no plans to support the new versions of Trainz.!"

Jak to tedy je? TRS2009 a ani TRS2006 nemám. Zase je něco špatně? A zas se to motá kolem alfakanálu. Víte někdo něco?
díky
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod lukasx » sob 07. úno 2009 22:48:17

v 06 je vše v pořádku ( možná krom diaktiriky u názvů souborů ale to bylo už opraveno - jedná se tedy o problém z dřívějška) a pak mám pocit místama byly zbytečné TXT soubory ale nic co by nějak extra vadilo.

v 09 je průser ve hře tam ten Alfakanál zlobí sám o sobě takže problémy s alfou jsou zatím neřešitelné :-( aspoň já jsem na tu chvilku co jsem si s tím hrál nevšimnul že by to nějak šlo opravit - tudíš mě napadá že je problém v samotné hře :-(
lukasx
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 458
Registrován: čtv 13. bře 2008 15:16:23
Trainz UID: 75263

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod smejki » sob 07. úno 2009 23:09:20

Jojo, zlatá 04 a 06 - se pamatuju, jak tu kdysi měl někdo, už nevím kdo, plná ústa toho, jak bude 09 super a kdesi cosi a vyvozoval to z pár obrázků :-D a nějak nechtěl pochopit, že pro 06 se taky slibovaly hory doly a výsledek byl úplně jinej...to samý 09, zatím tam nevidím nic, co by mě nutilo změnit, problémů je tam až až a to mi 5m mřížka a pár dalších pro mě nepostatných věcí nevyváží. Jo kdyby nepršelo/sněžilo v tunelu, elektriky nejezdily bez drátů, fungovalo návěštění atd, to by byla jiná
Nu, a to jsem já
smejki
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1068
Registrován: ned 16. bře 2008 20:07:45
Bydliště: Praha
Trainz UID: 323597
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: INTEL i7, nVIDIA 260, 4GB RAM, 1,5 TB disk, 24 a 20 p Belinea LCD, Blue Ray palidlo

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod redstone » ned 08. úno 2009 10:41:25

Ahoj, tak problém vegetace je pořád:-D my třeba v práci máme problémy s alfou taky... u nás se objevuje jev, kterýmu se říká bluehalo... prostě díky alfě jde vidět třeba skrz terén. V TRS ať je to jakákoliv verze je toto podchycené jinak... ikdyž pamatuju problém průsvitného mostu po přidání kolejí s alfou:-D no stručně a jednoduše... U jakýchkoliv dvou objektů s alfou se bijí priority, tzn. render neví, který polygon s alfou má vykreslit první... na obrázku je vidět jak se v jiném renderu dají vyřešit problémy s alfou na stromech... VLEVO: stromy jsou v hiearchii první, takže jsou vykreslovaný nejdřív a pak zbytek... VPRAVO: stromy jsou v hiearchii až nakonci, takže se vykreslují jako poslední a problém je vyřešen... zkusím udělat testovací model ale nevím přesně jak tento render funguje... jaká je hiearchie scény a na čem závisí...
alfa.jpg
redstone
Rozhlížím se
Rozhlížím se
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 09. pro 2008 16:24:55
Trainz UID: 171841
Jezdím v: TS09
Hardware: IP core 2 duo 2,53GHz; 4GB RAM; GF GT 240M 1024MB,

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » ned 08. úno 2009 12:43:28

smejki píše:Jojo, zlatá 04 a 06 - se pamatuju, jak tu kdysi měl někdo, už nevím kdo, plná ústa toho, jak bude 09 super a kdesi cosi a vyvozoval to z pár obrázků :-D a nějak nechtěl pochopit, že pro 06 se taky slibovaly hory doly a výsledek byl úplně jinej...to samý 09, zatím tam nevidím nic, co by mě nutilo změnit, problémů je tam až až a to mi 5m mřížka a pár dalších pro mě nepostatných věcí nevyváží. Jo kdyby nepršelo/sněžilo v tunelu, elektriky nejezdily bez drátů, fungovalo návěštění atd, to by byla jiná


Je docela možné že narážíš na mě. Místo ironických poznámek by v diskuzi pomohlo si zjistit více informací než tu ohromovat ostrovtipem. "Problém alfakanálu" je jednoduše ten, že v 09 je potřeba používat alfakanál obsažený již v samotné textuře a nikoliv v textuře externí. Tím se ten základní problém vyřeší. A je doporučováno nepoužívat 8bitový alfakanál. Některé Trundovo vegetace z minulosti obsahují externí alfakanál a některé nikoliv.
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod smejki » ned 08. úno 2009 13:58:33

Možná narážím na Tebe, nejde o ostrovtip, ale o to, že s novou verzí hry Ti přestávaj fungovat dosud fungující objekty. Pokud to považuješ za ideální a přínos :-D :-D a spousta věcí, které by naopak změnu potřebovaly zůstávají... Takže soudit hru podle pár obrázků - a stačí se podívat do fora na zmíněnou diskuzi, je lepší si počkat na uveřejnění hry a pak soudit, ne naopak. A jen tak mimochodem, kde tu máš jakej ostrovtip? Vtipně to rozhodně myšleno nebylo a na to, aby si člověk všim přetrvávajících a nových nedostatků nemusí být nějak prudce inteligentní.
Nu, a to jsem já
smejki
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1068
Registrován: ned 16. bře 2008 20:07:45
Bydliště: Praha
Trainz UID: 323597
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: INTEL i7, nVIDIA 260, 4GB RAM, 1,5 TB disk, 24 a 20 p Belinea LCD, Blue Ray palidlo

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » ned 08. úno 2009 14:18:02

Ti přestávaj fungovat dosud fungující objekty
:-D :-D :-D

Co se bavit bez těch smajlíků ? Které dosud fungující objekty nefungují v TS 2009 ?

Takže soudit hru podle pár obrázků


Sleduju dění kolem TS2009 nejen tady na tom fóru a nebyl tady ani jeden příspěvek od kohokoliv, že TS2009 budě pecka, protože někdo někde viděl nějaké screeny.

aby si člověk všim přetrvávajících a nových nedostatků

Opět se musím ptát jakých ? Déšť v tunelu ? Ano ten jen tak asi nezmizí, důvod byl uveden na stránkách k této hře. Co dalšího ? Alfaknál ? I tohle bylo zdůvodněno. Důvod sice každý akceptovat nemusí, ale byl docela rozumný. Takže se ptám jaké nové nedostatky ?
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod smejki » ned 08. úno 2009 14:39:18

Trundova vegetace blbne, nebo současnému stavu říkaš funkční? Lépe řečeno, může blbnout každý objekt, kde je alfa. Zdůvodněno? A co to má co dělat s tím, že to blbne :?: To jako to zdůvodníš a ono to začne fungovat??? =; :-D Já neřeším, jestli je to zdůvodněno, ale že to blbne. Málokomu se bude chtít předělávat objekty jen proto, že Auran něco zdůvodnil... Řekl bych, že je lepší nic nezdůvodňovat, ale udělat to tak, aby to fungovalo.
Co se týká příspěvků, přečti si pořádně forum a uvidíš.
Třeba návěštění na pytel, elektriky jezdí bez drátů... toho by se našlo. Pokud si ale přesvědčen o tom, jak je vše OK, budiž.
Tvoje věc :-D Ne, bez smajlíků by to nešlo, já je mám rád, pokud Ti to vadí, nečti... =;
Nu, a to jsem já
smejki
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1068
Registrován: ned 16. bře 2008 20:07:45
Bydliště: Praha
Trainz UID: 323597
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: INTEL i7, nVIDIA 260, 4GB RAM, 1,5 TB disk, 24 a 20 p Belinea LCD, Blue Ray palidlo

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Josef72 » ned 08. úno 2009 15:14:44

Alfakanál a Trundovo vegetace. Ještě jednou a snad naposledy. Použití externí alfatextury může přinášet problémy se zobrazovaným objektem v TS 2009.
A to hlavně v případech, že tento objekt používá externí alfatexturu ve formátu BMP. Důvod proč Auran nepodporuje u nové verze hry 8bitové alfakanály je ten, že 8bitový alfakanál výrazně, ale opravdu výrazně, zatěžuje hru a tím pádem i PC. Ze stejného důvodu nepoužívá stejný formát alfatextury žádná jiná hra. Ani sportovní simulátor, ani žádná strategie a já nevim co ještě. Zdůrazňuji, žádná. A asi už vůbec nenarazíš na to, že by se používali externí alfatextury. Tudíž tady platí, že jakákoliv vegetace v budoucnu dělaná pro Trainz nemá být a nesmí být z výše uvedených důvodů dělaná "postaru". Jestli z toho není zřejmé, že lpění na 8 let starých postupech znamená vzdát se jakékoliv inovace a zlepšení v otázce plynulosti hry a načítání objektů, pak to vzdávám.

Třeba návěštění na pytel

Tady nemohu sloužit, tohle není moje parketa.

elektriky jezdí bez drátů...

Trainz je především simulace modelové železnice. To si nedávno někde napsal konkrétně ty. Ještě jsem neviděl, aby u skutečné modelové železnice nejezdila třeba elektrická lokomotiva jenom proto, že nad sebou "nemá dráty". Tak je to simulace té modelové železnice, nebo neni ? A má vůbec smysl si tady o tom psát když tě ta hra vlastně ani nezajímá ?
Josef72
Ještě stojím na červenou
Ještě stojím na červenou
 
Příspěvky: 513
Registrován: stř 19. bře 2008 9:58:59
Bydliště: Probo±tov
Trainz UID: 0

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod smejki » ned 08. úno 2009 15:49:10

:-D :-D Když už teda chceš zlepšovat, tak to jádro napíšu úplně znova. To je zlepšení. Pak neřeknu ani slovo, že je objekty třeba předělat, protože to je podstatný důvod. TRSko neprošlo podstatnější změnou od 04, bych tak řek - sou to jen úpravy, opravy, přidávání. Tohle podle mě nemá smysl - vydávat hru, která používá základ původního jádra, naplácat na ni nějaké kosmetické vylepšení, nacpat tam pár nových objektů a přidělat navíc problémy v kompatibilitě. Nebo má TRS09 zbrusu nové jádro?? Když už zlepšit načítání atd, udělám to znova, od podlahy pořádně tak, aby se neopakovaly dosavadní chyby. A návěštění je jedna z nich - a podstatná. Pokud je to simulátor modelového kolejiště, a jako že byl a s tím souhlasím, tak se neustále cpe někam jinam a jak už sem psal, blbě. Ještě bych novou verzi na stávajícím jádře pochopil, kdyby opravili aspoň ty nej chyby. Teď to není ani simulátor modelového kolejiště - na to má moc věcí navíc, ani simulátor železnice, na to zas mád dost podstatných chyb. Pokud má ovšem 09 nově napsané jádro, tož se omlouvám, nějak mi to uniklo, ale má ty samý (podobný) chyby, jako to staré.
Jak si přišel na to, že mě nazajímá??? :-D Kdyby mě nezajímala, těžko tady o ní budu psát. Mě právě zajímala až moc, než sem zjistil, že nemá moc velkej smysl si ji pořizovat - zvlášť za ty peníze. Auran udělal to, co s 06 - přidal pár objektů (ani ne z vlastní tvorby), udělal několik kosmetických změn, přidal pár problémů a hotovo. Nepřináší mi nic moc nového, kromě "zadostiučinění", že mám zas něco nového ;-) Už sem to tu psal, zatím sem tam neviděl nic, co 06 nedokáže.
Tímto se omlouvám a uzavírám z mé strany tuto debatu, mám na práci důležitější věci, než tady dokolečka plkat. :-SS
Nu, a to jsem já
smejki
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1068
Registrován: ned 16. bře 2008 20:07:45
Bydliště: Praha
Trainz UID: 323597
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: INTEL i7, nVIDIA 260, 4GB RAM, 1,5 TB disk, 24 a 20 p Belinea LCD, Blue Ray palidlo

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Atkins » ned 08. úno 2009 17:56:14

Smejki: Omlouvám se ale zde jsem nucen souhlasit s Josefem. Jádro hry bylo zjevně přepracováno dost zgruntu, Navíc má hra pro použítí starších objektů s osmibitovou alfou tzv. režim kompatibility.
Bohužel nejsem schopen teď nějak soustředěně pracovat s TRS (TS), snad příští týden - kdy se chci pokusit vytvořit dvě shodné mapy ovšem se rozličnými objekty, jednu pro režim nativní a druhou pro režim kompatibility a pokusím se vyrobit nějaký výkonnostní test.
Osobně se domnívám, že v TS uděkali klokani poměrně dost práce.
Uživatelský avatar
Atkins
Plnou parou vpřed
Plnou parou vpřed
 
Příspěvky: 3176
Registrován: stř 12. bře 2008 15:39:25
Bydliště: Úplně jinde
Trainz UID: 71716
Jezdím v: TS10
Hardware: Core2Duo 3,00 GHz - 4GB DDR3, ATI HD3850, WXP-SP2, LCD-TV 37"

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod smejki » ned 08. úno 2009 18:09:18

Já se to bohužel nedomnívám. Měl sem to nainstalovaný 14 dní a zatím mi to stačilo. Celkově to na mě nepůsobí, že by to byla zgruntu nová hra, která mi přinese tolik +, aby mě to donutilo (přimělo) vyměnit ji za dosavadní. Přijde mi to jen jako trochu větší upgrade. Nic, každý máme svůj názor.
Nu, a to jsem já
smejki
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1068
Registrován: ned 16. bře 2008 20:07:45
Bydliště: Praha
Trainz UID: 323597
Jezdím v: TRS06 + SP1
Hardware: INTEL i7, nVIDIA 260, 4GB RAM, 1,5 TB disk, 24 a 20 p Belinea LCD, Blue Ray palidlo

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod bumbrdlik » ned 08. úno 2009 18:37:03

Nezlobte se na mne, ale na druhou stranu lpět na tom, když technika postupuje dopředu že alfakanál zatěžuje hru je trochu taky anachronismus. Ostaně zkoušel jsem teď jeden objekt s alfakanálem v TGA a stejně se mi vytvořil soubor zkouska.texture.txt a v něm bylo načtení TGA jako primáni a znovu pak jako alfakanál, takžem mi to připadá nějaké divné, protože ten soubor TGA se musí načíst dvakrát a přitom samotný 8 bitový alfakanál má podstatně menší velikost než TGA soubor. U trondovo vegetace, pokud používá alfu v TGA, tak je tam taky dvojí načtení.

A teď k tomu, když se dělá nová verze hry, tak se má především zajistit, aby v ní fungovali prvky ze starších verzí a to by měl být neoddiskutovatelný fakt a proto musím souhlasi se smejkim.

Jestli toto neudělají, tak tím pádem ztrácejí potenciální zákazníky a to budu i já. Přece na mně nikdo nebude chtít abych to koupil a přitom by polovina věcí ná mých mapách nefungovala.
Těžký je život dobrodruha v Trainz
Uživatelský avatar
bumbrdlik
JTT: Electrification
JTT: Electrification
 
Příspěvky: 2407
Registrován: stř 12. bře 2008 19:30:27
Bydliště: Litvínov
Trainz UID: 147484
Jezdím v: TS09
Hardware: ASRock B450M Pro4, AMD Ryzen 7 2700, AMD Radeon RX 5500 8 GB, DDR4 16 GB, HDD SSD, Win 10 64 Home

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod Pifrnec » ned 08. úno 2009 18:52:57

S tímto jevem měl problém i Jankvis a řešili to na Auranským foru.U 09 jsou oproti ostatním verzím objekty zobrazovány hardwarově,texture.txt má specifický formát a 09 by měla podporovat i .dds textury(DirectX).Asi přijdeme o hromadu objektů,jelikož objekty z 09 asi do ostatních verzí nepůjde "udělat" změnou buildu.V CCG do TC už jsou alfa textury pro objekty preferovány v .tga
Uživatelský avatar
Pifrnec
Object Creator
Object Creator
 
Příspěvky: 1710
Registrován: úte 18. bře 2008 18:48:19
Trainz UID: 257731
Hardware: Didaktik Gama+pár novějších strojů

Re: Nativní režim a režim kompatibility

Příspěvekod trunda » ned 08. úno 2009 19:00:50

Jj, kvůli 8bit kanálu už jsem si svoje vyslechl kdysi dávno. Ve většině her je použitý pouze 1bit. Ale právě v Trainz 8bit jakž takž funguje (nebo zdá se že fungoval). Díky němu jsou stromy příjemně měkké a krajina nepůsobí tvrdě.
Jestli tomu tak v trs09 nebude a auran bude vyžadovat pouze černou/bílou, přijde TRS o to, proč mě bavilo pro něj vegetaci dělat. V tom případě se vyplatí investovat čas do RS, který je graficky přeci jen o něco dál.
trunda
Začátečník
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 16. bře 2008 19:42:12
Bydliště: Mělník

Další

Zpět na Trainz Simulator 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron